  • 61. Data: 2004-08-20 21:41:01
    Temat: Re: Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > I nic na to. Można wymieniać.

    Tak sie sklada ze licencja jest przypisywana wlasnie do plyty glownej i
    jej wymiana wiaze sie z utrata licencji (Windowsa w wersji OEM) - tak mi
    powiedzieli na infolini Microsoftu.

  • 62. Data: 2004-08-20 22:07:27
    Temat: Re: [FLAME] Czy Policja moze zabrac komputer
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > Niech Adam zglosi sie do wydzilalu ktory przeprowadzal kontrole,
    > zaopatrzywszy sie we wlasciwe punkty z ustawy.
    > Jako lekture polecam:
    >
    > rozdzial 7
    > http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/ak
    ty%20prawne/Ustawa_o_prawie_autorskim.pdf

    > zmiany w ustawie: http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2465_u.htm
    >
    > zalecania odnosnie postepowania:
    > http://archiwalny.piit.org.pl/bulletin/99-03/zalaczn
    ik_postepowania.html

    > pamietaj o tym ze policja ma obowiazek zabezpieczyc dowody, jezeli
    > miales tylko nielegalnego windowsa i jakies programy na dysku, wystarczy
    > ze wymontuja dysk. Jezeli natomiast miales kilka kopii plyt z tym samym
    > oprogramowaniem zachodzi podejzenie, ze rozpowszechniales nielegalnie
    > wiec Twoj komputer (tzw. jednostka centralna z nagrywarka) byl
    > narzedziem popelnienia przestepstwa.

    Nie mialem ani jednej plyty podwojnej - tylko po jednej do mojego uzytku.
    Czyli mam sie udac na ta komende Policji i poprosic o zwrat komputera i
    oni jesli nie bedas mieli zadnych dowodow ze tym handlowalem to beda
    musieli mi oddac komputer. Ile oni maja czasu od momentu zabrania
    sprzetu na jakies dzialanie czyli postawienie jakis zarzutow czy cos w
    tym stylu. Minely juz 2 tygodnie i zero odzewu i ich strony i ja nie
    wiem co robic dalej.

  • 63. Data: 2004-08-20 22:50:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 20. sierpnia 2004 23:41 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Adam:

    > Tak sie sklada ze licencja jest przypisywana wlasnie do plyty glownej i
    > jej wymiana wiaze sie z utrata licencji (Windowsa w wersji OEM) - tak mi
    > powiedzieli na infolini Microsoftu.

    To Ci głupoty powiedzieli. Wskaż w licencji oraz polskim prawie taką
    informację? Zresztą sam MS się plącze w zeznaniach.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 64. Data: 2004-08-21 01:33:58
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    > Ile oni maja czasu od momentu zabrania
    > sprzetu na jakies dzialanie

    ho ho i jeszcze troche :)
    ale dokladnie to ci nie powiem. niech sie wypowiedza fachowcy

    >Minely juz 2 tygodnie i zero odzewu i ich strony i ja nie
    > wiem co robic dalej.

    jeszcze niejedne 2 mina.....

  • 65. Data: 2004-08-21 07:57:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tak sie sklada ze licencja jest przypisywana wlasnie do plyty glownej i
    > jej wymiana wiaze sie z utrata licencji (Windowsa w wersji OEM) - tak mi
    > powiedzieli na infolini Microsoftu.

    a co masz w licencji? Robisz to co jest tam napisane, a nei to co mowi babka
    z infolinii.

    P.

  • 66. Data: 2004-08-21 08:01:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ho ho i jeszcze troche :)
    > ale dokladnie to ci nie powiem. niech sie wypowiedza fachowcy

    ale bezprawnie zostalo zabrane, jak im to uzasadni to raczej szybko oddadza
    :)

    P.

  • 67. Data: 2004-08-21 11:58:42
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > ale bezprawnie zostalo zabrane, jak im to uzasadni to raczej szybko oddadza
    > :)
    >

    > P.

    Mowisz bezprawnie - czyli nie mogli mi zabrac calego komputera. Jedyne
    co znalezli to na komputerze byl piracki Windows-Xp i pare programow i
    gier, mp3.
    Z plyt ktore zabrali to byli troche programow i duzo gier - ale wszystko
    bylo po 1 sztuce - nic nie bylo podwojne.

    Czy na tej podstawie moge pojsc na komisariat i zadac zwrotu komputera ??
    Na jakie dokladnie paragrfy si powolac aby mnie nie wysmieli.

  • 68. Data: 2004-08-21 12:17:27
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    > ale bezprawnie zostalo zabrane, jak im to uzasadni to raczej szybko
    oddadza
    > :)

    nie sadze. prawdopodobnie najpierw sprzetem zajmie sie biegly w celu
    sprawdzenia zawartosci, a to "troche" potrwa

  • 69. Data: 2004-08-21 13:18:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Aug 2004, Przemek R. wrote:

> [...]
    >+
    >+ a co masz w licencji? Robisz to co jest tam napisane, a nei to co mowi babka

    Niby tak. Ale mogą mu wystąpić "trudności techniczne" z uzyskaniem
    sumy kontrolnej przy reinstalacji :>
    Jak ktoś wygra rozprawę o nakaz wydania "seriala" zgodnie z tym "co
    jest tam napisane" - następni będą mieli łatwiej ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 70. Data: 2004-08-21 13:28:39
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Czy na tej podstawie moge pojsc na komisariat i zadac zwrotu komputera ??
    > Na jakie dokladnie paragrfy si powolac aby mnie nie wysmieli.

    Link do procedury ktos podal, wiec jak by nie patrezc nie mieli prawa zabrac
    calego komputera, sa m dysk,
    a jak powinna wygladac Twoja "skarga" to nie wiem, niech sie prawnik
    wypowie.

    P.