  • 41. Data: 2009-12-31 10:13:39
    Temat: Re: Ewidencja ludności przed wojną
    Od: tokaj1 <t...@p...onet.pl>

    Zawsze wraz z rozwojem cywilizacji i techniki, co w zasadzie powinno
    życie ułatwiać, idą wciąż jakieś nowe utrudnienia, przepisy, zapisy
    itd.
    Mamy komputery a wraz z nimi: PESELE, VATy, CIP-y, sterty i stosy
    wszelkich kwestionariuszy do każdego urzędu, kasy fiskalne,
    rozbudowane systemy baz danych.
    Teraz z pojawieniem się światowego terroryzmu chcą nas zakolczykować
    jak bydło. Miliardy ludzi w imieniu garstki nieuczciwych. I co? Mamy w
    ten sposób ułatwiać życie bankom bo tylko one są zainteresowane aby
    nas zniewolić i wydrzeć wszystko automatycznie co uda nam się zarobić
    i mieć wgląd do naszego stanu posiadania?
    Uważam, że tracimy człowieczeństwo i stajemy się numerkiem jak w
    obozie koncentracyjnym. Ktoś to jednak ok. 2 tys. lat temu
    przewidział, że baz chipa na lewym ręku lub na czole nie będzie można
    nic kupić ani sprzedać. Wrrrrr!
    Ja tylko się dziwie temu, że setki otumanionych milionów ludzi
    akceptuje ten postępujący zamordyzm. I na tej grupie dyskusyjnej
    powiewa duch ułatwionej identyfikacji. Ja tam mogę żyć i bez dowodu i
    tym bardziej bez chipa. W imie wolności mogę zrezygnować z konta
    bankowego. Niech do mnie sami przychodzą do domu (jak kiedyś) po
    komorne, po kasę za gaz, za wodę, za prąd, po ratę kredytu. A co ja
    mam za wszystkimi latać? Pomimo tego ogólnego wariactwa owszem
    powinniśmy korzystać z techniki ile się ale iść w kierunku wolności a
    nie zniewolenia. I to naród powinien wskazywać kierunki swego rozwoju
    a nie grupa trzymająca władzę. Precz z dowodami, książeczkami zdrowia,
    kartami debetowymi i innym plastikowym paskudztwem!

  • 42. Data: 2009-12-31 10:47:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-12-2009 o 11:13:39 tokaj1 <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie zniewolenia. I to naród powinien wskazywać kierunki swego rozwoju
    > a nie grupa trzymająca władzę. Precz z dowodami, książeczkami zdrowia,
    > kartami debetowymi i innym plastikowym paskudztwem!

    Naród wskazuje kierunki, wskazane mu przez Władzę/GTW/inne ustrojstwo.
    Było tak zawsze, zawsze tak będzie.

    --
    Tomek

  • 43. Data: 2009-12-31 11:59:14
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Może jakieś statystyki podasz najpierw
    > - u nas są dowody a wyłudzeń na czyiś dowód jest na pęczki.

    statystyk nie podam- ale mowie z wlasnego doswiadczenia: latwo komus
    zwinac paczke, podpisac sie lewym nazwiskiem- bo (w uk) ani o
    paszporty nie pytaja, ani o prawo jazdy (ktore jest tutaj, swego
    rodzaju, odpowiednikiem DO)- ba, nawet nie zadaja pytan jesli sie plec
    adresata i osoby odbierajacej nie zgadza (przerabialem to)

    pozdrawiam

  • 44. Data: 2009-12-31 12:00:50
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Ach!
    > Chcesz mi wmówić, że w państwie papierologii stosowanej takie sytuacje
    > nie istnieją?

    nie, nic nie chce ci wmowic- ale w krajach z 'papierologia stosowana'
    takie zdarzenia sa mniej popularne (chociazby dlatego ze zeby odebrac
    paczke trza pokazac dowod osobisty/paszport/cokolwiek ze zdjeciem- a w
    innych krajach czesto jest ona wydawana 'na ryja')

  • 45. Data: 2009-12-31 12:05:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-12-2009 o 12:59:14 Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > rodzaju, odpowiednikiem DO)- ba, nawet nie zadaja pytan jesli sie plec
    > adresata i osoby odbierajacej nie zgadza (przerabialem to)

    Ja to przerabiałem w Polsce, a ostatnio nawet na rozprawie

    --
    Tomek

  • 46. Data: 2009-12-31 16:29:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon von Ulezalka wrote:

> [...]
    > paczke trza pokazac dowod osobisty/paszport/cokolwiek ze zdjeciem- a w
    > innych krajach czesto jest ona wydawana 'na ryja')

    i jakoś żyją i paczek nie kradną.

  • 47. Data: 2009-12-31 16:35:54
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > No pacz pan, które? Bo mbank i inteligo sprawdzały mi DO, jak
    > najbardziej. A że później korzystają z kulawych systemów pseudopodpisu
    > elektronicznego to już wina właśnie braku powszechności podpisu. A nowy
    > DO ma zawierać (ZTCS) w sobie właśnie już podpis. Jak dla mnie świetna
    > sprawa.

    Towarzyszu Tristan, macie świetne pomysły. Chętnie posłalibyśmy was na pierwszy
    ogień walki propagandowej, potrzebni są nam tacy ludzie.

    mi

  • 48. Data: 2009-12-31 19:36:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Arek pisze:
    > Widać przeoczyłem.
    > No chyba, że chodzi o to, że teraz to trzeba będzie biegać z dowodem
    > opłacenia składki przez pracodawcę?

    Owszem. Bo leczenie należy się tym, którzy są ubezpieczeni.

    > Żeby jakaś paniusia odmówiła komuś kto nie ma przy sobie kawałka
    > plastyku, bo "ona nie będzie wklepywać danych"?

    I bardzo dobrze. Czasami to wręcz liczy się każda sekunda, jak przy
    przyjmowaniu do szpitala. A i w poradniach często są kolejki ogromne i
    karta na pewno bardzo przyśpiesza działanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 49. Data: 2009-12-31 19:41:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Owszem. Bo leczenie należy się tym, którzy są ubezpieczeni.

    Nie. Należy się każdemu obywatelowi.

    > I bardzo dobrze.

    Jasne.
    Zmienisz zdanie jak pogoni Twoje dziecko bo zapomnisz czegoś.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 50. Data: 2009-12-31 19:56:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I bardzo dobrze. Czasami to wręcz liczy się każda sekunda, jak przy
    > przyjmowaniu do szpitala.

    Docenisz to jak nie bedziesz miał dokumentów przy sobie i paniusia cię
    wyśle do diabła.