  • 31. Data: 2009-12-30 22:24:24
    Temat: Re: Ewidencja ludności przed wojną
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Arek pisze:
    > Tak? Od kiedy?

    Nie pamiętam daty. Od 1 stycznia 2010?
    Było na grupie niedawno.

    > Ale po co ?

    Żeby nie musieć przeklepywać danych z karteczki z nabazgranymi danymi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2009-12-30 22:25:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Żeby nie musieć przeklepywać danych z karteczki z nabazgranymi danymi.

    W makro też jest karta makro w tym samym celu. Nowy DO wg mojej wizji
    mógłby w sumie zastąpić również takie karty makrowe również.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2009-12-30 22:38:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Liwiusz pisze:
    > Gdyby prawo miał każdy i zawsze,

    Prawo - wg konstytucji - ma każdy.

    > to nie potrzebna by była ustawa

    Ustawa miała tylko określać co i jak , a nie pozbawiać kogoś prawa.

    > określająca warunki i zakres. Poza tym nie ma co się tak podniecać
    > konstytucją - o wiele bardziej jednoznaczne przepisy były
    > nieprzestrzegane i sądy jakoś nie widziały w tym nic dziwnego.

    Ach... toć to ja wiem. Kto by się tam przejmował w "państwie prawa"
    bajaniami ustawy zasadniczej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 34. Data: 2009-12-30 22:39:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Nie pamiętam daty. Od 1 stycznia 2010?
    > Było na grupie niedawno.

    Widać przeoczyłem.
    No chyba, że chodzi o to, że teraz to trzeba będzie biegać z dowodem
    opłacenia składki przez pracodawcę?

    > Żeby nie musieć przeklepywać danych z karteczki z nabazgranymi danymi.

    Ale po co?

    Żeby jakaś paniusia odmówiła komuś kto nie ma przy sobie kawałka
    plastyku, bo "ona nie będzie wklepywać danych"?

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 35. Data: 2009-12-30 22:46:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Prawo - wg konstytucji - ma każdy.

    Po spełnieniu warunków z ustawy. Poza tym konstytucja gwarantuje
    każdemu prawo do ochrony zdrowia. Czyli każdy może swoje zdrowi chronić.

    Dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej jest natomiast równy (a nie
    gwarantowany dla każdego), a jego warunki określa ustawa.

    > Ustawa miała tylko określać co i jak , a nie pozbawiać kogoś prawa.

    No i określa. Trzeba mieć dowód ubezpieczenia. Każdy ma prawo. Równe.

    > Ach... toć to ja wiem. Kto by się tam przejmował w "państwie prawa"
    > bajaniami ustawy zasadniczej.

    Państwo prawa? Wolne żarty.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-12-30 23:06:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Liwiusz pisze:
    > Po spełnieniu warunków z ustawy.

    Nie. To zdanie jest jednoznaczne:
    "Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne
    zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze
    środków publicznych."

    Ustawa jedynie ma precyzować jak się to ma odbywać.
    NIE MA możliwości wykluczenia jakiegokolwiek obywatela, więc wszelkie
    książeczeczki czy inne sreczki są zwykłym naruszeniem konstytucji.

    > Państwo prawa? Wolne żarty.

    Nie oglądasz telewizji?
    Mają ten frazes na gębach prawie wszyscy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 37. Data: 2009-12-30 23:13:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

> [...]
    > NIE MA możliwości wykluczenia jakiegokolwiek obywatela, więc wszelkie
    > książeczeczki czy inne sreczki są zwykłym naruszeniem konstytucji.

    Przecież piszę - każdy ma równy dostęp. Jeśli warunkiem skorzystania
    z darmowego leczenia byłoby wykonanie 3 przysiadów, to również zapis
    konstytucji byłby spełniony. Nikt nie gwarantuje przecież bezwarunkowej
    możliwości korzystania z bezpłatnej służby zdrowia.

    Równie dobrze mógłbyś pisać, że państwo łamie prawo do bezpłatnej
    szkoły, bo trzeba do niej przyjść na własnych butach. I - o zgrozo - we
    własnym ubraniu.

    > Nie oglądasz telewizji?
    > Mają ten frazes na gębach prawie wszyscy.

    Od kilku lat oglądam TV minimalnie - zwykle jak u kogoś jestem i się
    przeraźliwie nudzę. W internecie jest o wiele większy wybór i
    informacji, i filmów.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-12-30 23:17:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > CBDU

    a potem juz wszystkie zlecenia lecą bez sprawdzania tylko na podstawie
    dwustronnej umowy.

    > w tym samym, w którym sortowanie to niesortowanie.

    to nie moja wina, ze co niektórzy nie rozróżniają indeksowania od
    sortowania. W zyciu na oczy nie widzieli baz danych większych niż 5
    rekordów w MS Access.
    Może napisz do google pytanie w jaki sposób oni sortują swoje bazy
    danych, to smiech bedzie słychać na drugiej półkuli.

    > Będzie taniej wyrobić 1 niż 3.

    Bedzie drożej, bo bez zgubionego dowodu nic nie załatwisz. Dowód bedzie
    traktowany jak bóstwo. Życzę ci wizyty w szpitalu czasie pomiędzy
    zgubieniem starego i wyrobieniem nowego

  • 39. Data: 2009-12-30 23:19:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > "Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne
    > zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze

    no w czym problem?
    zapewniaja równy? zapewniają. nikt się nie dostanie wczesniej niż inni.
    każdy musi czekać.
    jest finansowana ze środków publicznych? jest.

    no to o co chodzi.

  • 40. Data: 2009-12-30 23:19:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Ale nie prawo do ich udzielania, więc po kiego książeczka ubezpieczeniowa?

    zeby bylo wiadomo komu świadczy sie usługi, a nie czy swiadczyć usługi.