  • 11. Data: 2009-12-30 19:09:34
    Temat: Re: Ewidencja ludności przed wojną
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotrek pisze:
    > Jak rozumiem, tożsamości nie sprawdzano :)

    Czysta zgroza, prawda?

    A Ci powiem w tajemnicy, że nawet dziś w wielu państwach - nawet wysoko
    rozwiniętych - nic takiego nie funkcjonuje i... radzą sobie doskonale :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2009-12-30 19:20:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Erm... zdaje się w USA do dziś pomysł "olegitymowania" obywateli
    > obowiązkowym dokumentem uchodzi za zamach na podstawowe wolności
    > obywatelskie.

    ale w zamian zwykle musisz pokazać dwa "nieobowiązkowe".
    np. wypis z więzienia jest jak najbardziej OK.

  • 13. Data: 2009-12-30 19:49:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 20:09:34 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Czysta zgroza, prawda?
    >
    > A Ci powiem w tajemnicy, że nawet dziś w wielu państwach - nawet wysoko
    > rozwiniętych - nic takiego nie funkcjonuje i... radzą sobie doskonale :)

    Np. w Polsce :-)
    Na rozprawie którą miałem chyba każdy mógłby się stawić,
    włącznie z sędzią-przebierańcem..

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2009-12-30 20:06:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Erm... zdaje się w USA do dziś pomysł "olegitymowania" obywateli
    > obowiązkowym dokumentem uchodzi za zamach na podstawowe wolności
    > obywatelskie.

    Co nie przeszkadza temu, ze funkcje takiego dokumentu pelni prawo
    jazdy i mozna sobie wyrobic w tym samym okienku "prawo jazdy nie
    dajace prawa do prowadzenia pojazdow" wylacznie dla celow
    identyfikacyjnych. W banku mozna sie legitymowac prawem jazdy (lub
    prawem niejazdy 8-) ) albo paszportem - a bez zadnego z tych
    dokumentow bedzie zyc bardzo trudno, chociaz mozna, da sie i formalnie
    obowiazkowych dowodow nie ma.

    Jeszcze lepszym przykladem jest Wielka Brytania, gdzie (nie wiem jak
    teraz, w ramach walki z terrorem) dowodow osobistych nigdy nie bylo a
    prawo jazdy bylo BEZ ZDJECIA.

    MJ

  • 15. Data: 2009-12-30 20:18:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > A banki internetowe działają od wyraźnie DŁUŻSZEGO czasu
    > właśnie w oparciu o (wyłącznie!) UMOWNE mechanizmy autoryzacji!

    No pacz pan, które? Bo mbank i inteligo sprawdzały mi DO, jak
    najbardziej. A że później korzystają z kulawych systemów pseudopodpisu
    elektronicznego to już wina właśnie braku powszechności podpisu. A nowy
    DO ma zawierać (ZTCS) w sobie właśnie już podpis. Jak dla mnie świetna
    sprawa.

    > A po co on miał być "wszystkim"?

    Dla obniżenia kosztów funkcjonowania państwa oraz kosztów ponoszonych
    przez obywateli w codziennym życiu.

    Zupełnie nie widzę powodu żeby nie mieć DO. Ba! Od zawsze postuluję o
    jego poszerzenie i zintegrowanie z prawem jazdy oraz kartą ubezpieczeniową.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2009-12-30 20:35:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No pacz pan, które?

    wszystkie

> [...]
    > elektronicznego to już wina właśnie braku powszechności podpisu. A nowy
    > DO ma zawierać (ZTCS) w sobie właśnie już podpis. Jak dla mnie świetna

    sprawdzały przy podpisaniu unowy o prowadzenie rachunku.
    Przy wykonywaniu zleceń już nie.
    Całość opiera się tylko i wyłącznie na umwie, że login i hasło to ty, a
    nie kto inny.

    > Dla obniżenia kosztów funkcjonowania państwa oraz kosztów ponoszonych
    > przez obywateli w codziennym życiu.

    a wktórym miejscu lenin to opublikował?

    > Zupełnie nie widzę powodu żeby nie mieć DO. Ba! Od zawsze postuluję o
    > jego poszerzenie i zintegrowanie z prawem jazdy oraz kartą ubezpieczeniową.

    to zmienisz zdanie jak go zgubisz.

  • 17. Data: 2009-12-30 20:40:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    [..]
    > oraz kartą ubezpieczeniową.

    A to w Polskiej konstytucji jest gwarancja bezpłatnej służby zdrowia?

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 18. Data: 2009-12-30 20:42:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
    > Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > [..]
    >
    > A to w Polskiej konstytucji jest gwarancja bezpłatnej służby zdrowia?

    a gdzie było napisane, że bezpłatnej?
    Było napisane, że w ramach NFZ, ale nie bezpłatnej.

  • 19. Data: 2009-12-30 21:15:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > wszystkie

    No nie wszystkie, bo te, z których ja korzystam, korzystały z DO dość
    namiętnie.

    > sprawdzały przy podpisaniu unowy o prowadzenie rachunku.

    CBDU

    > a wktórym miejscu lenin to opublikował?

    w tym samym, w którym sortowanie to niesortowanie.

    Będzie taniej wyrobić 1 niż 3.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2009-12-30 21:15:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Arek pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > [..]
    > A to w Polskiej konstytucji jest gwarancja bezpłatnej służby zdrowia?

    A co ma piernik do wiatraka?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek