  • 1. Data: 2024-05-30 12:17:53
    Temat: Europejski List Gończy
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Za co? za szpiegostwo! I niech ktoś powie że polski wymiar
    sprawiedliwości nie wymaga gruntownych zmian..

  • 2. Data: 2024-05-30 18:21:08
    Temat: Re: Europejski List Gończy [Wybrał Wolność na Białorusi 2]
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 30.05.2024 o 12:56, A. Filip pisze:
    > Nie wierzysz że fachowcy z ABW już zebrali dowody takie jakie mieli na
    > (niemal) trzy lata aresztu bez wysmażenia formalnego aktu oskarżenia?
    > [Nawet komisja ONZ wysmażyła jakieś pisemko po linii praw człowieka]
    > HAŃBA!
    >
    > Może mają dowody _należycie_ uzasadniające zarzut szpiegostwa w związku
    > z "Wybrał wolność na Białorusi 2". Tyle że mi łatwiej domniemać że to
    > bardzo tani i dęty polityczny PR.
    Moja wiara tu nie ma nic do rzeczy. Jak Łukaszenko może poważnie
    potraktować prośbę o ekstradycje za szpiegostwo. Albo jak można
    angażować inne europejskie kraje do schwytania szpiega?
     Szybko muszą dorzucić jakiś terroryzm, gwałt czy molestowanie
    nieletnich, bo nasze państwo po raz kolejny się ośmiesza..

  • 3. Data: 2024-05-30 20:22:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 18:21, Trybun pisze:
> [...]
    >  Szybko muszą dorzucić jakiś terroryzm, gwałt czy molestowanie
    > nieletnich, bo nasze państwo po raz kolejny się ośmiesza.

    Przestępstwo,. jak przestępstwo. Jeśli w którymkolwiek państwie zostanie
    wylegitymowany, to zostanie zatrzymany. W wypadku Białorusi jeśli
    faktycznie był szpiegiem, to pewnie jest jakiś ustawowy kontratyp. My
    swoich szpiegów też nie wydajemy obcym krajom.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-05-30 20:23:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 19:19, A. Filip pisze:
    > Wzajemności zasada najświętszą jest. RP3 niby jest gotowa an
    > ekstradycje na Białoruś za szpiegostwo przeciw Białorusi?
    > Jakoś śmiem wątpić.
    Wątpię, by Białoruś nam go wydała. Ale na wczasy do takiej Turcji już na
    jego miejscu bym nie pojechał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-06-01 10:00:30
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > 1. Europejski Nakaz Aresztowania niby zobowiązuje Białoruś
    > do czegokolwiek? To wymysł UE który się powinien nazywać
    > Nakaz UE Aresztowania
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_nakaz_aresz
    towania
> [...]
    > AFAIR Sądy RP3 owszem zezwoliły na ekstradycje ale bez najcięższego
    > zarzutu szpiegostwa _przeciw Niemcom_ bo to _w RP3_ nie jest czyn
    > karalny :-) W sprawie ekstradycji z innych państw UE dodano
    > zarzut szpiegostwa przeciw NATO alb UE?
    > Wzajemności zasada najświętszą jest. RP3 niby jest gotowa an
    > ekstradycje na Białoruś za szpiegostwo przeciw Białorusi?
    > Jakoś śmiem wątpić.
    >
    > IMHO Ten konkretny Nakaz UE Aresztowania w praktyce przekłada się zakaz
    > wjazdu do UE pod groźbą zatrzymania i możliwej (ale nie gwarantowanej)

    Białoruś należy do tego europejskiego zrzeszenia, i taki nakaz ją
    zobowiązuje do reakcji.  Problem w motywacji takiego nakazu, na pewno
    nie może to być szpiegostwo, a tym, bardziej samo podejrzewanie o
    szpiegostwo. Konwencja praw człowieka zabrania prześladowania takich
    ludzi, bo szpiegiem można być z wielu powodów, np przykładać się do
    zwalczania bezwzględnego reżymu.

  • 6. Data: 2024-06-01 10:00:52
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > jeśli faktycznie był szpiegiem, to pewnie jest jakiś ustawowy
    > kontratyp. My swoich szpiegów też nie wydajemy obcym krajom.

    Zdaje się list gończy służy do ścigania przestępców, czy przestępcą jest
    szpieg to już bym do wieczora dyskutował, albo i do rana.

  • 7. Data: 2024-06-01 10:07:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 10:00, Trybun pisze:

    > Zdaje się list gończy służy do ścigania przestępców, czy przestępcą jest
    > szpieg to już bym do wieczora dyskutował, albo i do rana.

    Zastanawia mnie skąd wzięli tak szybko dowody?
    Czy było odwrotnie, mieli dowody ale i uciekł?

    Robert

  • 8. Data: 2024-06-02 09:31:48
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Zastanawia mnie skąd wzięli tak szybko dowody?
    > Czy było odwrotnie, mieli dowody ale i uciekł?
    >

    > Robert

    To oczywiste że chcą człowieka a odpowiedni paragraf to się dopiero
    znajdzie i to niekoniecznie związany z zarzutami o szpiegostwo, reżym
    chce krwi.. . Tymczasem nikt poważny nie wystawia, nie powinien
    wystawiać międzynarodowego listu  gończego za człowiekiem któremu na
    dzień dzisiejszy zarzuca się szpiegostwo.

  • 9. Data: 2024-06-02 11:48:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 09:31, Trybun pisze:
> [...]
    > wystawiać międzynarodowego listu  gończego za człowiekiem któremu na
    > dzień dzisiejszy zarzuca się szpiegostwo.
    Chyba, że uciekł na Białoruś, bo się zorientował, że mają dowody na jego
    szpiegostwo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-06-03 11:30:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.06.2024 o 12:36, A. Filip pisze:

    > Czyli taki ambasador PRL Rurarz wybrał wolność w USA po wprowadzeniu
    > stanu wojennego bo zorientował się że mieli dowody na jego szpiegostwo?

    Nie. Bo zorientował się, że reżimowa żyłka pękła.
    I jest różnica między uciekaniem od reżimu, a uciekaniem do reżimu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr