-
121. Data: 2009-01-20 16:24:00
Temat: Re: Etyka w szkołach
Od: Jotte <n...@m...pl>
W wiadomości news:gl4r6l$oif$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
<g...@c...net> pisze:
>> A ja odłączyłem biologię i historię i nadal żyję. Co nie zmienia
>> faktu, że religia jest wokoło ciebie i ma wpływ na ciebie, niezależnie
>> od tego, czy się modlisz czy nie. Bo religia to nie tylko modlitwy.
> to dobrze, ze sa ludzie tacy jak ty, prostym staje sie ocenic fanatyzm
Nie sądzę aby to było dobrze.
To jest nauczyciel(sic!). W każdym razie do niedawna jeszcze był. Ma
kontakt
z dziećmi i/lub młodzieżą, a tym samym jakiś tam wpływ na nich.
--
Jotte
-
122. Data: 2009-01-21 18:43:44
Temat: Re: Etyka w szkołach
Od: gazebo <g...@c...net>
Jotte pisze:
>>> A ja odłączyłem biologię i historię i nadal żyję. Co nie zmienia
>>> faktu, że religia jest wokoło ciebie i ma wpływ na ciebie, niezależnie
>>> od tego, czy się modlisz czy nie. Bo religia to nie tylko modlitwy.
>> to dobrze, ze sa ludzie tacy jak ty, prostym staje sie ocenic fanatyzm
> Nie sądzę aby to było dobrze.
> To jest nauczyciel(sic!). W każdym razie do niedawna jeszcze był. Ma
> kontakt
> z dziećmi i/lub młodzieżą, a tym samym jakiś tam wpływ na nich.
>
zdaje sobie sprawe, ze to za cholere nie jest dobre, to byl taki zwrot
jezykowy
--
The Gnome
-
123. Data: 2009-01-22 09:57:05
Temat: Re: Etyka w szkołach
Od: k...@w...pl
Pisalam wczesniej, o tym, ze nalezy odroznic religie od
religioznastwa... Ale nawet jezeli juz tego zroznicowania dokonamy to
wazne jest takze miec w pamieci w jakim systemie politycznym zyjemy
( o czym w roznoraki sposob pozostali grupowicze sie wypowiadali).
Niestety nauczyciel w szkole nie jest "sam sobie sterem" lecz musi
trzymac sie okreslonych podstaw programowych / planow nauczania ktore
sa okreslane przez MEN w specjalnych dziennikach ustaw. Wiec nawet
jezeli taki nauczyciel mialby wiedze i chec uczyc RELIGIOZNASTWA to
przepisy mu te mozliwosc ograniczaja, bo chcac nie chcac musi sie
trzymac ustalonych przez panstwo wytycznych...
Tu byloby dobrze brac przyklad z takiej np. Szwecji gdzie celem nauki
religioznastwa jest przekazanie wiedzy o o tym co zawieraja ROZNE
wiary i tradycje a co za tym idzie danie mozliwosci analizy tychze by
pozniej moc sie do nich ustosunkowac. To wlasnie ta roznorodnosc daje
mozliwosc poznania a pozniej wyboru.Trudno przeciez ustosunkowac sie i
analizowac cos, czego nie znamy.
Pozdrawiam
K.