  • 91. Data: 2009-01-19 13:44:21
    Temat: Re: Etyka w szkołach
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 14:28
    (autor Peter May
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gl1vdu$r3o$2@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > E, generalizujesz i chyba "przepuszczasz" to przez swój pryzmat.

    No fakt, jak ktoś lubi drakońskie prawo autorskie, to mu się spodoba to co
    się dzieje. Aczkolwiek lubić i nie dostać nim w dupę, to trzeba być
    jednostką korporacyjną z właściwego kręgu. Więc nawet ci, co publicznie na
    grupach mówią, że lubią, to mówią przeciwko sobie.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 92. Data: 2009-01-19 15:06:26
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 14:26
    > (autor Peter May
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gl1vbn$r3o$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Ale przecie mówię o historii jako o nauce w szkole.

    > A po co? Jeszcze na poziomie podstawówki OK, bo jest to ogólny rozwój
    > społeczny. Ale w LO?

    W LO tylko dla wybranych profili.

    na, np. poprzez studia.

    > No, a dla trzecich jest obowiązkowa w LO, nawet jak uważają to za kompletnie
    > zbędne.

    No cóż, nie ja ustalam harmonogram nauki w szkołach.

    --
    Peter

  • 93. Data: 2009-01-19 18:11:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 16:06
    (autor Peter May
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gl24pi$89t$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > W LO tylko dla wybranych profili.

    A jest dla wszystkich, na wysokim poziomie.

    > No cóż, nie ja ustalam harmonogram nauki w szkołach.

    No ale o tym dyskutujemy. Więc jak opluwa ktoś religię, która wg mnie jest
    bardzo ważna, to ja pokazuje, że są dużo mniej ważne przedmioty, w stylu
    historii, biologii itp. W naszym LO np. biologia jest pogromem dla
    większości. No i się nie dziwię. Biologia na poziomie liceumowym to jest
    masakra dla osób niezainteresowanych. No i jednocześnie zupełnie
    nieprzydatny przedmiot do ZZZZ.

  • 94. Data: 2009-01-19 21:38:50
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > większości. No i się nie dziwię. Biologia na poziomie liceumowym to jest
    > masakra dla osób niezainteresowanych. No i jednocześnie zupełnie

    Nie chce porownywac religii z biologia, bo to zupelnie inna
    konkurencja, ale przedmioty takie, jak wlasnie biologia, fizyka czy
    historia sa bardzo potrzebne. Sam mialem z nimi (niektorymi) problem,
    przekladajacy sie na wiadome oceny ;, ale taka jest prawda. Jak mozna
    wymagac od kogos zaraz po gimnazjum, aby odpowiedzialnei zdecydowal,
    na jakie pojdzie studia? Za wczesnie. Wiec po to sa te kierunkowe
    przedmioty, aby dac szanse ludziom zainteresowanym np. zoologia,
    botanika, genetyka czy medycyna 'zalapac bakcyla' na lekcjach biologii
    (uwierzyc w siebie, widzac efekty w nauce) i dzieki temu chcec potem
    sie rozwijac. Zostac np. weterynarzem czy dietetykiem.

  • 95. Data: 2009-01-19 21:52:53
    Od: armar <a...@p...fm>

    Tristan pisze:

    > No ale o tym dyskutujemy. Więc jak opluwa ktoś religię,

    Tristan - to jest grupa prawnicza, więc jeśli ktoś opluwa
    Twoją religię, to zainteresuj się co możesz z tym zrobić.

    > która wg mnie jest bardzo ważna, to ja pokazuje,
    > że są dużo mniej ważne przedmioty, w stylu historii, biologii itp.

    Problem w tym, że nie zauważasz, że szkoła to instytucja
    do krzewienia nauki, a nie religii.
    Biologia jest nauką, a religia nie jest.
    Praktykowanie religii w szkołach jest niezgodne z art 53 par 7
    Konstytucji RP:
    "Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia
    w praktykach religijnych."
    Polska zlekceważyła ten zapis, a jak wiesz
    (sądząc po poziomie Twoich wypowiedzi, to nie wiesz)
    w szkole "lekcja" religii rozpoczyna się od:
    "W imię ojca i syna i ducha świętego..." (czy jakoś tak to idzie)
    i w tym miejscu obowiązkowo należy na ciele pokazać znak
    przypominający o narzędziu tortur dla skazańców.
    To jest jawne pogwałcenie Konstytucji.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 96. Data: 2009-01-19 22:01:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gl2sjd$sbq$1@node2.news.atman.pl armar
    <a...@p...fm> pisze:

    > Tristan - to jest grupa prawnicza, więc jeśli ktoś opluwa
    > Twoją religię, to zainteresuj się co możesz z tym zrobić.
    To nie tak, nikt mu niczego nie opluwa.
    Ja go z newsów znam od lat.
    On jest belfrem (Zabrze) w okresie sfrustrowania zawodowego, a może i czego
    innego.
    Grasuje na wielu grupach, wyciąga najróżniejsze kwestie i tematy, prowokuje
    kontrowersyjnymi wypowiedziami "dyskusje", w których się wyżywa.
    Słowem - potrzebuje chłop pomocy.

    --
    Jotte

  • 97. Data: 2009-01-20 07:30:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 22:38
    (autor adp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <9...@o...goo
    glegroups.com>):

    > Nie chce porownywac religii z biologia, bo to zupelnie inna
    > konkurencja, ale przedmioty takie, jak wlasnie biologia, fizyka czy
    > historia sa bardzo potrzebne.

    W podstawówce. Wyżej nie.

    > Sam mialem z nimi (niektorymi) problem,
    > przekladajacy sie na wiadome oceny ;, ale taka jest prawda. Jak mozna
    > wymagac od kogos zaraz po gimnazjum, aby odpowiedzialnei zdecydowal,
    > na jakie pojdzie studia? Za wczesnie.

    Więc napchajmy mu totalny zestaw wszystkiego, łącznie z różnymi ciężkimi
    równaniami genetycznymi i cudami na kiju, których i tak nigdy nie użyje?
    Niech się biedak zniechęci, niech płacze, niech się załamie... To nic, że
    nie ma predyspozycji do kucia debilizmów z biologii, a ma talent do
    informatyki i w tym czasie mógłby np. przygotować się do olimpiady i zostać
    mistrzem polski.

    Ja kończyłem na szczęście technikuma i żadnej biologii nie miałem, a jednak
    kilkadziesiąt lat już żyję całkiem szczęśliwie.

> [...]
    > (uwierzyc w siebie, widzac efekty w nauce) i dzieki temu chcec potem
    > sie rozwijac. Zostac np. weterynarzem czy dietetykiem.

    Nie na poziomie liceumu. No i czemu biologia a nie inne rzeczy? Np.
    ratownictwo górskie? Przecież może ktoś załapie bakcyla i zostanie
    ratownikiem i uratuje masę istnień? Albo ratownictwo medyczne? Albo
    hotelarstwo i turystyka? Albo żeglarstwo?

    Moja historia z technikumu przeleciała proforma (na szczęście) i wolałbym
    mieć np. żeglarstwo zamiast niej. Albo choć pływanie.

  • 98. Data: 2009-01-20 07:35:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 19 styczeń 2009 22:52
    (autor armar
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gl2sjd$sbq$1@node2.news.atman.pl>):

    > Problem w tym, że nie zauważasz, że szkoła to instytucja
    > do krzewienia nauki, a nie religii.
    > Biologia jest nauką, a religia nie jest.

    Twoim zdaniem. Moim zdaniem religia to taki sam przedmiot jak inny. Z języka
    polskiego i wiedzy o kulturze chcesz usunąć rzeczy związane z religią?
    Przecie większość omawianych tam rzeczy ma mniejszy lub większy związek z
    religią i to ba! zazwyczaj chrześcijańską.

    > Praktykowanie religii w szkołach jest niezgodne z art 53 par 7
    > Konstytucji RP:
    > "Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia
    > w praktykach religijnych."

    I nikt też nie praktykuje religijnie (poza przypadkami nadużyć, jak w każdej
    dziedzinie) na przedmiocie ,,religia'', który po prostu naucza o tematyce
    związanej z różnymi wierzeniami.

    Na j. polskim przerabialiśmy mity greckie. Czy wtedy zmuszano mnie do
    uczestniczenia w greckich praktykach religijnych?

> [...]
    > i w tym miejscu obowiązkowo należy na ciele pokazać znak
    > przypominający o narzędziu tortur dla skazańców.

    blebleble.... Nic nie trzeba. gadanie wojujących ateistów, których szatan
    podpuszcza.

  • 99. Data: 2009-01-20 09:26:37
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > W podstawówce. Wyżej nie.

    no nie za bardzo :)

> [...]
    > nie ma predyspozycji do kucia debilizmów z biologii, a ma talent do
    > informatyki i w tym czasie mógłby np. przygotować się do olimpiady i zostać

    ale widzisz, podales przyklad skrajny. Zawsze jest tak, ze 'nietypowa'
    mniejszosc jest jakos poszkodowana, bo reguly ustala sie dla
    wiekszosci. Wiekszosc nie startuje w olimpiadach, natomiast lubi i
    potrafi sie migac od nauki. Nie dlatego, ze jest bardzo zainteresowana
    informatyka, tylko ze po prostu jest leniwa :)
    I potem bedzie skutek taki, ze ta wiekszosc... "ani be, ani me, ani
    kukuryku" (jak powiedzial pan prezydent W.). Na pytanie "czy delfin
    jest ryba" odpowie, ze tak. Nie odrozni zacmienia Slonca od zacmienia
    Ksiezyca, nie bedzie wiedziec, czemu mamy inny kalendarz niz
    prawoslawie. Itd. itp. Chodzi o ogolna wiedze dajaca szanse, aby
    zrozumiec swiat, w ktorym sie zyje. A po co ma rozumiec swiat i byc do
    tego zmuszany przez panstwo? Ano, to juz inna rozmowa.
    Moge sie zgodzic, ze jesli jest ktos szczegolnie uzdolniony np. w
    informatyce, moglby byc uprzywilejowany i realizowac indywidualny tok
    nauki. Ale to dotyczy niewielkiej czesci spoleczenstwa... Chyba nie o
    tym jest rozmowa.

    > Ja kończyłem na szczęście technikuma i żadnej biologii nie miałem, a jednak
    > kilkadziesiąt lat już żyję całkiem szczęśliwie.

    Ale swoim dzieciom nie zaszczepisz byc moze zainteresowania przyroda,
    chocby nawet akurat one lgnely do tego kierunku... Bedzie ci trudniej
    niz gdybys mial wieksza wiedze z biologii.

> [...]
    > ratownikiem i uratuje masę istnień? Albo ratownictwo medyczne? Albo
    > hotelarstwo i turystyka? Albo żeglarstwo?

    hotelarstwo i turystyka - to specjalizacja geografii...
    ratownictwo? sam nie wiem, kiedys bylo przysposobienie obronne...
    zeglarstwo - moze i brak. Wiadomo ze nie ma rozwiazan idealnych.
    Biologia obejmuje po prost uspora czesc zawodow, w tym tak waznych,
    jak medycyna...

    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2009-01-20 09:41:26
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Niby jak? Że niby katecheta każe się modlić i za to ocenia? Pierwsze
    > słyszę...

    Moj mlodszy brat np. ma obowiazek chodzic do kosciola na rekolekcjach,
    gdzie dostaje jakies obrazki/karteczki ktore pozniej musi zdac katechecie
    jako dowod na obecnosc.

    --
    Kaziu