  • 1. Data: 2020-04-11 16:56:31
    Temat: Estonia: Jak być bezkarnym neonazistą?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,258
    63716,estonia-policja-namierzyla-lidera-neonazistows
    kiej-grupy-ale.html
> [...]
    > mogła go zatrzymać, bo ma 13 lat ; WB 11.04.2020 15:13
    >
    > Estońska policja namierzyła założyciela i szefa neonazistowskiej grupy
    > Feuerkrieg Division. Funkcjonariusze nie mogli go jednak aresztować,
    > bo chłopiec ma 13 lat.
    >
    > [...] Jak podaje portal *oreanda.ru* , część wiadomości, które
    > wymieniali między sobą nastolatkowie to "wymysły", ale w
    > korespondencji pojawiały się też instrukcje, jak przygotować ładunki
    > wybuchowe czy porady, jak zdobyć broń. 13-letni Estończyk pisał też o
    > ataku na Londyn i organizacji obozu szkoleniowego, by uczcić setne

    Jakoś mi się kojarzy (jeden) przypadek z Polski omówiony w mediach gdy
    policjanci z utęsknienieniem czekali aż wielokrotny recydywista skończy
    12 lat.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-04-11 17:25:21
    Temat: Re: Estonia: Jak być bezkarnym neonazistą?
    Od: R u n t <r...@a...gov>

    W dniu 2020-04-11 o 16:56, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Jakoś mi się kojarzy (jeden) przypadek z Polski omówiony w mediach gdy
    > policjanci z utęsknienieniem czekali aż wielokrotny recydywista skończy

    nu!

    --
    Runt

    All's well that ends well.

  • 3. Data: 2020-04-11 23:21:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    R u n t napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dniu 2020-04-11 o 16:56, A. Filip pisze:

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,258
    63716,estonia-policja-namierzyla-lidera-
    neonazistowskiej-grupy-ale.html

    >nu!

    Jesteś na Wyspach?
    Czy prawdą jest, że tam już od 11 lat karać można czy tylko był taki projekt?

    Arek

  • 4. Data: 2020-04-11 23:45:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> pisze:

> [...]
    >
    > Jesteś na Wyspach?
    > Czy prawdą jest, że tam już od 11 lat karać można czy tylko był taki projekt?

    AFAIR Za zabójstwo 2 latka w 1993 dwaj dziesięciolatkowie dostali w UK
    po osiem lat.

    Ten link poniżej to zasadniczo źródło słów kluczowych do wyszukiwań
    dla chcących znaleźć lepsze źródła bo to jest wersja w najlitościwszym
    opisie "nie dla prawników".

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/wielka-brytania
    -mial-10-lat-gdy-zamordowal-2-latka-wraca-za-kraty/f
    f94xf8

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-04-14 11:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,258
    63716,estonia-policja-namierzyla-lidera-neonazistows
    kiej-grupy-ale.html

    A grupa zlozona z 10 latkow ?

    Przy czym nazizm w Estonii to ma inna historie, wiec i inny wydzwiek.

    J.

  • 6. Data: 2020-04-14 13:01:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,258
    63716,estonia-policja-namierzyla-lidera-neonazistows

    Nie (tylko).

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2020-04-15 09:13:27
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2020-04-14 o 11:00, J.F. pisze:
    > Przy czym nazizm w Estonii to ma inna historie, wiec i inny wydzwiek.

    To była międzynarodowa grupa planująca m.in. zamach w Wielkiej Brytanii.
    Nie wiem jakie żale ma Estonia do WB.
    Na ile to było poważne, a na ile szczeniackie, też nie wiem.