  • 11. Data: 2005-09-22 06:07:49
    Temat: Re: Energia!!!!
    Od: Pako <p...@c...pl>

    Aby postawic sobie własną elektrownie musisz wpierw uzyskac:

    1. zgoda na budowe
    2. wykupic emisje spalin
    3. Przeprowadzic probne spalanie
    3. dokonac pomiarów ( tutaj koszty oscylują na poziomie ok 30 tys )
    4. Złożyć wniosek o pozwolenie R1 - odzysk energetyczny (wydaje wojewoda)
    to tylko taki drobny wyciag :) najtaniej wyjdzie jak sobie rzeke
    przekierujesz.

  • 12. Data: 2005-09-22 06:12:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pako wrote:
    > Aby postawic sobie własną elektrownie musisz wpierw uzyskac:
    >
    > 1. zgoda na budowe

    Jaką budowę? Wstawiasz do szopy kupiony w sklepie agregat.

    > 2. wykupic emisje spalin

    Hę? Czy kupując samochód też tę 'emisję spalin' muszę wykupić?

    > 3. Przeprowadzic probne spalanie

    Co proszę?

    > 3. dokonac pomiarów ( tutaj koszty oscylują na poziomie ok 30 tys )

    Jakich pomiarów?

    > 4. Złożyć wniosek o pozwolenie R1 - odzysk energetyczny (wydaje wojewoda)

    Co takiego??? On chce tylko dla siebie prąd produkować - nigdzie nie
    pisał o chęci 'sprzedawania' prądu do sieci energetycznej.

    Jak włączam dynamko w rowerze też powinienem to całe R1 dostać?

    A co z alternatorem w samochodzie czy motocyklu?

    Nie mów mi, że mój motocykl nielegalnie prąd produkuje ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-09-22 06:34:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jaką budowę? Wstawiasz do szopy kupiony w sklepie agregat.

    Podejrzewam, że ten gość nie pisze o agregacie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2005-09-22 08:01:33
    Od: Pako <p...@c...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    jak se wstawisz agregat to bedzie drozej jak elektrownia

    > Jaką budowę? Wstawiasz do szopy kupiony w sklepie agregat.

    przy agregacie płacisz juz w paliwie

    > Hę? Czy kupując samochód też tę 'emisję spalin' muszę wykupić?

    jak wyzej

    > Co proszę?

    tego dokonał juz producent

    > Jakich pomiarów?
    np.
    zwizków chemicznych dostających sie do atmosfery

    > Co takiego??? On chce tylko dla siebie prąd produkować - nigdzie nie
    > pisał o chęci 'sprzedawania' prądu do sieci energetycznej.
    mozesz nadwyzke sprzedac ale nie musisz, ale z czegoś bedziesz musiał
    produkowac? prawda

    > Jak włączam dynamko w rowerze też powinienem to całe R1 dostać?
    nie bo tutaj nie ma odzysku

    > A co z alternatorem w samochodzie czy motocyklu?
    jak wyzej

    > Nie mów mi, że mój motocykl nielegalnie prąd produkuje ;->
    legalnie

    a ponizej tresc posta oryginalnego, cogito ergo sum

    Witam wszystkich. Mam takie pytanie: czy moge zrezygnować z usług
    elektrowni ktróra zaopatrza mój dom w prąd i wybydować własne urządzenie
    które pozwalało by mi na zaopatrzenie mojego domu w prąd. Czy jest to
    zgodne z prawem?? Z góry dziękuję za pomoc!

  • 15. Data: 2005-09-22 14:43:00
    Od: Buzi<b...@t...pl>

    Witam ponownie! Nie mam na myśli żadnego agregatu lecz wiatrak, mojej
    konstrukcji który zapewni na dostarczenie prądy do całego domu, stawiając go na
    dachu omijam problem z postawieniem budowli, całkowicie cichy, wiec sąsiedzi nic
    do tego niemają chyba, tylko czy prawa mi na to pozwoli??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2005-09-22 22:02:19
    Od: c...@g...pl (coreczka-1966)

    scream napisał(a):

    > Musisz najpierw dostać pozwolenie na budowę i użytkowanie takiego
    > urządzenia, + zgodę sąsiadów, + Twój teren musi spełniać masę różnych
    > warunków, + musi się na to zgodzić Inspektorat Środowiska jeszcze.

    Czyli - jesli chce u siebie w kuchni zamontowac piec Stirlinga i zasilic
    go gazem (wytwarzam sobie wtedy prad, wode i ogrzewanie), to musze
    uzyskac te pozwolenia??!!
    Najbardziej rozsmiesza mnie ta zgoda sasiadow...:)

    pzdr
    A.

  • 17. Data: 2005-09-23 00:35:21
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 21.09.2005 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Na dachu możesz postawić co najwyżej "baterię słoneczną" (pod warunkiem,
    > że będzie płaska, a nie na 10 metrowym maszcie :))), a to starczy Ci do
    > tego, aby oświetlić sobie lampkę przed wejściem do domu...

    Az tak zle nie jest ;)
    Wydajnosc ogniw slonecznych rosnie, gorzej z magazynowaniem energii
    w sensowny sposob - caly swiat czeka na tanie ogniwa wodorowe ;)

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 18. Data: 2005-09-23 04:09:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pako wrote:

    > jak se wstawisz agregat to bedzie drozej jak elektrownia

    Niekoniecznie. Może ma np. wolny kawałek ziemi, który mu leży odłogiem i
    np. chce sobie zasiać rzepak.

    > przy agregacie płacisz juz w paliwie

    Patrz wyżej.

    Pytanie dodatkowe: jak sobie robie ognisko, to też muszę 'wykupić emisje
    spalin'?

    > jak wyzej

    Patrz wyżej.

    > tego dokonał juz producent

    Owszem.

    Producent ogniska też?

    > np.
    > zwizków chemicznych dostających sie do atmosfery

    Czyli jak robię sobie grilla, to muszę uzyskać zezwolenie ministra
    ochrony środowiska?

    >>> 4. Złożyć wniosek o pozwolenie R1 - odzysk energetyczny (wydaje

    > mozesz nadwyzke sprzedac ale nie musisz,

    Dokładnie.

    > ale z czegoś bedziesz musiał
    > produkowac? prawda

    Owszem, ale co ma do tego wojewoda?

    > nie bo tutaj nie ma odzysku

    Nie? Silnik biologiczny (ja) odzyskuje za pośrednictwem prądnicy prądu
    stałego (albo zmiennego, zależy jaka konstrukcja) energię zmagazynowaną
    w produktach spożywczych.

    I co mi wojewoda zrobi?

    [ciach]

    > a ponizej tresc posta oryginalnego, cogito ergo sum

    Zamiast szpanować latynizmami, naucz się czytać po polsku. Oraz zakup
    sobie parę deko wyobraźni.

  • 19. Data: 2005-09-23 06:24:33
    Od: Pako <p...@c...pl>

    > Niekoniecznie. Może ma np. wolny kawałek ziemi, który mu leży odłogiem i
    > np. chce sobie zasiać rzepak.

    na sianie rzepaku nie potrzebuje zgody

    > Pytanie dodatkowe: jak sobie robie ognisko, to też muszę 'wykupić emisje
    > spalin'?
    a palisz to ognisko 24h na dobe? i czym palisz? drewnem, elektrownie
    napędzane sa węglem

    > Producent ogniska też?
    nie znam producentów ognisk

    > Czyli jak robię sobie grilla, to muszę uzyskać zezwolenie ministra
    > ochrony środowiska?

    nie nie musisz

    > Owszem, ale co ma do tego wojewoda?
    duzo bo to jego teren

    > Nie? Silnik biologiczny (ja) odzyskuje za pośrednictwem prądnicy prądu
    > stałego (albo zmiennego, zależy jaka konstrukcja) energię zmagazynowaną
    > w produktach spożywczych.

    nie ma silnikow biologicznych, ale opatentuj swoj i zbij majatek

    > I co mi wojewoda zrobi?
    da Ci medal

    > Zamiast szpanować latynizmami, naucz się czytać po polsku. Oraz zakup
    > sobie parę deko wyobraźni.

    dziekuje za mozliwosc uswiadomienia Tobie iz jestes w błedzie

  • 20. Data: 2005-09-23 07:03:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pako wrote:

    > na sianie rzepaku nie potrzebuje zgody

    Och, jakiś łaskawy.

    > a palisz to ognisko 24h na dobe?

    Żaden przepis tego nie zabrania.

    > i czym palisz? drewnem,

    Drewnem, papierem, węglem drzewnym, węglem kamiennym... Zależnie od
    nastroju.

    > elektrownie napędzane sa węglem

    MegaROTFL

    Może przestań się ośmieszać wypisując takie idiotyzmy?

    Elektrownie bywają 'napędzane' w najróżniejszy sposób - wodą, wiatrem,
    słońcem, węglem, mazutem, gazem, uranem, plutonem, drewnem, olejem
    rzepakowym.

    > nie znam producentów ognisk

    No to masz pecha - nie wolno ci palić ognisk (jeśli chcesz być
    konsekwentny).

    > nie nie musisz

    Dlaczego? Wytwarzam energię (cieplną). Spalam paliwo.

    Bądź konsekwentny.

    > duzo bo to jego teren

    Raczej tego, co się pytał.

    > nie ma silnikow biologicznych, ale opatentuj swoj i zbij majatek

    Jesteś na prawdę bardzo ograniczonym stworzonkiem.

    W przypadku roweru silnikiem (biologicznym) jest człowiek.

    [ciach]

    > dziekuje za mozliwosc uswiadomienia Tobie iz jestes w błedzie

    Dzięki. teraz wiem, że np. elektrownie atomowe czy wodne nie są tak na
    prawdę elektrowniami, bo nie są opalane węglem.