  • 41. Data: 2011-03-17 07:19:32
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4d80ec3a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...

    > BO TAK STANOWI PRAWO!
    > Czy jasne ??????
    > Dzisiaj byłem w ZUSie i w całości potwierdzili że pieniadze z ostatniej
    > emerytury nie mogą być uznane jako masa spadkowa własnie na podstawie
    > cytowanego artykułu.

    Przestań dyskutować z tym "witkiem" przecież to ewidentny trol. Miał podać
    podstawe prawną i artykuły ustaw które potwierdzają jego stanowisko, a
    ciągle czepia sie Ciebie że to Ty masz udawadniać. Jest jeszcze inna
    możliwość że to właśnie on jest prawnikiem tego banku.
    ZUS ściągnie tą pomyłkowo przelaną emeryture bez żadnych problemów,
    natomiast wdowie poradź natychmiastowe otwarcie konta w innym banku i
    pisemne poinformowanie wszystkich instytucji o nowym numerze konta.

    pozdr

  • 42. Data: 2011-03-17 09:24:45
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > natomiast wdowie poradź natychmiastowe otwarcie konta w innym banku i
    > pisemne poinformowanie wszystkich instytucji o nowym numerze konta.

    Masz rację...
    Konto jest już założone w innym banku. Miejmy nadzieję, że tam nie będzie
    cmentarnych hien.
    W tym konkretnym przypadku, rodzina uratuje wdowę, ale ile jest takich
    wdów/wdowców, którzy w wieku 80-kilku lat
    odechciewa sie żyć, gdy z dnia na dzień są w sytuacji, że choć mają
    pieniadze nie mogą uregulować rachunków za prąd, wodę i nie mają zapłacić za
    czynsz. Bo wszystko zabrał zakład pogrzebowy. I to jeszcze w sytuacji traumy
    po śmierci bliskiego. Obrzydliwość!
    My w tej sprawie poradzimy sobie, ale to trzeba zmienić. Nie może być tak,
    że bez żadnej podstawy prawnej, bo jej nie ma, bank co najwyżej w swojej
    nieograniczonej dobroci wypałci połowe.
    I jeszcze jedno na chwilę obecną trzeba zdecydowanie przestrzegać przed
    zakładaniem kont wspólnych. Problem praktycznie znika, gdy są konta
    indywidulane z pełnomocnictwem również na wypadek śmierci. Nie byłoby ani
    problemu, by opłacić koszty pogrzebu, kórych zasiłek pogrzebowy tylko w
    części teraz pokrywa. Ani w sumie z zadysponowaniem całej kwoty.
    Na koncie wspólnym nie można takiego pełnomocnictwa ustanowić z mocy ustawy.
    Oczywiście ustawodawca uznał, że współwłasność jest wystarczajace do tego,
    by współwłaściciel w pełni dysponował kontem również po smierci drugiego, bo
    inny przepis Prawa Bankowego gwarantuje mu to. Natomiast banki w
    tzw."interesie społecznym" całkowicie olały sobie duch tego przepisu w
    sposób praktycznie przestępczy stawiając w takiej sytuacji klienta pod murem
    robią swoją własną chorą interpretacje innych przepisów, kórych podstawa do
    konkretnych wpływów na konto zupełnie nie ma zastosowania.

    Sprawa będzie dokładnie opisana i zostanie przekazana do zbadania przez
    Prokuraturę, trafi również do rzecznika praw konsumenta i RPO.
    Pozostaje później problem w sumie znęcania się nad bezbronnym w obliczu
    aktualnej bezkarności banków za łamanie prawa. Wdowa jest od kilku dni całą
    sytuacją zrozpaczona i roztrzęsiona. To 82-letna kobieta. To musi wpłynąć na
    jej zdrowie.

    Wciąż czekam na odpowiedź z banku zwiazaną ze złożoną reklamacją. Miała być
    udosteniona w ciągu 48 godzin jak oznajmił dyrektor. Mija czwarty dzień...

    dK

  • 43. Data: 2011-03-17 13:45:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 2:19 AM, Danusia wrote:
> [...]
    > ciągle czepia sie Ciebie że to Ty masz udawadniać. Jest jeszcze inna
    > możliwość że to właśnie on jest prawnikiem tego banku.

    przeciez podałem.
    zapis o dziedziczeniu masz w kodeksie cywilnym
    mam ci go przepisać?

    > ZUS ściągnie tą pomyłkowo przelaną emeryture bez żadnych problemów,

    ale ona nie jest przelana pomyłkowo, więc ZUS nie ma podstaw do ściągania
    po drugie nawet jakby była przelana pomyłkowo, to bank nie ma podstaw do
    wycofania przelewu.
    taki pomyłkowe przeley ściąga się na podstawie bezpodstawnego
    wzbogacenia. rownież kodeks cywilny

    > natomiast wdowie poradź natychmiastowe otwarcie konta w innym banku i
    > pisemne poinformowanie wszystkich instytucji o nowym numerze konta.

    niezapomnij o CBA i ABW.

    ty nie jesteś trolem, ty jesteś totalnym ignorantem.

  • 44. Data: 2011-03-17 13:54:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 4:24 AM, dK wrote:

    > Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz rację...
    > Konto jest już założone w innym banku. Miejmy nadzieję, że tam nie
    > będzie cmentarnych hien.

    bedzie dokładnie tak samo, bo wszytkie banki dziąłają wg takich samych
    przepisów.

> [...]
    > tak, że bez żadnej podstawy prawnej, bo jej nie ma, bank co najwyżej w
    > swojej nieograniczonej dobroci wypałci połowe.

    pisz na wiejską.

    > I jeszcze jedno na chwilę obecną trzeba zdecydowanie przestrzegać przed
    > zakładaniem kont wspólnych.
    ale tak było od ... albo i dłużej.
    problem w tym, że dopiero teraz się o tym dowiedziałeś.

    > Problem praktycznie znika, gdy są konta
    > indywidulane z pełnomocnictwem również na wypadek śmierci.

    ale pojawiają się za to inne.
    napiszesz pewnie wówczas jak ci bank zablokuje wszystko, zamiast połowy.

    > Nie byłoby
    > ani problemu, by opłacić koszty pogrzebu, kórych zasiłek pogrzebowy
    > tylko w części teraz pokrywa.

    przeciż opłacic musisz najpier a zwrot dostaniesz później, więc w jaki
    sposób nie byłoby problemu, żeby opłacić koszty pogrzebu?

    > Ani w sumie z zadysponowaniem całej kwoty.

    ciekawe w jaki sposób.
    przeciez bank zablokuje konto w momencie informacji i o śmerici,
    a pełnomocnitwo wygaśnie.
    zapewne też nei wiesz, że można w pełnomocnictwie zawrzeć informację, że
    nei wygasa i bedziesz psioczyć jak już bedzie za późno.

    po za tym takie pełnomocnictwo nie zmienia faktu, że dysponujesz nie
    swoimi pieniedzy, stanowiącymi masę spadkową i jak już wiadomo ile komu
    bedzie sie należało bedziesz musiał oddać.

    > Na koncie wspólnym nie można takiego pełnomocnictwa ustanowić z mocy
    > ustawy.

    nie można

    > Oczywiście ustawodawca uznał, że współwłasność jest
    > wystarczajace do tego, by współwłaściciel w pełni dysponował kontem
    > również po smierci drugiego,

    skąd ten wniosek?

    bo inny przepis Prawa Bankowego gwarantuje
    > mu to.

    jaki?

> [...]
    > takiej sytuacji klienta pod murem robią swoją własną chorą interpretacje
    > innych przepisów, kórych podstawa do konkretnych wpływów na konto

    nie zastanowiło cię to , że wszystkie banki robią tak samo i jakoś do
    tej pory żadnej awatury nie było?

    > Sprawa będzie dokładnie opisana i zostanie przekazana do zbadania przez
    > Prokuraturę, trafi również do rzecznika praw konsumenta i RPO.

    jeszcze do psychologa napisz.
    to chyba bedzie najlepsze miejsce jesli chodzi o otrzymanie pomocy.

  • 45. Data: 2011-03-17 14:50:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie dotyczy znaczy nie ma pokrycia kosztów z konta wspólnego?

    Tak, przepis o wyplacie na koszty pogrzebu (oraz o zapisie na wypadek
    smierci) nie dotyczy konta wspolnego.

    Za to nie widze, z czego ma wynikac, ze polowa srodkow na koncie
    wspolnym pozostaje po smierci jednego z wspolwlascicieli do dyspozycji
    zyjacego wspolwlasciciela.

    MJ

  • 46. Data: 2011-03-17 19:05:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 9:50 AM, Michal Jankowski wrote:
    > Za to nie widze, z czego ma wynikac, ze polowa srodkow na koncie
    > wspolnym pozostaje po smierci jednego z wspolwlascicieli do dyspozycji
    > zyjacego wspolwlasciciela.

    z kodeksu cywilnego:
    jeśli konto jest wspólne i nie ma rozdzielnosci majątkowej, to dorobek
    małżonków, w tym dochody są wspólne. Z definicji przyjmuje się podział
    po równo. Czyli 50% twoje 50% małżonka.
    jeżeli chcesz wykazać, że jest inaczej musisz to zrobić samodzielnie,
    aktywnie.

    W momencie śmierci cześć przypadająca na zmarłą osobę czyli połowa konta
    staje się masą spadkową. I bank wypłaci to osobie, która pofatyguje się
    z postanowineim o nabyciu spadku i działem spadku (jeśli przypada mniej
    niż 100%).
    Ewentualnie jak wszyscy spadkobiercy pofatygują się razem i zgodnie
    zadysponują masą spadkową to obejdzie się bez działu spadku.
    Do momentu zadysponowania przez spadkobierców bank blokuje połowę salda.

  • 47. Data: 2011-03-18 07:42:28
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > indywidulane z pełnomocnictwem również na wypadek śmierci. Nie byłoby ani
    > problemu, by opłacić koszty pogrzebu, kórych zasiłek pogrzebowy tylko w

    Nie ma takiego problemu w przypadku konta internetowego, gdy masz karte
    płatniczą do bankomatu (oczywiście znasz PIN) i możliwość zapłaty dowolnym
    przelewem z konta, znając login i hasło dostepu, a wiadomo że do konta
    wspólnego oboje znają login i hasło.
    Można w takim przypadku wyczyścić całe konto w dowolnym terminie, a zgłosic
    do banku śmierć współmałżonka bezpośrednio przed rozprawą sądową o nabycie
    spadku.
    Banki wykorzystują to że niektóre stare osoby nie potrafią korzystać z
    swoich praw i możliwości. Np. w Twoim konkretnym przypadku wdowa zamiast
    zgłaszać śmierć małżonka powinna następnego dnia po śmierci wyczyścić konto,
    a nie czekać aż go bank zablokuje.

    pozdr

  • 48. Data: 2011-03-18 08:30:24
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    > zgłaszać śmierć małżonka powinna następnego dnia po śmierci wyczyścić
    > konto, a nie czekać aż go bank zablokuje.

    To prawda, ale przyznasz - trochę to jak partyzantka. Wolałbym, żeby banki
    nie odbierały swoimi regulacjami należnych praw zagwarantowanych ustawowo.
    My pewnie tak byśmy zrobili, ale ludzie starsi nie funkcjonują w
    społeczeństwie według tak cwaniackich reguł. I to właśnie cynicznie
    wyklorzystują instytucje tego typu jak banki. A o co chodzi ... wiadomo. O
    kasę, która pozostaje w banku.
    Problem nie mały, bo szacuję, że na kontach banków jest w ten bezprawnie
    "zaaresztowana" kwota nawet ok pół miliarda PLN, kórymi bank może swobodnie
    dysponować i przysparać sobie w ten sposób nienależne profity kosztem
    pozbawienia podstawowych środków do zycia, który wpadł w tą bezprawnie
    zastawioną zasadzkę. Bo oczywiście chyba nikt normalnie myślący nie uważa,
    że bank dla dobra społecznego zabezpiecza masę spadkową.... to tylko pic na
    wodę.

    dK

  • 49. Data: 2011-03-18 08:37:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > po równo. Czyli 50% twoje 50% małżonka.
    > jeżeli chcesz wykazać, że jest inaczej musisz to zrobić samodzielnie,

    A jeśli współwłaściciele nie są małżonkami?

    MJ

  • 50. Data: 2011-03-18 10:30:26
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > A jeśli współwłaściciele nie są małżonkami?

    Emerytura za należny miesiąc w którym nastaił zgon nie jest dorobkiem - to
    sa środki na utrzymanie gospodarstwa domowego.
    Podobnie jak jej własna renta wdowy.
    Dorobkiem sa natomiast długi w tym koszty pogrzebu, kóre można nawet należy
    regulować.
    Bank bardzo skrupulatnie szuka jakichkolwiek nawet błędnych przesłanek, żeby
    jak najdłużej zachować pieniądze na koncie,
    ale zupełnie nie zajmuje się interpretacją samych wpłat zgodnie z innymi
    obowiązującymi przepisami rangi ustawy, przedkładając nad ustawę swój
    regulamin.

    No ale są tacy kórych nic nie przekona, ze czarne jest czarne.

    dK