  • 31. Data: 2011-03-16 16:47:39
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    news:ilqk3s$733$3@inews.gazeta.pl...

    > więc zapis szlag trafił.

    > i tylko na to możesz się poskarżyć.

    A na to, że odmówił pokrycia z konta zafakturowanych kosztów pogrzebu?
    Własnie dzisiaj dyrektor stwierdził, ze nie może bo... konto ma dwóch
    włascicieli.
    Nie przyjął do wiadomości, że po śmierci jednego z współwłascicieli konto
    jest już własnością jednej osoby.
    Widać akt zgonu dla banku jest... niewystarczajacy, bo regulamin o tym nie
    wspomina...
    To kuriozalny przypadek, że zmarły ma wciąż własność.

    dK

  • 32. Data: 2011-03-16 16:49:33
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > No więc dostałeś.
    > Ty próbujesz się z tym niezgadzać, wiec prosiłem o podanie argumentów
    > innych niż twoje własne, że bank postąpił niesłusznie.

    > no to sie chyba wiecej odpowiedzi nie doczekasz.
    > z żądaniami to nie na tej grupie.

    Widać kolego, nie rozumiesz róznicy między prośbą, a żądaniem.
    Trudno więc od ciebie oczekiwać jakiejkolwiek rzetelnej interrpretacji
    prawa....

    dK

  • 33. Data: 2011-03-16 16:58:27
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > A mozesz tą odpowiedź zeskanować i wrzucić tutaj, bo nie wiem ile z tego
    > co napisałaś jest z zus, a ile towjej własnej interpretacji.

    > bo?

    BO TAK STANOWI PRAWO!
    Czy jasne ??????
    Dzisiaj byłem w ZUSie i w całości potwierdzili że pieniadze z ostatniej
    emerytury nie mogą być uznane jako masa spadkowa własnie na podstawie
    cytowanego artykułu.

    dK

  • 34. Data: 2011-03-16 17:15:47
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    > Dzisiaj byłem w ZUSie i w całości potwierdzili że pieniadze z ostatniej
    > emerytury nie mogą być uznane jako masa spadkowa własnie na podstawie

    Jeszcze krótkie obiasnienie dlaczego. Artykuł ten wyraźnie wskazuje osoby
    uprawnione do odbioru i ewentualną kolejność (przy braku małżonka, lub
    dzieci). Można bowiem wyobrazić sobie sytuację takiego przebiegu
    postępowania spadkowego, że akurat te osoby nie byłyby objęte tym:
    1) Testament wskazuje wyłącznie np. brata zmarłego w Ameryce
    2) Osoby określone w artykule mogą umrzeć.
    Gdyby ta emerytura byłą w masie spadkowej, to mogłoby dojść do jej
    wypłacenia osobie nieobiętej tym artykułem

    Artykuł ten ma za zadanie chronić materialnie członków wspólnego
    gospodarstwa domowego. To wyjasnienie osoby z ZUSu. Czyli tak jak to gdzieś
    było wspomniane w tym watku. Renta rodzinna jest dopiero przyznawana po
    wygaśnięciu prawa do emerytury. W tym przypadku od kwietnia. Rodzina
    zmarłego nie moze być pozbawiona środków do życia, które zapewniała do tej
    pory wypłacana emerytura.

    dK

  • 35. Data: 2011-03-16 18:00:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 11:58 AM, dK wrote:

    > BO TAK STANOWI PRAWO!

    jakie prawo?

    > Czy jasne ??????

    nie za bardzo bo narazie nie podałeś żadnego prawa.
    a to co tu padło ma się nijak do tego co chcesz udowodnić.

    > Dzisiaj byłem w ZUSie i w całości potwierdzili że pieniadze z ostatniej
    > emerytury nie mogą być uznane jako masa spadkowa własnie na podstawie
    > cytowanego artykułu.

    kot potwierdził? pani okienkowa w zus?
    masz to na piśmie? nie? no to nie masz nic.

  • 36. Data: 2011-03-16 18:03:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 11:47 AM, dK wrote:

    > A na to, że odmówił pokrycia z konta zafakturowanych kosztów pogrzebu?
    no to dorzuć to jeszcze, chociaż nie wypowiadam się do końca bo nie
    jestem pewien jak to jest przy koncie wspólnym.

    > Własnie dzisiaj dyrektor stwierdził, ze nie może bo... konto ma dwóch
    > włascicieli.
    jak wyżej.
    do sprawdzenia jak to jest przy koncie wspólnym

    > Nie przyjął do wiadomości, że po śmierci jednego z współwłascicieli
    > konto jest już własnością jednej osoby.

    z automatu nie jest.
    chyba, że już przekształciłeś to konto w konto indywidualne. w co wątpię.
    wiec niestety nadal nie jest kontem indywidualnym. ty tylko chcialbys
    aby tak było.

    > Widać akt zgonu dla banku jest... niewystarczajacy

    bo nie jest wystarczający.

  • 37. Data: 2011-03-16 18:04:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 11:49 AM, dK wrote:

    > Widać kolego, nie rozumiesz róznicy między prośbą, a żądaniem.
    > Trudno więc od ciebie oczekiwać jakiejkolwiek rzetelnej interrpretacji
    > prawa....

    rzetelan niekoniecznie musi oznaczac taką jaką byś chciał usłyszeć. co
    jest zresztą nagminne na tej grupie, wiec mnie to nie rusza.

  • 38. Data: 2011-03-16 18:09:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 12:15 PM, dK wrote:

    > Jeszcze krótkie obiasnienie dlaczego. Artykuł ten wyraźnie wskazuje
    > osoby uprawnione do odbioru

    co to znaczy do odbioru?
    podej definicję tego powołując się na jakiś przepis.

    i ewentualną kolejność (przy braku małżonka,
    > lub dzieci).

    i ewentualną kolejność odbioru.

    Ani słowa tam nie ma o prawie do dysponowania tym co się odebrało.

> [...]
    > Gdyby ta emerytura byłą w masie spadkowej, to mogłoby dojść do jej
    > wypłacenia osobie nieobiętej tym artykułem

    zgadza sie.
    i musiałaby oddać to co odebrała. to jakieś trudne do wyobrażenia?

    > Artykuł ten ma za zadanie chronić materialnie członków wspólnego
    > gospodarstwa domowego.
    > To wyjasnienie osoby z ZUSu.

    kto to jest "osoba z zusu"? i jakie ma podstawy do inerpretowania przepisów?
    możesz umieścic tutaj to wyjaśnienie "osoby z zusu". z jej podpisem?

    > Czyli

    czyli ktoś coś w zus powiedział.

    zajrzyj na p.s.p.podatki
    tam ci większość skutecznie wyjaśni co oznacza, że ktoś coś w US lub ZUS
    powiedział.

  • 39. Data: 2011-03-16 19:03:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > no to dorzuć to jeszcze, chociaż nie wypowiadam się do końca bo nie
    > jestem pewien jak to jest przy koncie wspólnym.

    Nie dotyczy.

    MJ

  • 40. Data: 2011-03-16 21:30:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 2:03 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Nie dotyczy.

    Nie dotyczy znaczy nie ma pokrycia kosztów z konta wspólnego?