  • 21. Data: 2011-03-16 05:45:58
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    news:iloqna$1nt$7@inews.gazeta.pl...

    > No wiec proszę po raz kolejny o podanie jakiegokolwiek orzecznictwa po za
    > twoim własnym.

    Nie chodzi mi o moją interpretację. To ja zgłosiłem problem i gdybym znał
    orzecznictwo, to nie zawracałbym gitary.
    Zgłosiłem tu na grupie z mysłą, ze dostanę tu jakąś pomoc właśnie w tym
    zakresie. Nie jestem prawnikiem, ale doskonale wiem, że w prawie bardzo
    często jest tak, że nawet jak coś jest napisane prosto jak drut to trzeba
    mimo wszystko mocno się wysilać by udowodnić, że białe jest białe.
    Stąd mamy, niestety, takie bandyckie postępowania banków wobec swoich
    klientów stojących na dużo słabszej pozycji.

    Tu wielokrotnie piszecie i co potwierdza się w innych wypadkach, że połową
    salda współwłasciciel konta może dysponować, ale WYRAŹNIE napisałem, że bank
    ma "wątpliwości" i w razie czego blokuje CAŁE saldo do czasu interpretacji
    przez ich prawników. Tez nie znam orzecznictwa w tej sprawie..... jaki
    przepis pozwala bankom na jakąkolwiek blokadę? Z tego co wiem
    zablokować(zająć środki na koncie) konto może ZUS, US albo komornik z
    wyrokiem sadu? Ale jaka podstawa prawna może upowaznić do tego bank w
    sytuacji, gdy tamten ma "wątpliwości"??
    Zabezpieczenie masy spadkowej??? To dlaczego w mieszkaniu wdowy nie ma
    jeszcze policji, CBA w celu zabezpieczenia nieruchomości i mebli? Przecież
    wdowa może to sprzedać....

    Rozumiem, takich spraw jest w całym kraju setki tysięcy. Zablokowanie kasy
    na kontach dla "zbożnego celu zabezpieczenia praw spadkobierców" jest
    intranym interesem dla banków, ale czy faktycznie jest to proceder zgodny z
    prawem?

    Moja więc prośba, jeśli ktoś chce sie po prostu wykazać swoją prawniczą
    "mądroscią" w stylu jak kolega uprawia, to proszę nie odpowiadać w tym
    wątku. Natomiast wszytskich, którzy mogą cokolwiek w powyższej sprawie
    pomóc, o taką pomoc proszę.

    dK

  • 22. Data: 2011-03-16 05:47:29
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > On 3/15/2011 1:48 PM, dK wrote:
    >>

    > no to połowa salda do wzięcia, druga połowa do masy spadkowej.
    > o zapisie na wypadek śmierci przy koncie wspólnym nie ma mowy.

    zapis był jeszcze kiedy konto nie było wspólne. Potem się uwspólniło. Bank
    zablokował wszystko.

    dK

  • 23. Data: 2011-03-16 05:57:02
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    > Bank skoro został powiadomiony o zgonie blokuje konto lub połowę
    > zawartości konta małżeńskiego dla spadkobierców. I robi to zgodnie
    > z przepisami.

    Prosze o wskazanie tych przepisów. Konkretynie na mocy jakich przepisów to
    się dzieje??

    >Gdyby ma koncie była tylko ostatnia renta to można by
    > powołując się na przepis który tyle męczyliście wnioskować o
    > odblokowanie. Jeśli w momencie zablokowania środków było dwukrotnie
    > więcej niż ta renta to bank zrobił słusznie i nie zawracajcie
    > dyrektorowi głowy bo nie macie podstaw, fakt nie mania na pogrzeb,
    > nagrobek czy jeszcze coś innego taką podstawą nie jest.

    A "manie" faktur za pogrzeb nie jest podstawą do wypłaty z konta ?
    Kwota tych faktur jest w okolicach wysokości salda.

    Kodeks cywilny

    Art. 922. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przychodzą z chwilą jego
    śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
    [...]
    § 2. Do długów spadkowych należą także koszty pogrzebu spadkodawcy w takim
    zakresie, w jakim pogrzeb ten odpowiada zwyczajom przyjętym w danym
    środowisku, koszty postępowania spadkowego, obowiązek zaspokojenia roszczeń
    o zachowek oraz obowiązek wykonania zapisów i poleceń, jak również inne
    obowiązki przewidziane w przepisach księgi niniejszej.

    dK

  • 24. Data: 2011-03-16 07:26:46
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > No wiec proszę po raz kolejny o podanie jakiegokolwiek orzecznictwa po za
    > twoim własnym.

    To bank i Ty "witek" macie podać podstawę prawną odmowy wypłaty należnych
    pieniędzy z konta. Powoływanie sie na Kodeks Cywilny w przypadku regulacji
    szczegółowych przez inne ustawy jest nieuzasadnionie. Tak jak np. przy
    zasiłku pogrzebowym wysokość i komu sie wypłaca reguluje ustawa a nie KC.
    Moim zdaniem pismo przedprocesowe, skarga do Związku Banków i wizyta u
    Prokuratora to proste możliwości działania, gdy ktoś "pożyczył" sobie jakąś
    kwote bez zgody właściciela.

    pozdr

  • 25. Data: 2011-03-16 07:54:11
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Moim zdaniem pismo przedprocesowe, skarga do Związku Banków i wizyta u
    > Prokuratora to proste możliwości działania, gdy ktoś "pożyczył" sobie

    I chyba tak właśnie trzeba zrobić. Moze jeszcze nagłośnić to w mediach się
    uda...
    Dzięki za radę :)

    dK

  • 26. Data: 2011-03-16 09:53:49
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniędzy zostawiając to na postępowanie spadkowe. Jak to się ma do
    > przepisu:
    >
    > "Art. 136. 1. W razie śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenia
    > określone ustawą, świadczenia należne jej do dnia śmierci wypłaca się
    > małżonkowi, dzieciom, z którymi prowadziła wspólne gospodarstwo domowe, a
    > w razie ich braku - małżonkowi i dzieciom, z którymi osoba ta nie
    > prowadziła wspólnego gospodarstwa domowego, a w razie ich braku - innym
    > członkom rodziny uprawnionym do renty rodzinnej lub na których utrzymaniu

    Mam odpowiedź z zupełnie innej strony, z ZUSu. Wynika z niej, że nie
    przysługuje wypłata należnej emerytury na konto zmarłego.
    Ta emerytura musi trafić do rąk najblizszej osoby z którą prowadził zmarły
    gospodarstwo domowe - czyli zgodnie z cytowanym artykułem i tej osobie są
    one należne i nie może być absolutnie przedmiotem dziedziczenia.
    Problem jest więc sztuczny stworzony przez Bank. ZUS poszedł jednak na rękę
    i zarząda zwrotu z Banku tej emerytury jako przelanej na konto zmarłego. Nie
    wiadomo co zrobi jednak bank, bo było to konto wspólne, a po śmierci
    współwłaściciela już konto wdowy, czyli jak najbardziej osoby uprawnionej do
    odbioru tego świadczenia. Możliwe, ze w ten sposób uda się odgryźć bankowską
    łapę.

    dK

  • 27. Data: 2011-03-16 13:32:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 4:53 AM, dK wrote:

    > Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam odpowiedź z zupełnie innej strony, z ZUSu. Wynika z niej, że nie
    > przysługuje wypłata należnej emerytury na konto zmarłego.

    A mozesz tą odpowiedź zeskanować i wrzucić tutaj, bo nie wiem ile z tego
    co napisałaś jest z zus, a ile towjej własnej interpretacji.

    > Ta emerytura musi trafić do rąk najblizszej osoby z którą prowadził
    > zmarły gospodarstwo domowe

    bo?

    - czyli zgodnie z cytowanym artykułem i tej
    > osobie są one należne i nie może być absolutnie przedmiotem dziedziczenia.

    to tez z zusu czy juz twoje?

    > Problem jest więc sztuczny stworzony przez Bank. ZUS poszedł jednak na
    > rękę i zarząda zwrotu z Banku tej emerytury jako przelanej na konto
    > zmarłego.

    ciekawe na jakiej podstawie.

> [...]
    > po śmierci współwłaściciela już konto wdowy, czyli jak najbardziej osoby
    > uprawnionej do odbioru tego świadczenia. Możliwe, ze w ten sposób uda

    jak to co. odpisze, ze bank nei jest stroną i zwrotu nalezy domagac sie
    od wlasciciela konta a nie od banku, bo to nie bank jest właścicielem
    tych pieniedzy.

  • 28. Data: 2011-03-16 15:11:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 12:45 AM, dK wrote:

> [...]
    > znał orzecznictwo, to nie zawracałbym gitary.
    > Zgłosiłem tu na grupie z mysłą, ze dostanę tu jakąś pomoc właśnie w tym

    No więc dostałeś.
    Ty próbujesz się z tym niezgadzać, wiec prosiłem o podanie argumentów
    innych niż twoje własne, że bank postąpił niesłusznie.

> [...]
    > "mądroscią" w stylu jak kolega uprawia, to proszę nie odpowiadać w tym
    > wątku. Natomiast wszytskich, którzy mogą cokolwiek w powyższej sprawie

    no to sie chyba wiecej odpowiedzi nie doczekasz.
    z żądaniami to nie na tej grupie.

  • 29. Data: 2011-03-16 15:12:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 12:47 AM, dK wrote:

    > zapis był jeszcze kiedy konto nie było wspólne. Potem się uwspólniło.

    więc zapis szlag trafił.

    > Bank zablokował wszystko.

    i tylko na to możesz się poskarżyć.

  • 30. Data: 2011-03-16 15:14:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 2:26 AM, Danusia wrote:

    > To bank i Ty "witek" macie podać podstawę prawną odmowy wypłaty należnych
    > pieniędzy z konta. Powoływanie sie na Kodeks Cywilny w przypadku regulacji
    > szczegółowych przez inne ustawy jest nieuzasadnionie.

    podaj te inne szczegółowe regulacje.
    może są a ja ich nie znam. co zresztą napisałem.
    narazie jednak one jeszcze nie padły.