  • 41. Data: 2010-08-13 13:52:26
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-08-13 15:22, Jotte pisze:
    > W wiadomości
    n.googlegroups.com

    > Jedyne, co trzeba zrobić, to doprowadzić do sytuacji, w której emeryci i
    > renciści będą szybciej umierać niż odtwarzać się będzie liczba osób
    > czynnych zawodowo (która jest w przybliżeniu constans).
    > To znacząco poprawi kondycję systemu ubezpieczeń społecznych w
    > relatywnie krótkim czasie (IMO sporo mniej niż jedna zmiana pokoleniowa).
    > Bardzo przyczynią się do tego "reformy" łajdaków z platformy.
    > Ale zdecydowanie szybciej by poszło, gdyby władzę uzyskało jakieś
    > ugrupowanie typu Janusz Kretyn-Mikke.

    P...isz straszne głupoty.
    Jedną z naczelnych zasad polityki JKM jest "pacta sunt servanta". A więc
    jeśli górnikowm (ubekom, policjanotm) obiecano z góry określoną
    emeryturę - to wara ch.om od tego. To im się należy jak psu zupa.
    Państwo zawarło umowę i ma obowiązek wywiązać się. Choćby miało zdechnąć
    (daj Boże).

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 42. Data: 2010-08-13 14:35:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i43imp$4ah$1@news.onet.pl SQLwiel <n...@c...pl> pisze:

    > P...isz straszne głupoty.
    Nie oczekuję, że byle dureń zrozumie.

    > Jedną z naczelnych zasad polityki JKM jest "pacta sunt servanta".
    Jednym z naczelnych efektów poglądów JKM jest ~0÷1% poparcia społecznego.
    Nawet jeśli szukać zwolenników wśród tumanów, co to nie wiedzą, że maksyma
    brzmi "pacta sunt servanDa".
    A w ogóle Janusz Kretyn-Mikke nie uprawia polityki tylko chorobę umysłową.

    > Państwo zawarło umowę i ma obowiązek wywiązać się. Choćby miało zdechnąć
    A cóż to jest to "państwo"?

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2010-08-13 20:06:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, Jotte wrote:

    > A cóż to jest to "państwo"?

    Problem stanowi nie tyle państwo, co Skarb Państwa, mający osobowość
    prawną zdefiniowaną w art.33 KC.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-08-13 21:19:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1008132204460.2716@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Problem stanowi nie tyle państwo, co Skarb Państwa, mający osobowość
    > prawną zdefiniowaną w art.33 KC.
    Chciałem się jednak dowiedzieć, co on uważa za to tzw. "państwo", które jest
    rzekomo _stroną_ umowy.

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2010-08-13 21:34:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-08-2010 o 23:19:00 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1008132204460.2716@quad Gotfryd Smolik

    > Chciałem się jednak dowiedzieć, co on uważa za to tzw. "państwo", które
    > jest rzekomo _stroną_ umowy.

    Dla porządku - tu jest tekst umowy:
    http://www.miasik.net/articles/umowa.html

    --
    Tomek

  • 46. Data: 2010-08-14 00:08:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vhebi7esl60ql1@unk Tomek <t...@o...pl> pisze:

    > Dla porządku - tu jest tekst umowy:
    > http://www.miasik.net/articles/umowa.html

    No tak, ale przecież to cienizna.
    Celny sarkazm, ironia, kpina wymagają jednak choć trochę erudycji oraz
    inteligencji, a tam siermiężnie i ciekawie jak na pustyni...

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2010-08-15 18:40:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Danusia pisze:

    > Ciągle ta logika z GW.

    A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ...

    --
    @2009 Johnson

  • 48. Data: 2010-08-15 18:42:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mvoicem pisze:

    > No ale, zakładając że przyszli emeryci to obecni pracujący (następne
    > pokolenie), to przecież nie może być ich więcej.
    >
    > Czyli jeżeli mamy teraz 100 na 100 (100 pracujących na 100 emerytów), to
    > następne pokolenie może być (przy założeniu 100% przeżywalności obecnych
    > pracujących) 20 na 100, 50 na 100, 100 na 100, 150 na 100.
    >
    > p. m.

    Liczy sie proporcja (czyli stosunek liczby emerytów do liczby czynnych
    zawodowo). Proporcja się pogarsza. Mój przykład był taki sobie. Policz
    sobie dokładnie z podanymi procentami, jak ci się chce.

    --
    @2009 Johnson

  • 49. Data: 2010-08-15 19:17:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i49ceo$ij$2@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Liczy sie proporcja (czyli stosunek liczby emerytów do liczby czynnych
    > zawodowo). Proporcja się pogarsza.
    Spore uproszczenie. Właściwie błąd.
    Liczą się nie tylko proporcje.
    Uwaga, koncentracja, przykład będzie teraz.
    Też uproszczony dla łatwiejszego zrozumienia.
    I cyfry z czapy, chodzi o mechanizm.
    10 zatrudnionych zarabia średnio po 2k zł i płaci po 10% składek na
    emerytury 5 emerytów.
    Czyli 2 na 1.
    ((10*2000)*10%)/5=400
    A teraz zostawiamy w spokoju proporcję, zostawiamy stopę składki, ale
    zwiększamy zarobek pracujących.
    Zarobek 3000.
    ((10*3000)*10%)/5=600
    I co?
    No dobra, to pogorszymy proporcję. niech na 10 zatrudnionych przypada 7
    emerytów (ponad 1/3 więcej niż w pierwszym wariancie).
    ((10*3000)*10%)/7=428,57
    I dalej jest więcej niż w przykładzie nr 1, a proporcje się pogorszyły
    znacznie.
    Jak zrobić, żeby zarobki składkowiczów wzrosły?
    A co mnie to obchodzi, płacę podatki na to, żeby dzierżący władzę znaleźli
    takich, co wymyślą sposób.
    Nie zaś szli po linii najmniejszego oporu.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2010-08-15 21:14:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > ((10*2000)*10%)/5=400

    > ((10*3000)*10%)/7=428,57
    > I dalej jest więcej niż w przykładzie nr 1, a proporcje się pogorszyły
    > znacznie.

    Tylko że w przykładzie zarobki rosną znacznie (o 50%) a emerytury nie
    (tzn. rosną o 7%).
    Takie rozwiązanie nie jest dopuszczalne bo w Polsce obowiązuje prawo że
    emerytury trzeba waloryzować zgodnie z rosnącymi wynagrodzeniami:
    "1. Wskaźnik waloryzacji to średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług
    konsumpcyjnych w poprzednim roku kalendarzowym zwiększony o co najmniej
    20 % realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim roku
    kalendarzowym."
    czyli tak dysproporcja wzrostu nie może się ostać.

    > Jak zrobić, żeby zarobki składkowiczów wzrosły?

    To takie samo pytanie jak zrobić żeby wszyscy byli młodzi, piękni i bogaci.

    --
    @2009 Johnson