eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 73

  • 61. Data: 2023-11-29 11:34:49
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 23:44:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Tue, 28 Nov 2023 00:29:44 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-11-27, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>> W dniu 27.11.2023 o 18:17, J.F pisze:
    >>>>> Tylko jak to sobie wyobrażasz?
    >>>>> Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
    >>>>> długo chodził po sklepie" ?
    >>>>
    >>>> Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
    >>>> produktu z koszyka.
    >>>
    >>> Nie wiem czy to załatwi sprawę w kontekście wspomnianych gdzieindziej
    >>> przepisów. Czy na wózku, czy przy kasie, jeden pies. Momentem krytycznym
    >>> jest wzięcie towaru z półki.
    >>
    >> Nie wiem, czy taki krytyczny. Ale na pewno trzeba wyraznie
    >
    > To jednak duch, nie litera? :) Na pólce masz jedną cenę, na wózku inną.
    > Litera nic nie mówi o dominacji ceny wózkowej, takoz kasowej. Wręcz mówi
    > o dominacji ceny półkowej.

    Bardziej mi chodziło o literę prawa stwierdzającą, ze liczy się moment
    wsadzenia towaru do wózka.
    IMO - raczej nie. To "po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzględnia
    się" :-)

    >> poinformowac. Migajacy ekranik plus słowny komunikat?
    >
    > I będzie tak gadało co kilkadziesiąt seksund, lub jak się ktos poruszy w
    > okolicy?

    Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".

    J.


  • 62. Data: 2023-11-29 11:53:51
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 11:34, J.F pisze:
    > On Tue, 28 Nov 2023 23:44:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Tue, 28 Nov 2023 00:29:44 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2023-11-27, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >>>>> W dniu 27.11.2023 o 18:17, J.F pisze:
    >>>>>> Tylko jak to sobie wyobrażasz?
    >>>>>> Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
    >>>>>> długo chodził po sklepie" ?
    >>>>>
    >>>>> Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
    >>>>> produktu z koszyka.
    >>>>
    >>>> Nie wiem czy to załatwi sprawę w kontekście wspomnianych gdzieindziej
    >>>> przepisów. Czy na wózku, czy przy kasie, jeden pies. Momentem krytycznym
    >>>> jest wzięcie towaru z półki.
    >>>
    >>> Nie wiem, czy taki krytyczny. Ale na pewno trzeba wyraznie
    >>
    >> To jednak duch, nie litera? :) Na pólce masz jedną cenę, na wózku inną.
    >> Litera nic nie mówi o dominacji ceny wózkowej, takoz kasowej. Wręcz mówi
    >> o dominacji ceny półkowej.
    >
    > Bardziej mi chodziło o literę prawa stwierdzającą, ze liczy się moment
    > wsadzenia towaru do wózka.
    > IMO - raczej nie. To "po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzględnia
    > się" :-)
    >
    >>> poinformowac. Migajacy ekranik plus słowny komunikat?
    >>
    >> I będzie tak gadało co kilkadziesiąt seksund, lub jak się ktos poruszy w
    >> okolicy?
    >
    > Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    > nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".


    I to byłoby idealne, i od razu cena na półce też się zmieni.


    Robert


  • 63. Data: 2023-11-29 12:19:52
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Tue, 28 Nov 2023 23:44:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    > nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".

    No ale nie odzobaczy już przecież ceny na półce :)

    --
    Marcin


  • 64. Data: 2023-11-29 16:04:27
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 01:27, Marcin Debowski pisze:
    >> Poczytaj część ogólna kodeksu karnego i wykroczeń. Przestępstwem
    >> umyślnym jest również, jeśli sprawca przewiduje możliwość popełniane
    >> przestępstwa i się na to godzi. W tym wypadku dostarczamy oskarżycielowi
    >> dowodu na to, że sklep przewidywał możliwość popełnienia oszustwa i się
    >> na to godził. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, zatem z automatu
    >> powstaje przestępstwo. Taki drobny niuans ?
    > Nie mam co czytać, bo różnimy się w kwestii interpretacji działań
    > sklepu. Nadal nie widzę złych intencji sprzedawcy. Możesz napisac
    > wyraźnie w którym miejscy ten sklep popełnia to oszustwo czy tez godzi
    > się? Przecież fluktuacja ceny, o której sklep informuje, nie jest tu z
    > zamiarem wprowadzenia kogoś w błąd.

    Domniemywa się, że klient kupuje towar po cenie z półki. Jeśli
    zabierzesz mu więcej, to go oszukasz.
    >
    > Jak coś kupuję w Polsce kartą związaną z walutą obcą to też mam taką
    > fluktuację. To jest pewna cecha tego systemu, nie celowa próba
    > doprowadzenia mnie do straty finansowej.

    Ale to jest kwestia Twojej umowy z bankiem. Sklep dostaje to, co na cenie
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 65. Data: 2023-11-29 16:05:11
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 11:34, J.F pisze:
    >>> poinformowac. Migajacy ekranik plus słowny komunikat?
    >> I będzie tak gadało co kilkadziesiąt seksund, lub jak się ktos poruszy w
    >> okolicy?
    > Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    > nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 66. Data: 2023-11-29 17:47:48
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 11:19:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Tue, 28 Nov 2023 23:44:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    >> nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".
    >
    > No ale nie odzobaczy już przecież ceny na półce :)

    Ale został poinformowany o zmianie ceny przed dosjciem do kasy.

    J.


  • 67. Data: 2023-11-29 20:09:09
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 17:47, J.F pisze:
    >>> Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    >>> nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".
    >> No ale nie odzobaczy już przecież ceny na półce ?
    > Ale został poinformowany o zmianie ceny przed dosjciem do kasy.
    Tyle, że sklep ma obowiazek sprzedać po cenie z półki.
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 68. Data: 2023-11-30 01:05:58
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 29.11.2023 o 01:27, Marcin Debowski pisze:
    >>> Poczytaj część ogólna kodeksu karnego i wykroczeń. Przestępstwem
    >>> umyślnym jest również, jeśli sprawca przewiduje możliwość popełniane
    >>> przestępstwa i się na to godzi. W tym wypadku dostarczamy oskarżycielowi
    >>> dowodu na to, że sklep przewidywał możliwość popełnienia oszustwa i się
    >>> na to godził. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, zatem z automatu
    >>> powstaje przestępstwo. Taki drobny niuans ?
    >> Nie mam co czytać, bo różnimy się w kwestii interpretacji działań
    >> sklepu. Nadal nie widzę złych intencji sprzedawcy. Możesz napisac
    >> wyraźnie w którym miejscy ten sklep popełnia to oszustwo czy tez godzi
    >> się? Przecież fluktuacja ceny, o której sklep informuje, nie jest tu z
    >> zamiarem wprowadzenia kogoś w błąd.
    >
    > Domniemywa się, że klient kupuje towar po cenie z półki. Jeśli
    > zabierzesz mu więcej, to go oszukasz.

    Oszukam go, jesli wprowadzę go w błąd z intencją, ze przez ten błąd
    zapłaci mi więcej. Tu, klient jest informowany wcześniej, że takie coś
    może się zdarzyć. Dodatkowo, widzi przecież ile płaci. Jakby nie
    widział, ORAZ, sprzedawca uniemozliwiłby zobaczenie kwoty do zapłaty, Z
    ZAMIAREM, że zapłaci więcej, o, to by było oszustwo. A tak, to jest
    wyłącznie uchybienie przepisom, które wczesniej podawałem.

    >> Jak coś kupuję w Polsce kartą związaną z walutą obcą to też mam taką
    >> fluktuację. To jest pewna cecha tego systemu, nie celowa próba
    >> doprowadzenia mnie do straty finansowej.
    >
    > Ale to jest kwestia Twojej umowy z bankiem. Sklep dostaje to, co na cenie

    No przecież gadamy o umowie ze sklepem, którą każdy miałby zaaprobować
    przed zakupami.

    --
    Marcin


  • 69. Data: 2023-11-30 01:06:46
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Wed, 29 Nov 2023 11:19:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Tue, 28 Nov 2023 23:44:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    >>> nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".
    >>
    >> No ale nie odzobaczy już przecież ceny na półce :)
    >
    > Ale został poinformowany o zmianie ceny przed dosjciem do kasy.

    To nie ma znaczenia. Sprzedawca jest zobowiązany sprzedać towar po cenie
    półkowej.

    --
    Marcin


  • 70. Data: 2023-11-30 08:58:51
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Nov 2023 00:06:46 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Wed, 29 Nov 2023 11:19:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> On Tue, 28 Nov 2023 23:44:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>>> On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> Ekranik w wózku. "Halo szanowny kliencie, ten olej, co go wsadziłes
    >>>> nie kosztuje juz 8.49, ale 9.89".
    >>>
    >>> No ale nie odzobaczy już przecież ceny na półce :)
    >>
    >> Ale został poinformowany o zmianie ceny przed dosjciem do kasy.
    >
    > To nie ma znaczenia. Sprzedawca jest zobowiązany sprzedać towar po cenie
    > półkowej.

    i chetnie sprzeda. Po nowej, wyzszej :-)

    Klientowi sie cos pop* - moze sobie isc i zobaczyc jaka cena na półce
    jest :-)

    J.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1