eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Elektroniczne etykiety
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 73

  • 21. Data: 2023-11-27 15:06:19
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 14:47, rowerex rowerex pisze:
    > poniedziałek, 27 listopada 2023 o 14:36:06 UTC+1 J.F napisał(a):
    >> A w Kauflandzie elektroniczne etykiety juz są, ale chyba nie podnoszą
    >> cen w środku dnia ...
    >
    > O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
    > w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
    > uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
    > a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
    > po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
    > udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.
    >

    A jaki inny cel mogą one mieć?


    Robert


  • 22. Data: 2023-11-27 15:40:20
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
    > On Mon, 27 Nov 2023 13:52:59 +0100, Kviat wrote:
    >> W dniu 27.11.2023 o 09:25, J.F pisze:
    >>> On Mon, 27 Nov 2023 09:05:46 +0100, Kviat wrote:
    >>>> W dniu 27.11.2023 o 00:32, Marcin Debowski pisze:
    >>>>> On 2023-11-26, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:
    >>>>
    >>>>>> Jeżeli dopuszczamy już do świadomości ceny dynamiczne, taryfy
    >>>>>> dynamiczne itp., to kiedyś rynek pójdzie dalej i dynamicznie ceny będą być
    >>>>>> może obliczane z uwzględnieniem bieżących cen giełdowych surowców,
    >>>>>> energii, kursów walut itp., do tego z dowolną rozdzielczością czasową,
    >>>>>> nawet co sekundę. Wystarczy, że ktoś udowodni, że będzie to dla światowej
    >>>>>> gospodarki najbardziej efektywne i opłacalne rozwiązanie, a klientom się to
    >>>>>> narzuci, nawet przekona jakąś kampanią (dez)informacyjną, i wyjścia mieć
    >>>>>> nie będą.
    >>>>>
    >>>>> Nie dopuszczamy. Sądząc po tym jak prokonsumencka jest UE to nie
    >>>>> przejdzie, bo pozostawia duży margines mozliwości dymania konsumenta.
    >>>>
    >>>> Istnieją jakieś przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny?
    >>>
    >>> Nie, ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
    >>> skonczy.
    >>
    >> Karę na podstawie jakiego przepisu?
    >
    > Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,

    A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?

    Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    konsumenta w błąd?
    Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
    zawsze musi to być podwyżka.
    Po drugie, jeżeli jest duża(hiper) inflacja, to z jakich przepisów
    wynika, że przedsiębiorca musi sprzedawać towar ze szkodą dla siebie,
    zamiast np. podnieść o trochę cenę trzy razy w ciągu dnia?

    > a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".

    Narażenia na co?

    > UOKiK ma szerokie uprawnienia,

    Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
    Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?

    Pierwsze co wyguglałem:
    https://www.superpharm.pl/faq

    "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    również rezerwacją ceny produktu,
    *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr


  • 23. Data: 2023-11-27 16:35:26
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
    >> On Mon, 27 Nov 2023 13:52:59 +0100, Kviat wrote:
    >>> W dniu 27.11.2023 o 09:25, J.F pisze:
    >>>> On Mon, 27 Nov 2023 09:05:46 +0100, Kviat wrote:
    >>>>> W dniu 27.11.2023 o 00:32, Marcin Debowski pisze:
    >>>>>> On 2023-11-26, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:
    >>>>>
    >>>>>>> Jeżeli dopuszczamy już do świadomości ceny dynamiczne, taryfy
    >>>>>>> dynamiczne itp., to kiedyś rynek pójdzie dalej i dynamicznie ceny będą być
    >>>>>>> może obliczane z uwzględnieniem bieżących cen giełdowych surowców,
    >>>>>>> energii, kursów walut itp., do tego z dowolną rozdzielczością czasową,
    >>>>>>> nawet co sekundę. Wystarczy, że ktoś udowodni, że będzie to dla światowej
    >>>>>>> gospodarki najbardziej efektywne i opłacalne rozwiązanie, a klientom się to
    >>>>>>> narzuci, nawet przekona jakąś kampanią (dez)informacyjną, i wyjścia mieć
    >>>>>>> nie będą.
    >>>>>>
    >>>>>> Nie dopuszczamy. Sądząc po tym jak prokonsumencka jest UE to nie
    >>>>>> przejdzie, bo pozostawia duży margines mozliwości dymania konsumenta.
    >>>>>
    >>>>> Istnieją jakieś przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny?
    >>>>
    >>>> Nie, ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
    >>>> skonczy.
    >>>
    >>> Karę na podstawie jakiego przepisu?
    >>
    >> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >
    > A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    > wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?

    Oczywiscie. I prezes uzasadni.


    > Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    > konsumenta w błąd?
    > Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
    > zawsze musi to być podwyżka.

    O obniżce sam pisałem.
    Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
    kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?

    > Po drugie, jeżeli jest duża(hiper) inflacja, to z jakich przepisów
    > wynika, że przedsiębiorca musi sprzedawać towar ze szkodą dla siebie,
    > zamiast np. podnieść o trochę cenę trzy razy w ciągu dnia?
    >
    >> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
    >
    > Narażenia na co?
    >
    >> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
    >
    > Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
    > Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?

    Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.

    > Pierwsze co wyguglałem:
    > https://www.superpharm.pl/faq
    >
    > "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    > również rezerwacją ceny produktu,
    > *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."

    A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)

    Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
    kasie. Obniżka może byc ... chyba, ze się klient wscieknie, bo z
    powodu obniżki nie dostał innego rabatu :-)


    J.



  • 24. Data: 2023-11-27 16:42:37
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 05:47:32 -0800 (PST), rowerex rowerex wrote:
    > poniedziałek, 27 listopada 2023 o 14:36:06 UTC+1 J.F napisał(a):
    >> A w Kauflandzie elektroniczne etykiety juz są, ale chyba nie podnoszą
    >> cen w środku dnia ...
    >
    > O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
    > w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
    > uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
    > a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
    > po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
    > udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.

    Może i niemieckie prawo ma jakąś taką interpretację,
    ale nie wyobrażam sobie, zeby przy kasie było więcej niz na półce.
    Oni też mają swój UOKiK.


    J.


  • 25. Data: 2023-11-27 16:44:19
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 15:04:36 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
    >> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
    >
    > Słychać raz po raz o karach. Ale ile z nich faktycznie zostanie zapłaconych?

    A to juz różnie, ale wiele jednak jest.

    J.


  • 26. Data: 2023-11-27 16:45:31
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 15:06:19 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 14:47, rowerex rowerex pisze:
    >> poniedziałek, 27 listopada 2023 o 14:36:06 UTC+1 J.F napisał(a):
    >>> A w Kauflandzie elektroniczne etykiety juz są, ale chyba nie podnoszą
    >>> cen w środku dnia ...
    >>
    >> O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
    >> w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
    >> uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
    >> a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
    >> po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
    >> udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.
    >>
    > A jaki inny cel mogą one mieć?

    No - aktualizacja cen.
    Tym niemniej problem konsumenta pozostaje ...

    J.


  • 27. Data: 2023-11-27 18:02:53
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.11.2023 o 16:35, J.F pisze:
    > On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:

    >>>
    >>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>
    >> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >
    > Oczywiscie. I prezes uzasadni.

    Faktycznie, to jest konkretniej...

    >> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >> konsumenta w błąd?
    >> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
    >> zawsze musi to być podwyżka.
    >
    > O obniżce sam pisałem.
    > Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
    > kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?

    Gubisz wątek.
    Pytanie było, czy można zmieniać wiele razy cenę, a nie jak technicznie
    poradzą sobie z tym sklepy.
    Twierdzisz, że nie można, że to wprowadzenie konsumenta w błąd i jest to
    działanie na szkodę klienta, ale nie potrafisz uzasadnić dlaczego.

    To, czy sklep technicznie sobie zapewni identyczność ceny na półce i
    ceny w kasie, to inna sprawa i inny przepis.

    >>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
    >>
    >> Narażenia na co?
    >>
    >>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
    >>
    >> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
    >> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
    >
    > Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.

    OK. Marcin pisał.
    Ale na pytanie o przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny, to
    już ty odpisywałeś.

    Cytuję:
    "ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
    skonczy."

    I nijak nie mogę się od ciebie dowiedzieć z jakich przepisów wynika kara
    za częstą zmianę ceny.


    >> Pierwsze co wyguglałem:
    >> https://www.superpharm.pl/faq
    >>
    >> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    >> również rezerwacją ceny produktu,
    >> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
    >
    > A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)

    To podaj zatwierdzoną opinię, że nie można.

    > Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
    > kasie.

    No i?
    To ma być podstawa kary za zmiany cen?
    Nie widzę związku.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr


  • 28. Data: 2023-11-27 18:17:34
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 18:02:53 +0100, Kviat wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 16:35, J.F pisze:
    >> On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:
    >>>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>>
    >>> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >>> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >>
    >> Oczywiscie. I prezes uzasadni.
    >
    > Faktycznie, to jest konkretniej...
    >
    >>> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >>> konsumenta w błąd?
    >>> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
    >>> zawsze musi to być podwyżka.
    >>
    >> O obniżce sam pisałem.
    >> Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
    >> kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?
    >
    > Gubisz wątek.
    > Pytanie było, czy można zmieniać wiele razy cenę, a nie jak technicznie
    > poradzą sobie z tym sklepy.
    > Twierdzisz, że nie można, że to wprowadzenie konsumenta w błąd i jest to
    > działanie na szkodę klienta, ale nie potrafisz uzasadnić dlaczego.

    Mozna zmieniac, ale przyznasz, ze sytuacja jak wyzej jest karalna,
    i urzad nie bedzie miał problemow z uzasadnieniem, a pewnie i sąd
    konsumencki po zaskarzeniu decyzji o karze.

    > To, czy sklep technicznie sobie zapewni identyczność ceny na półce i
    > ceny w kasie, to inna sprawa i inny przepis.

    Tylko jak to sobie wyobrażasz?
    Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
    długo chodził po sklepie" ?


    >>>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
    >>>
    >>> Narażenia na co?
    >>>
    >>>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
    >>>
    >>> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
    >>> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
    >>
    >> Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.
    >
    > OK. Marcin pisał.
    > Ale na pytanie o przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny, to
    > już ty odpisywałeś.
    >
    > Cytuję:
    > "ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
    > skonczy."

    I podtrzymuje.
    Cene sobie można zmieniac często, ale urząd może karę przyp* wysoką
    :-)

    > I nijak nie mogę się od ciebie dowiedzieć z jakich przepisów wynika kara
    > za częstą zmianę ceny.

    Kara nie będzie za zmiane ceny, tylko brak informacji o właściwej
    cenie.

    No, w zasadzie to można na etykiecie wyświetlic "cena do godziny 14:00
    39, od 14:00 49". A i tak będą tacy, co powiedzą, ze kolejka do kasy
    była za długa :-)

    P.S. W Kauflandzie nowa jakość - skanery przenośne.
    Idziesz, skanujesz, wsadzasz do koszyka. Moze to rozwiąze sprawę.
    Ale to jest na razie dla nielicznych.

    >>> Pierwsze co wyguglałem:
    >>> https://www.superpharm.pl/faq
    >>>
    >>> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    >>> również rezerwacją ceny produktu,
    >>> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
    >>
    >> A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)
    >
    > To podaj zatwierdzoną opinię, że nie można.
    >
    >> Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
    >> kasie.
    >
    > No i?
    > To ma być podstawa kary za zmiany cen?
    > Nie widzę związku.

    W sklepie z ladą i obsługą istotnie nie ma związku.
    Ale my tu samoobslugowym.

    J.


  • 29. Data: 2023-11-27 18:29:03
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 18:17, J.F pisze:
    > Tylko jak to sobie wyobrażasz?
    > Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
    > długo chodził po sklepie" ?

    Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
    produktu z koszyka.


    Robert


  • 30. Data: 2023-11-27 18:41:47
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 18:29:03 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 18:17, J.F pisze:
    >> Tylko jak to sobie wyobrażasz?
    >> Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
    >> długo chodził po sklepie" ?
    >
    > Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
    > produktu z koszyka.

    Byłoby to moze niegłupie, ale:
    -wymaga solidnej elektronizacji koszyka,
    -zaraz sie znajdzie jakis emeryt/ka, co powie, ze literki były za małe
    i nie mogła odczytać.

    Naprawdę lepiej poczekac z tym podniesieniem ceny do nocy.

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1