  • 71. Data: 2021-06-30 07:41:11
    Temat: Re: Eksperymenty na polskich dzieciach
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Szczerze mówiąc, niezbyt rozumiem politykę rządu w sprawie szczepień.
    > Zakładając że zależy rządowi na tzw. wyszczepialności, wystarczy zrobić
    > ustawę w myśl której każdemu obywatelowi zostanie indywidualnie i w
    > sposób kontrolowany przedstawiona propozycja darmowego zaszczepienia na
    > covid, połączona z uprzedzeniem że w wypadku odmowy, NFZ nie będzie
    > pokrywał kosztów leczenia. I pozamiatane :) Wszyscy się rzucą szczepić.
    > A koszty żadne, bo jedno połączenie telefoniczne z rejestracją rozmowy.

    To jest eksperyment lekarski, więc muszą mieć zgodę,ie mogą oficjalnie
    zmuszać. Ogólnie szczepienie dzieci jest już przestępstwem, bo
    eksperymentalne specyfiki można podać jedynie dzieciom chorym, jeśli ma
    szanse na poprawę.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 72. Data: 2021-06-30 07:53:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.06.2021 o 17:11, Kviat pisze:

    > Zrezygnowano też z dyskusji naukowej na temat kształtu Ziemi, pomimo
    > tego, że część "naukowców" nadal się takiej dyskusji domaga.

    tak i zrezygnowano z dyskusji na miejsce Ziemi w kosmosie, ale widzisz
    po epoce Kopernikańskiej jednak parę osób powróciło do dyskutowania.

    > Czy brak dyskusji naukowej na temat kształtu Ziemi również traktujesz
    > jako nienormalne warunki naukowe?

    do czasu sprawdzenia były okresy, gdy dyskutowano bądź starano się
    udowodnić (np uwzględniając cień jaki rzucała ziemia na księżyc na
    początku i końcu zaćmienia tegoż, oraz na kilka innych sposobów). Były
    też okresy, gdy badań zakazywano i istniał tzw "konsensus naukowy" - nie
    prowadził to do niczego dobrego i utrwalało bzdury. Tu mamy wiele
    teorii, których inaczej niż eksperymentalnie ciężko jest udowodnić,
    jednak wszelkie należy brać pod uwagę, jeśli mają podstawy, a mają. Więc
    ze swoją retoryką to zabłysnąć możesz na podwórku (może).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 73. Data: 2021-06-30 08:33:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.06.2021 o 17:08, Kviat pisze:

    > Pisaliby, gdyby to była prawda, a nie bzdura powielana przez
    > antyszczepionkowców.

    tak, antyszczepionkowców, płaskoziemców i jeszcze jakie etykiety
    przypniesz każdemu, kto nie zgadza się z jedyną linią partii?

    > Ciekawe jest też to, jak szczepionkowcy manipulują językiem.
    > Np. piszą: "część uczonych, druga część orzekła inaczej"
    > Tak jakby była jakaś równowaga... To nic, że ta druga część, to kilku
    > oszołomów, czy jeden z jakimś tytułem naukowym np. z psychiatrii, albo
    > politologii, albo od budowy mostów.

    Jak to Einsetein skomentował po publikacji książki "One Hundred Authors
    Against Einstein": ale czemu 100? Jeśli nie mam racji wystarczyłby jeden.

    Jak pisałem, wśród negujących te konkretne szczepionki, albo nie
    ufającym im (twierdzą, że wymagane są prawdziwe badania nad efektami i
    skutkami ubocznymi tych szczepionek, bo one nie są prawidłowo
    przetestowane), są różne osoby ze świata nauki i medycyny.

    > Część uczonych twierdzi, że Ziemia nie jest płaska, druga część orzekła
    > inaczej.
    > Fajna zabawa, nie?

    Na podwórku może ten argument działa i jest nawet śmieszny, ale jeśli
    stosujesz go w normalnej dyskusji, to tylko się ośmieszasz.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 74. Data: 2021-06-30 08:57:10
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 27.06.2021 o 19:41, Zbynek Ltd. pisze:
    /.../

    > W momencie, gdy ubezpieczyciele będą wypłacać odszkodowania za
    > uszczerbek na zdrowiu, czy zgon na wskutek zaszczepienia, zmienię
    > zdanie. Na razie wszyscy twierdzą, że zgodnie z wyjątkami OWU
    > poszkodowanie w wyniku brania udziału w eksperymencie medycznym nie jest
    > objęte ubezpieczeniem. Więc zaszczepieni przeciw Covid nie dostaną
    > złamanego grosza.

    A fundusz kąpęsacyjny?

  • 75. Data: 2021-06-30 09:05:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jak się nie ujmie w ustawie wyjątków to ich nie będzie.

    Łącznie z tymi, którzy faktycznie nie mogą się zaszczepić?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 76. Data: 2021-06-30 09:33:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2021 09:05:37 +0200, Kviat napisał(a):

    > Łącznie z tymi, którzy faktycznie nie mogą się zaszczepić?

    Kviatku, każdy akt prawny jest niedoskonały od samego poczęcia a to na
    skutek tego że reguluje materię daleko bardziej skomplikowaną niż
    przyjmuje ustawodawca. No więc co, ponieważ nie da się zrobić prawa
    doskonałego, mamy nie robić go wcale?
    A wracając do sprawy, to owszem, ten wyjątek uwzględniamy. I nadzorujemy
    czy się go stosuje prawidłowo, bo prawo bez kontroli jest cieniem samego
    siebie.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 77. Data: 2021-06-30 09:59:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2021 18:48:48 +0200, J.F napisał(a):

    > A jak grzecznie zapytam bez spacji?
    >
    > :-P

    W zasadzie to powinienem zażądać pisania bez spacji w wszystkich twoich
    następnym postach bo co mi z tego że raz instrumentalnie się nagiąłeś.
    Ponadto google są ogólnodostępne i za darmo więc domaganie się przez
    ciebie abym ja znaalazł stosowne źródło graniczy z impertynencją. Ale
    niech ci będzie, poszukam jeszcze raz:

    Tu masz wzmiankę po polsku gdzie opublikował:
    https://www.pfizer.com.pl/o-firmie/press-room/pfizer
    -i-biontech-oglaszaja-publikacje-wynikow-przelomoweg
    o-badania-fazy-III
    A tu masz wzmiankowany artykuł:
    https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 78. Data: 2021-06-30 10:02:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jasne. Ale zmuszony do odpowiedzialności przez błędne (z mylnych
    > przesłanek wyprowadzone) obyczaje społeczne, zogniskowane w prawie.

    Inne zwierzęta też walczą o swoje dzieci...
    https://www.focus.pl/artykul/brutalny-swiat-zwierzat
    -dzieciobojstwo

    Sugerujesz powrót do obyczajowości z epoki kamienia łupanego?

    > Hej hej, rozpędziłeś się. A ja tu "będąc pod wpływem" bo akurat rozpiłem
    > flaszkę, mam ci dorzecznie ripostować. Tym niemniej, odpowiedź jest
    > prosta. "Zatraciliśmu zdolność itd" to oczywiście greps, czyli bzdet.
    > Ale za nim, głębiej, kryje się treść. Należy zrewidować etykę opierając
    > ją nie o religie jakiekolwiek tylko o wnioski płynące z teorii ewolucji.

    Co do religii - zgoda. Optymistycznie zakładam, że kiedyś w końcu
    zostaną zdelegalizowane.

    > Jesteśmy zwierzętami pewnego gatunku. Zakładamy że zależy nam na
    > utrzymaniu trwałości tego stanu rzeczy czyli na istnieniu gatunku. A
    > także na spowodowaniu by każdy przedstawiciel tego gatunku mógł
    > powiedzieć o sobie "przeżyłem szczęśliwe życie". W tym celu powinniśmy
    > minimalizować wpływ okoliczności nakładających na nas obowiązki ponad
    > siły a do takich należy obowiązek zadbania o życie powołane przez nas a
    > niepełnosprawne.
    (...)

    Ale co proponujesz?

    > Czy nie lepiej zbadać profil genetyczny płodu i zabić go zanim się urodzi, jeśli
    miałby być kaleki?

    Lepiej dla kogo? I kto miałby decydować, czy ta wada już kwalifikuje do
    zabicia, czy jeszcze nie?
    Czy brak palca to już tak? Czy może dopiero brak dłoni? Albo dopiero
    brak przedramienia?
    Może tylko wady związane z niedorozwojem umysłowym? Może w każdym
    stopniu? W którym? Kto ma decydować gdzie jest granica? Dzieci rozwijają
    się w różnym tempie...
    I kto ma przekazywać te dobre wieści rodzicom: "mam dla was dobrą
    wiadomość (dobrą dla całej ludzkości) - musimy zrobić aborcję czy tego
    chcecie, czy nie"?

    To nie prościej po prostu wybrać jakąś superinteligentną, super zdrową,
    super modelkę i ją klonować? :)

    > Chciałbyś losu Hawkinga, nawet z jego geniuszem? Czasu mamy sporo, nic
    > nas nie goni, kiedyś narodzi się Hawking nie kaleki.

    Ale co proponujesz?

    > Także należy wspomnieć o zaśmiecaniu genotypu. Może się zdarzyć że nasza
    > zdolność naukowej korekty nie nadąży i tzw. przyroda wprowadzi swoją
    > korektę. Wolisz czekać aż 95% ludzkości stanie się niepełnosprawne i
    > rozloży naszą kulturę/cywilizację na łopatki czy raczej zadbasz o
    > nieakumulowanie błędów w genotypie?

    Nie istotne jest co ja wolę. Ja wolę być piękny, zdrowy i bogaty.
    Ale nadal nie wiem co proponujesz żeby tego uniknąć.

    > A co ja proponuję? Proste. Prawo nie ma nic do powiedzenia w sprawie
    > ciąży, która jest ściśle prywatną sprawą kobiety i ona ma mieć ostatni
    > głos.

    I w jaki sposób ma to zapobiec "zaśmiecaniu genów"?
    Czy piegi to już zaśmiecanie, czy jeszcze nie?
    Czy większe od przeciętnej stopy (albo dłonie) to regres, czy rozwój?

    > Medycyna ma jej w tym pomagać wykrywając zawczasu wady płodu i
    > wspierając w decyzji.

    Jeżeli pozostawisz ludziom wybór, to nie sądzę, że osiągniesz swój cel.

    Zakładając, że medycyna na prawdę pójdzie mocno do przody w wykrywaniu:
    "Wasze dziecko nie będzie potrafiło liczyć - przykro mi. Ale będzie
    miało fantastyczny głos i będzie genialnie grało na flecie. To co?
    Wrzucamy do wulkanu, czy rodzimy?"

    > Jeśli jest na swoje nieszczęście katoliczką, niech
    > rodzi kalekę i dba o niego resztę życia. Ale za swoje i gminy pieniądze
    > a nie za nasze wspólne. Jeśli nie jest, niech zabije płód i żyje z tym
    > szczęśliwie jeśli potrafi.

    A jeśli nie jest katoliczką i mimo wszystko chce urodzić, to co? Zmusić
    ją prawnie do aborcji?

    > A my, mężczyźni, cieszmy się że nie musimy
    > podejmować takich decyzji.

    A przynajmniej dopóki nie wymyślą sztucznej macicy...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 79. Data: 2021-06-30 10:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2021 09:59:44 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > https://www.pfizer.com.pl/o-firmie/press-room/pfizer
    -i-biontech-oglaszaja-publikacje-wynikow-przelomoweg

    Czyli teraz by trzeba szukac czasopisma.

    > A tu masz wzmiankowany artykuł:
    > https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577

    Nie trzeba :-)
    W jakim kraju testowali ... nie napisali.

    A o dzieciach
    https://www.pfizer.com/science/coronavirus/vaccine/a
    dditional-population-studies

    badania zaczete w marcu 2021 ... chyba troche za wczesnie na pelna
    ocene? Ba - nawet niepelnej nie ma.

    A co z dziecmi 12-15 lat? Zakladam, ze tez juz przetestowali.

    J.

  • 80. Data: 2021-06-30 10:17:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > prowadził to do niczego dobrego i utrwalało bzdury. Tu mamy wiele
    > teorii, których inaczej niż eksperymentalnie ciężko jest udowodnić,

    Przecież są dowody, że szczepionki działają.
    Nie rozumiem o co Ci chodzi.

    > jednak wszelkie należy brać pod uwagę,

    To jest oczywista nieprawda.
    Nie każdą i do tego ewidentną bzdurę z punktu widzenia naukowego,
    powtarzaną przez antyszczepionkowców należy brać pod uwagę.
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-08-07/amery
    kanie-pija-srodek-do-dezynfekcji-rak-zmarlo-juz-kilk
    a-osob/

    https://www.dw.com/pl/pomys%C5%82-prezydenta-usa-lek
    arze-oponuj%C4%85/a-53232166

    > jeśli mają podstawy, a mają.

    Nie. Nie mają.

    > Więc
    > ze swoją retoryką to zabłysnąć możesz na podwórku (może).

    Pewnie nie zabłysnę. Nie bez powodu pis ma nadal tak duże poparcie.

    Pozdrawiam
    Piotr