  • 141. Data: 2021-07-01 20:33:07
    Temat: Re: Eksperymenty na polskich dzieciach
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.07.2021 o 20:10, J.F pisze:

    > To mnie nie dziwi, bo widac ze rozne sa.

    No tak, bo skoro nie widać, to muszą być podobne.

    > Ale zadziwia mnie Twoj brak domyslnosci - skoro na grype sie mozna
    > szczepic co rok, na Covid ... kto wie, moze nawet bedzie trzeba
    > czesciej,
    > to czemu sie nie szczepimy profilaktycznie na wscieklizne, chocby co
    > roku ?

    Może dlatego, że prawdopodobieństwo ugryzienia przez typa stojącego za
    tobą w kolejce do kasy w biedrze jest mniejsze, niż prawdopodobieństwo,
    że typ stojący za tobą w kolejce do kasy w biedrze nasmarka ci na kark.

    > Szkodliwa ta szczepionka, czy zwyczajnie za droga, wiec budzet nie
    > zaleca :-)

    Ile razy w życiu zaraziłeś się wścieklizną, a ile razy miałeś katar i
    kaszel?
    Zaczyna coś dzwonić,czy jeszcze nie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 142. Data: 2021-07-02 01:21:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-01, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Nie mam pojęcia, ale gdyby nurtowały mnie takie pytania, nigdy w życiu nie
    > pytałbym lekarzy - zwłaszcza wirusologów - tylko jakieś autorytety po
    > internetach. Animka wydaje się mieć to wszystko w małym palcu, przeto
    > wystarczy ładnie poprosić, żeby wszystko wyciemniła.

    > Najwyraźniej tylko 46% myśli samodzielnie i nie daje sobie robić wody z
    > mózgu szamanom w białych fartuchach.

    Jaby myśleli samodzielnie, to wiedzieliby, że czipa wszczepiają
    dopiero w drugiej dawce.

    --
    Marcin

  • 143. Data: 2021-07-02 01:28:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A czym sie roznia te w szczepionce, ze lepiej uodparniaja?

    Może tego białka (w przypadku szczepionek mRNA) jest po prostu
    produkowane więcej, więc i odpowiednich limfocytów jest więcej.
    Szczepionki, które oparte są o zmodyfikowanego mają dużo mniejszą
    skuteczność.

    --
    Marcin

  • 144. Data: 2021-07-02 01:39:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > roku ?
    >
    > Szkodliwa ta szczepionka, czy zwyczajnie za droga, wiec budzet nie

    Pewnie i upierdliwa, i też relatywnie droga. Kiedyś, OIDP, szczepiło
    się w brzuch i ponoć nie była to fajna sprawa.

    Wirus wścieklizny jest chyba zresztą jakiś specyficzny, bo
    szczepionki są bardzo różne. Psom najwyraźniej wystarczy raz na
    rok-trzy i to chyba jedna dawka, lisom można podać w żarciu.

    --
    Marcin

  • 145. Data: 2021-07-02 09:18:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-28-czerwca-2021 o 15:42, Kviat pisze:
    > Więcej ludzi umiera na zatrucia pokarmowe albo z przechlania
    albo na raka albo w wypadkach albo ...

    i żadne mejstrimy nad tym nie płaczą. Dlaczego tutaj są tacy empatyczni?
    Bo mejstrimom pozamykali restauracje?

  • 146. Data: 2021-07-02 09:21:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-28-czerwca-2021 o 16:06, J.F pisze:
    > przychodzi mi na
    > mysl ubezpieczenie na zycie, i tu faktycznie moze byc niuans, ze sie
    > wypnie, jesli zgon skutkiem udzialu w eksperymencie medycznym.
    > No ale obecne szczepienia to juz nie eksperyment.

    I jesteś pewny że nie znajdzie się "prawnik" co wygra sprawę w sądzie
    dla ubezpieczalni argumentując właśnie EKSPERYMENTEM MEDYCZNYM?

    I dlaczego ubezpieczalnie zaczynają oferować specjalne oferty na covid?
    Tylko marketing?

  • 147. Data: 2021-07-02 09:23:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-28-czerwca-2021 o 16:06, J.F pisze:
    > Skutki dlugofalowe ... na razie sie chyba nie stwierdza, a jak
    > wystapia za pare lat w jakims niewielkim procencie ... no, mozna
    > uznac, ze wirus by wiecej zabil

    To jest przypuszczenie które nie występuje przy innych szczepionkach.
    jest subtelna róznica o kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt lat.

  • 148. Data: 2021-07-02 09:59:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-28-czerwca-2021 o 16:06, J.F pisze:
    > Poza tym, skoro ten wirus i tak juz krazy ... moze warto zostawic, aby
    > troche krazyl i uodparnial naturalnie.

    Pomijając jego dyskusję nad pochodzeniem ;-)

    To dzięki globalizacji, komunikacji ludzi, towarów i informacji
    dostrzegamy takie problemy. Zaczynamy strzelać z ARMATY czy z głupoty
    czy z chęci zysku koncernów farmaceutycznych...

    Przed pandemią już były problemy z komponentami lekowymi.

    Może w końcu przyjdzie jakieś otrzeźwienie i zaczniemy dostrzegać że
    sama optymalizacja wydajności i maksymalizacja zysku nie jest CAPANEUM ;-)

  • 149. Data: 2021-07-02 10:07:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.07.2021 o 09:18, _Master_ pisze:
    > albo na raka albo w wypadkach albo ...
    >
    > i żadne mejstrimy nad tym nie płaczą. Dlaczego tutaj są tacy empatyczni?
    > Bo mejstrimom pozamykali restauracje?

    Może dlatego, że zatrucie pokarmowe, przechlanie, rak i wypadki nie są
    zaraźliwe?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 150. Data: 2021-07-02 10:59:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Jul 2021 17:03:01 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale czemu szczepimy profilaktycznie na odre, ospe, polio, gruzlice
    > czy covid, a na wscieklizne ... lepiej nie?

    Nie uwierzysz, ale szczepienie na wściekliznę jest w Polsce obowiązkowe,
    tyle że dla psów po skończeniu 3 miesięcy.

    Ponieważ prawdopodobieństwo zetknięcia się człowieka ze wścieklizną jest
    małe, nie robi się powszechnych szczepień ludzi. Podobnie jest,
    przykładowo, z żółtą gorączka; choć szczepionka istnieje w Polsce nie ma
    sensu się wakcynować. Nie bierzesz też malarone, bo malaria u nas w
    zasadzie nie występuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek