  • 21. Data: 2009-08-04 11:51:51
    Temat: Re: Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    > Na ponad 10.000 zł?

    Jakie to ma znaczenie? Jeśli nieistniejący dług na kwotę powyżej 10k sprzedała
    Petrochemia Płock to już będzie lepiej?

    pzdr

  • 22. Data: 2009-08-04 11:52:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:
    > .. że np. TP SA

    > A jakie to ma znaczenie? Istnienie zobowiązania lub nie nie ma
    > znaczenia co do faktu, że pozew powinien być dostarczony prawidłowo.

    To oczywiste.

    Podobnie jak oczywiste, że nie jest to typowy dług dla Canal+ czy TPSA>

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-08-04 11:54:29
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    >   Sprawa raczej trudna. Mam prośbę, napisz do mnie na priva jak już
    > sprawa się skończy. Jestem ciekawy jak do tego sąd podejdzie.

    OK, mam nadzieję, że będą to pozytywne wieści. Niestety z mojej perspektywy
    wygląda to tak, że poprostu zostałem wrobiony w to tylko dlatego, że nie mogłem
    sam odebrać korespondencji.

    Jeśli jeszcze nie zwietrzyły tej możliwości Kruki i inne sępy to będą na potęgę
    składać pozwy jeśli tylko się od rodziny dowiedzą, że ktoś nie mieszka pod
    wskazanym adresem albo np. wyjechał za granicę do pracy.

    Dzięki za odpowiedź.

    >   Przygotuj się na paragraf 22.

    Eh. Czyli warto składać powództwo przeciwegzekucyjne czy szkoda fatygi?

    pzdr

  • 24. Data: 2009-08-04 11:55:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej pisze:

    > Na pewno nie był to weksel. Nie sądzę by była to faktura, a tym bardziej podpisana.

    Czy jest to "nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym", czy "nakaz
    zapłaty w postępowaniu nakazowym"?

    > Powód jest windykatorem. Z nimi wcześniej nie miałem styczności, więc
    > podejrzewam, że od kogoś kupili ten "dług". Czy istnieje i na jaką kwotę to mam
    > ogromne wątpliwości.

    Skąd wiesz, że jest prowadzona egzekucja? Jeśli otrzymałeś jakieś
    pismo od komornika, to tam powinna być wskazana sygnatura akt tytułu
    wykonawczego, a nawet kopia tego tytułu powinna być dostarczona do Ciebie.

    > Podejrzewam, że zmierzasz do podważenie postępowania uproszczonego, tak?

    Nie, jeśli kwota była powyżej 10kzł, to pewnie nie było to
    postępowanie uproszczone, co nie przeszkadza wydać nakaz zapłaty w
    dwóch, opisanych powyżej, trybach.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-08-04 11:57:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej pisze:

    > Eh. Czyli warto składać powództwo przeciwegzekucyjne czy szkoda fatygi?

    A w jaki sposób jest prowadzona egzekucja i w jaki sposób może być
    prowadzona? Jeśli nie masz żadnego majątku w Polsce, nie masz konta w
    banku (pełnego), to i tak egzekucja będzie umorzona. A powództwo
    przeciwegzekucyjne dodatkowo kosztuje.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-08-04 12:00:24
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

> [...]

    > pismo od komornika, to tam powinna być wskazana sygnatura akt tytułu
    > wykonawczego, a nawet kopia tego tytułu powinna być dostarczona do Ciebie.

    Mam zawiadomienie o wszczęciu egzekucji. Sygnaturę akt mam, ale dostęp do sądu
    ograniczony, bo przebywam w innej części kraju. Kopia tytułu wykonawczego nie
    została dostarczona.

    >   Nie, jeśli kwota była powyżej 10kzł, to pewnie nie było to
    > postępowanie uproszczone, co nie przeszkadza wydać nakaz zapłaty w
    > dwóch, opisanych powyżej, trybach.

    Przepraszam, może mylę terminy. Naczytałem się trochę wczoraj i może coś źle
    interpretuję.

    Komornik wspomina o "nakazie zapłaty w postępowaniu _nakazowym_" oraz o tytule
    wykonawczym.

    Dzięki
    pzdr

  • 27. Data: 2009-08-04 12:12:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej pisze:
    > roszczenie może
    > jeszcze

    > podpisana.
    >
    > "nakaz zapłaty w postępowaniu _nakazowym_".

    Poczytaj zatem na jakiej podstawie może być wydany taki nakaz. Może
    ktoś podrobił taki podpis?

    Jest jeszcze jedno wyjście:

    "Sąd może wydać nakaz zapłaty, jeżeli bank dochodzi roszczenia na
    podstawie wyciągu z ksiąg bankowych podpisanego przez osoby upoważnione
    do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych banku i
    opatrzonego pieczęcią banku oraz dowodu doręczenia dłużnikowi pisemnego
    wezwania do zapłaty."

    Mam jeszcze jeden pomysł: zadzwoń do powoda (tylko z jakiegoś
    jednorazowego numeru).

    > Mam zawiadomienie o wszczęciu egzekucji. Sygnaturę akt mam, ale dostęp do sądu
    > ograniczony, bo przebywam w innej części kraju. Kopia tytułu wykonawczego nie
    > została dostarczona.

    Do komornika też masz daleko?

    > Komornik wspomina o "nakazie zapłaty w postępowaniu _nakazowym_" oraz o tytule
    > wykonawczym.

    Powinien dostarczyć Ci ten tytuł (kopię) przy wszczęciu egzekucji.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-08-04 12:15:28
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

> [...]
    > prowadzona? Jeśli nie masz żadnego majątku w Polsce, nie masz konta w
    > banku (pełnego), to i tak egzekucja będzie umorzona. A powództwo

    Nie mam (na razie) majątku w Polsce. Ale nie chciałbym sobie odcinać drogi do
    jego zdobycia lub nabycia. Planowałem wrócić do kraju. Mam kontakty za granicą i
    rozważałem m.in. świadczenie usług za granicę mieszkając w kraju.

    Mam rachunek bankowy, nie trzymam na nim środków, ale okazjonalnie wykorzytuję
    do przelewów, płatności, jakiegoś zakupu. Także wolałbym nie odcinać sobie tej
    możliwości.

    Po jakim czasie statystycznie komornik umorza postępowanie? Czy wtedy zwalnia
    "pusty" rachunek bankowy? Z tego co jednak czytałem takie umorzenie jest tylko
    tymczasowe i postępowanie egzekucyjne może zostać wszczęte ponownie. Czyli tak
    naprawdę jeśli wierzyciel będzie wnosił ponownie tylko to odroczy egzekucję.
    Planuję posiadać majątek w kraju.

    Dzięki za odpowiedzi i wskazówki. Naprawdę bardzo łatwo w Polsce człowieka
    wykończyć. I pomyśleć, że nie prowadziłem żadnych "dużych" spraw, ot zwykły
    malutki człowiek.

    pzdr

  • 29. Data: 2009-08-04 12:18:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej pisze:

> [...]
    > możliwości.
    >
    > Po jakim czasie statystycznie komornik umorza postępowanie? Czy wtedy zwalnia

    Albo na wniosek wierzyciela, albo jak stwierdzi, że prowadzona
    egzekucja nie przynosi rezultatu. W praktyce "mieli" się to przez kilka
    miesięcy.

    > "pusty" rachunek bankowy? Z tego co jednak czytałem takie umorzenie jest tylko

    Jak egzekucję się umarza, to rachunek się zwalnia.

    > tymczasowe i postępowanie egzekucyjne może zostać wszczęte ponownie. Czyli tak

    Tak, postępowanie może być wszczęte w każdym czasie, z tym że mam
    nadzieję, że do tego czasu pozbyłbyś się już klauzuli :)

    > naprawdę jeśli wierzyciel będzie wnosił ponownie tylko to odroczy egzekucję.
    > Planuję posiadać majątek w kraju.

    Docelowo Twoim celem jest obalenie klauzuli wykonalności i tego się
    trzymaj.

    > Dzięki za odpowiedzi i wskazówki. Naprawdę bardzo łatwo w Polsce człowieka
    > wykończyć. I pomyśleć, że nie prowadziłem żadnych "dużych" spraw, ot zwykły
    > malutki człowiek.

    Zwykle jestem po drugiej stronie barykady - jako wierzyciel - i mnie
    samego dziwi jak łatwo można człowiekowi narobić kłopotów.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-08-04 13:33:06
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

> [...]
    > adresem to powinien również uznać, że nakaz zapłaty wraz z odpisem pozwu
    > nie został prawidłowo doręczony. W takim przypadku nakaz i odpis pozwu
    > powinien doręczyć jeszcze raz a Ty będziesz miał dwa tygodnie na
    > wniesienie sprzeciwu (zarzuty). Gdybyś złożył wniosek o przywrócenie
    > terminu to wraz z nim musiałbyś złożyć sprzeciw (zarzuty). Moim zdaniem
    > idiotyczne byłoby domaganie się od Ciebie złożenia sprzeciwu (i to z
    > rygorami przewidzianymi w art.503 kpc lub art.495 par.3 kpc) jeśli nie
    > otrzymałeś odpisu pozwu i nie wiesz jaką argumentację przedstawił powód.

    Dziękuję Ci za maila i załącznik. Powodzenia we wszystkim.

    pzdr