  • 41. Data: 2018-08-28 20:23:22
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-18 o 20:16, A. Filip pisze:

    > To ile by dostał z tego paragrafu ktoś kto by "doprowadził do śmierci"
    > tylu ludzi co na wiadukcie we Włoszech przez długotrwałe systematyczne
    > zaniedbania? Weź może zacytuje ten paragraf zanim zaczniesz mówić że
    > ten człowiek zasługuje na _górę_ widełek a nie tylko sugerować swą wiarę
    > że "dzieci Drakona" opanowały prokuraturę.

    We Włoszech może po protu nie być winnego. Nie wykluczone, że okaże sie,
    że nie ma osoby jednoosobowo winnej tej tragedii.

  • 42. Data: 2018-08-28 20:43:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > We Włoszech może po protu nie być winnego. Nie wykluczone, że okaże sie,
    > że nie ma osoby jednoosobowo winnej tej tragedii.

    No to więcej osób zostanie skazanych. Przy 40+ ofiarach z ostrzeżeniami
    już "dziesięciolecia temu" paru zasługujących na kary bez zawiasów
    "musi" zostać znalezionych/wynalezionych.

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2018-08-28 22:06:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-18 o 20:43, A. Filip pisze:

    > No to więcej osób zostanie skazanych. Przy 40+ ofiarach z ostrzeżeniami
    > już "dziesięciolecia temu" paru zasługujących na kary bez zawiasów
    > "musi" zostać znalezionych/wynalezionych.

    Pożyjemy. Zobaczymy. Jestem w tej materii sceptykiem. Mam kolegę Włocha,
    który napisał mi, że podobnych konstrukcji u nich są tysiące. po prostu
    ikt nie pomyślał, że słona bryza le działa na beton.

  • 44. Data: 2018-08-28 23:05:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Pożyjemy. Zobaczymy. Jestem w tej materii sceptykiem. Mam kolegę Włocha,
    > który napisał mi, że podobnych konstrukcji u nich są tysiące. po prostu
    > ikt nie pomyślał, że słona bryza le działa na beton.

    Ależ tam wystąpił klasyczny scenariusz zbyt wczesnego ostrzeżenia.
    Sam projektant dziesięciolecia temu ostrzegał przed korozją przez bryzę
    od morza (1km) i pobliską hutę. Najpierw to pewnie potraktowali jako
    próbę naciągnięcia na _kosztowne_ zabezpieczenia wiaduktu. Potem wiadukt
    stał przez dziesięciolecia "potwierdzając słuszność" ich domniemań.

    Coś podobnego było z banką hipoteczną w USA. "Za wczesne" ostrzeżenie
    wywołało tylko chwilowe podłamanie i w efekcie pozwoliło jeszcze
    bardziej nadmuchać balon spekulacyjny.

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2018-08-29 01:01:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-18 o 23:05, A. Filip pisze:

> [...]
    > próbę naciągnięcia na _kosztowne_ zabezpieczenia wiaduktu. Potem wiadukt
    > stał przez dziesięciolecia "potwierdzając słuszność" ich domniemań.

    No OK! Ale kogo za to ukarać?

  • 46. Data: 2018-08-29 01:25:02
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 11:14, Olin pisze:

    > Uchyl rąbka tajemnicy, jeśli to nie problem.

    Sama nie wiem i czekam na informacje.

    --
    animka

  • 47. Data: 2018-08-29 01:28:35
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 13:32, J.F. pisze:
> [...]
    -na-przejezdzie-kolejowym-w-szaflarach-egzaminator-u
    slyszal-zarzuty/ne8c6pv

    > Cos tam mowili, ze nie przyznaje sie do winy, dziewczyna olala stop,
    > on zamierzal ja oblac dopiero za przejazdem.
    >
    > Moze z nagrania wynika co innego, a ze nie poszli mu na reke i nie
    > postawili zarzutow od razu, to teraz maja dowod i na mataczenie i na
    > skladanie falszywych zeznan :-)

    Tym przejazdem to wszystkie kursy jazdy tam przejeżdają mimi znaku stop
    i Krzyża. Tak chyba nie mają gdzie jeździć.
    Jakby byli w Warszawie to by się chyba całkiem pogubili.

    --
    animka

  • 48. Data: 2018-08-29 02:03:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-28, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > ten człowiek zasługuje na _górę_ widełek a nie tylko sugerować swą wiarę
    > że "dzieci Drakona" opanowały prokuraturę.

    Słuchaj, mam taka prośbę. To nie jest jakaś taka egoistyczna,
    roszczeniowa prośba. Prawdopodobnie głównym jej beneficjentem będziesz
    Ty sam. Mógłbys mi prosze zdradzić meandry swojego rozumowania, które
    doprowadziły Cie do wniosku że ja coś tam powyżej sadzę na co ten
    człowiek zaśługuje?

    Natomiast co do góry widełek jako takiej, to też ja cię nie do końca
    follow. Jak ktoś zabije jedną osobe to powinien być zawsze skazany na
    mniej bo ktos inny zabił 5?

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2018-08-29 02:06:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Za którą?

    Tyle osób się przecież skutecznie ukrywa, a 62 to taki jakby dość
    specjalny wiek biorac pod uwagę perspektywę wyjścia w okolicach 70. Nb.
    jak to wyglada z pobieraniem emerytury jakby się zaczął ukrywać?

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2018-08-29 02:23:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No OK! Ale kogo za to ukarać?

    Nie ok, bo ignorowanie stanu technicznego miało miejsce współcześnie i
    wczesne ostrzeżenia nie maja w sumie wiele do rzeczy. O ile czegos nie
    kręce, to ostatnie alarmistyczne raporty to były jakies 2-3 lata wstecz.

    A jesli faktycznie stwierdzono, że wymaga remontu a jego brak grozi
    katastrofa a mimo tego nie zrobiono nic, to przeciez ktos jest za to
    odpowiedzialny. Ktos podjął taką a nie inną decyzję lub nie podjął
    żadnej co jest zapewne zaniedbaniem.

    Nie bada się okresowo stanu technicznego takich konstrukcji? Jedynie co
    mogłoby MZ ochronić czyjes 4 litery, to gdyby taka inspekcja nie
    zgłosiła kokretnych zagrożeń i dała zielone śwatło do dalszego
    użytkowania. Ale wtedy pojawi się pytanie czy wykonujacy tę inspekcję
    zrobili to dobrze i czy dało się przewidzieć zagrożenie. Dopiero
    odpowiedz na te pytania: 1. tak; 2. nie. powinna uwolnić od
    odpowiedzialności. Tak sobie przynajmniej myślę.

    --
    Marcin