  • 231. Data: 2018-09-07 10:55:04
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: p...@g...com

    2645,nowe-ustalenia-ws-wypadku-w-szaflarach-biegli-e
    gzaminator.html#BoxNewsImg&a=167&c=96

  • 232. Data: 2018-09-07 14:20:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,238
    72645,nowe-ustalenia-ws-wypadku-w-szaflarach-biegli-
    egzaminator.html#BoxNewsImg&a=167&c=96

    Eksperyment sie odbyl, i ponoc mozna bylo zatrzymac, ale adwokat jest
    dobrej mysli i czeka na pisemna opinie :-)

    17km/h - blisko 5m/s.

    Droga hamowania znikoma, pytanie ile czasu potrzebuje egzaminator, aby
    sie zorientowac, ze zdajacy nie ma zamiaru sie zatrzymac.
    Sekunde ? I juz nam zostaja tylko 3m, i juz mozliwe, ze zatrzyma na
    torach :-)

    A gdzie sie nalezy zatrzymac ?
    https://goo.gl/maps/QfuBVwL7rFz

    To jest ponoc stary widok, i teraz znak Stop jest odsuniety na 8.4 m
    od torow.
    To zatrzymujac przed znakiem bedzie widok na tory, czy zatrzymac sie
    nalezy za znakiem ?

    Ale pociag powinien juz chyba ryczec ... czy zaniedbal obowiazku ?
    A moze nie zaniedbal, tylko byl za daleko ?

    J.

  • 233. Data: 2018-09-07 14:31:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sie zorientowac, ze zdajacy nie ma zamiaru sie zatrzymac.
    > Sekunde ? I juz nam zostaja tylko 3m, i juz mozliwe, ze zatrzyma na

    No moment. Przecież zatrzymanie przed stopem nie odbywa się w ułamku
    sekundy. Jakieś 2-3s przed powinno być w miarę jasne, że się nie
    zatrzyma.

> [...]
    > od torow.
    > To zatrzymujac przed znakiem bedzie widok na tory, czy zatrzymac sie

    Przed. Potem ewentualnie ostrożnie podjechać. Taka sama zasada jak
    wszędzie.

    > Ale pociag powinien juz chyba ryczec ... czy zaniedbal obowiazku ?
    > A moze nie zaniedbal, tylko byl za daleko ?

    Ponoć ryczał jak dziki.
    Nb. tam była taka dobra widoczność? Ten pociąg ile mógł zapindalać?

    --
    Marcin

  • 234. Data: 2018-09-07 14:49:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,23873985,wy
    padek-w-szaflarach-gdyby-egzaminator-nacisnal-hamule
    c-samochod.html#MT2

    ". Po trwającym ponad dwie godziny eksperymencie procesowym biegli nie mają
    wątpliwości: gdyby egzaminator wcisnął hamulec, do wypadku by nie doszło.
    Nasz dziennikarz rozmawiał z mężczyzną, który trzykrotnie zdawał u tego
    egzaminatora. "Zapamiętałem to, że w ogóle nie patrzył na drogę" -
    relacjonował.
    Eksperyment procesowy trwał dwie godziny. Samochód marki suzuki baleno -
    czyli takiej, jakim jechała kursantka, pojawił się przed przejazdem o 10
    rano. Pojazd za pierwszym razem utrzymywał prędkość 17 km/godz. (tak szybko
    jechała dziewczyna), sprawdzali ją policjanci.

    - Wykonaliśmy trzy najazdy. Testowaliśmy reakcję przy trzech różnych
    prędkościach - od 17 do nawet 30 km/h. Wynik jest jednoznaczny. Za każdym
    razem samochodowi udało się zatrzymać przed wjazdem na tory kolejowe - mówi
    prowadzący sprawę prok. Jan Ziemka.

    Na torach pojawił się kursowy pociąg relacji Nowy Targ-Zakopane. W środku
    byli pasażerowie oraz jeden z biegłych.

    Testowano również wariant, w którym samochód wjeżdża na przejazd, a
    kierowca i pasażer opuszczają przejazd. Czas ten wynosi 4 sekundy. 23
    sierpnia pojazd z kierującą w środku Angeliką spędził na torach aż 12
    sekund.
    - Zdawałem egzamin u tego pana trzy razy. Za każdym razem kończyłem jazdę z
    wynikiem negatywnym. Co zapamiętałem z egzaminu? To, że w ogóle nie patrzył
    na drogę. Czytał gazetę, bawił się telefonem. I robił wszystko, żeby
    kursant nie zdał egzaminu - opowiada chłopak.

    Kiedy przejeżdżałem przez tory kolejowe, zatrzymałem się przed znakiem
    ,,STOP", a następnie ruszyłem dalej. Egzaminator zatrzymał samochód tuż za
    przejazdem i wmawiał mi, że nie nacisnąłem hamulca. Wspólnie z kilkoma
    innymi osobami, które również miały podobne doświadczenia z tym panem,
    złożyliśmy zażalenie do WORD w Nowym Sączu. W odpowiedzi usłyszeliśmy
    tylko, że oskarżenia są bezpodstawne i zagrożono nam sądem. Odpuściliśmy.
    Następnym razem zdawałem już u innego egzaminatora. Wynik egzaminu był
    pozytywny - dodaje. Nie chce zdradzać swojego nazwiska. Chłopak jest bowiem
    przesłuchiwany przez prokuraturę w sprawie śmierci dziewczyny. "

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 235. Data: 2018-09-07 14:54:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.09.2018 o 14:31, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > zatrzyma.

    > Przed. Potem ewentualnie ostrożnie podjechać. Taka sama zasada jak

    Z tego, co pokazują dostępne w internecie obrazki do nauki jazdy
    samochodem, to nie ma obowiązku zatrzymania przed znakiem stop. Trzeba
    się zatrzymać przed linią zatrzymania (jeśli linia jest), a jeśli linii
    nie ma, to trzeba się zatrzymać przed skrzyżowaniem/przejazdem, w
    miejscu, z którego dobrze widać. Zatem nawet zatrzymanie 2 metry przed
    torem nie byłoby błędne, ergo egzaminator nie ma powodu wcześniej
    hamować za osobę egzaminowaną. Samochód jechał na tyle wolno, że gdyby
    egzaminowana przeniosła nogę na hamulec na 3 metry przed torem, to
    zdążyłaby zahamować.

    Znacznie bardziej podoba mi się podejście, którego uczono mnie w USA -
    zawsze stanąć PRZED ZNAKIEM, a jeśli z tego miejsca nie widać, to
    podjechać w miejsce, skąd widać i stanąć jeszcze raz.

    > Ponoć ryczał jak dziki.
    > Nb. tam była taka dobra widoczność? Ten pociąg ile mógł zapindalać?

    Wydajemisie, że tam jest dla pociągów 90 km/h.

    MJ

  • 236. Data: 2018-09-07 15:22:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-07 o 14:54, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > hamować za osobę egzaminowaną. Samochód jechał na tyle wolno, że gdyby
    > egzaminowana przeniosła nogę na hamulec na 3 metry przed torem, to

    Intryguje mnie, co ma piernik do wiatraka?
    Co wspólnego z wypadkiem ma brak hamowania przed torami?
    Przecież nie dlatego kierująca zginęła. Nie dlatego, że nie nacisnęła
    hamulca widząc znak stop, i nie dlatego, że egzaminator hamulca nie
    nacisnął.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 237. Data: 2018-09-07 15:27:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-07, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Znacznie bardziej podoba mi się podejście, którego uczono mnie w USA -
    > zawsze stanąć PRZED ZNAKIEM, a jeśli z tego miejsca nie widać, to
    > podjechać w miejsce, skąd widać i stanąć jeszcze raz.

    No to jest właśnie to co miałem na myśli, ale widzę że mi się już
    polskie przepisy trochę mieszają bo byłem przekonany, że przed stopem
    podobnie jak przed zieloną strzałką. Z drugiej strony to sumie dość
    bezpieczne podejście.

    Tak czy inaczej, nadal nie powinien się spodziewać hamowania z piskiem
    opon i monitorować sytuacje. Wydaje się niedopusczalne, że pozwolił jej
    wjechac bez zatrzymania na przejazd.

    > Wydajemisie, że tam jest dla pociągów 90 km/h.

    z gugla mi wynika, że widoczność jest na ca 500m, to 20s, a przy
    hamowaniu więcej. Z tym, że ten gugle to AD2013, a zdjęcia współczesne
    pokazywały jakby trochę więcej krzaczorów.

    --
    Marcin

  • 238. Data: 2018-09-07 16:12:24
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Tak czy inaczej, nadal nie powinien się spodziewać hamowania z piskiem
    > opon i monitorować sytuacje. Wydaje się niedopusczalne, że pozwolił jej
    > wjechac bez zatrzymania na przejazd.

    Tym bardziej -jak już było wtedy wiadomo, że egzaminu u tego pana nie zdała.

    --
    animka

  • 239. Data: 2018-09-07 21:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2018 12:31:09 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No moment. Przecież zatrzymanie przed stopem nie odbywa się w ułamku
    > sekundy. Jakieś 2-3s przed powinno być w miarę jasne, że się nie
    > zatrzyma.

    Przy 17km/h ? W ulamku sekundy :-)

    > Ponoć ryczał jak dziki.
    > Nb. tam była taka dobra widoczność? Ten pociąg ile mógł zapindalać?

    Przez niestrzezony przejazd to mu chyba nie wolno zbyt szybko ...

    J.

  • 240. Data: 2018-09-08 11:00:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zatrzyma.

    > Przed. Potem ewentualnie ostrożnie podjechać. Taka sama zasada jak

    Bzdura, bzdura, bzdura, szkoda, że wypowiadają się tu ludzie nie mający
    nawet prawa jazdy. Znak stop nie wyznacza miejsca zatrzymania, tylko
    tzw. linia zatrzymania, w przy przejeździe kolejowym - znak krzyża św.
    Andrzeja.

    --
    Liwiusz