  • 21. Data: 2013-11-01 12:54:30
    Temat: Re: Egzamin zdany, prawo jazdy nie wydane
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-11-01 00:27, witek wrote:

    > ale to chyba przeciwko sejmowi.

    Nie, jego oszukał nie sejm, a ten, co namówił go na egzamin i pobrał
    pieniądze obiecując PJ. oczywiście przeprowadzający egzaminmoże
    skorzystac z regresu w stosunku do ustawodawcy..;-)

    > przez organ organizujący egzamin, bo ten organ pobrał
    >
    > A na pewno zapewnia ze w przypadku zdania egzaminu otrzyma prawo jazdy?
    > czy tylko przeprowadza egzamin?

    A w jakim celu przeprowadzał egzamin? jak sie oni reklamują?

  • 22. Data: 2013-11-01 14:29:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

    > Nie, jego oszukał nie sejm, a ten, co namówił go na egzamin i pobrał
    > pieniądze obiecując PJ. oczywiście przeprowadzający egzaminmoże
    > skorzystac z regresu w stosunku do ustawodawcy..;-)

    a ktos go namówił.
    sam przyszedł.

    > A w jakim celu przeprowadzał egzamin? jak sie oni reklamują?

    nie wiem
    zobacz w ustawie jaki maja zakres obowiązków.

  • 23. Data: 2013-11-01 19:13:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W tym przypadku wydanie dokumentu = zdobycie uprawnienia

    Błądzisz.

    > Wiec jest to bez znaczenia.

    Gdyby tak było, to można by było jeździć na podstawie zaświadczenia o
    pozytywnym wyniku egzaminu, a nie trzebaby był oczekać na wydanie prawa
    jazdy.

  • 24. Data: 2013-11-02 02:27:20
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-11-01 19:13, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Gdyby tak było, to można by było jeździć na podstawie zaświadczenia o
    > pozytywnym wyniku egzaminu, a nie trzebaby był oczekać na wydanie prawa

    Ja w rozprawie przed WSA argumentowałbym m.in., że w chwili pomyślnego
    zdania egzaminu spełniałem WSZYSTKIE wymogi potrzebne wówczas do wydania
    PJ (zakładam, że tak w opisywanym przypadku było), nie było zadnego
    powodu, aby tego nie zrobić, a więc nie powinienem ponosic konsekwencji
    tego, ze starosta nie potwierdził tego faktu (bo decyzja administracyjna
    i wydanie w jej nastepstwie PJ jest w istocie taki wyłacznie
    potwierdzeniem) w czasie, gdy zaistniał taki stan prawny, tylko później.

  • 25. Data: 2013-11-02 12:30:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Nov 2013, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Gdyby tak było, to można by było jeździć na podstawie zaświadczenia
    > o pozytywnym wyniku egzaminu, a nie trzebaby był oczekać na wydanie

    Czekaj moment, wychodzą mi dwie sprzeczne rzeczy.
    To w końcu uprawnienia mają status "nabyte" w momencie wydania
    dokumentu (a jeśli tak, czemu Marcin "błądzi"), czy też nie,
    i jednak jeździć na podstawie zdania egzaminu nie wolno?

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-11-02 14:34:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i wydanie w jej nastepstwie PJ jest w istocie taki wyłacznie
    > potwierdzeniem) w czasie, gdy zaistniał taki stan prawny, tylko później.

    I oczywiście argumentacja celna, co nadal nie oznacza, że zdanie egzaminu
    jest równoznaczne z uzyskaniem uprawnień. Na szybkiego nie znalazłem, jaki
    stan prawny ma stosować organ, jeśli nie ma przepisów przejściowych, a w
    trakcie trwania postępowania zmienia się zmienia się stan prawny.

  • 27. Data: 2013-11-02 14:37:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dokumentu (a jeśli tak, czemu Marcin "błądzi"), czy też nie,
    > i jednak jeździć na podstawie zdania egzaminu nie wolno?

    Sądziłem, że chodzi mu o wydanie zaświadczenia o zdaniu egzaminu, ale jak
    teraz popatrzę, to mam wątpliwości, czy dobrze to odczytałem.

  • 28. Data: 2013-11-03 16:37:11
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-11-02 14:34, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > znalazłem, jaki stan prawny ma stosować organ, jeśli nie ma przepisów
    > przejściowych, a w trakcie trwania postępowania zmienia się zmienia się

    I w tym rzecz! Dlatego własnie, że ustawodawca nie sprecyzował zasad,
    jakie mają obowiazywać w okresie przejściowym to zainteresowany powinien
    złożyć pozew do WSA z żadaniem wydania PJ, a sąd rozważy argumenty i
    zdecyduje, jak wówczas należy postępować. My tego nie zrobimy;-)

  • 29. Data: 2014-01-25 09:28:05
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-02 14:37, Robert Tomasik pisze:
    > Sądziłem, że chodzi mu o wydanie zaświadczenia o zdaniu egzaminu, ale
    > jak teraz popatrzę, to mam wątpliwości, czy dobrze to odczytałem.

    Nie wiem jak odczytales.
    Ja napisałem: nabycie uprawnien nastepuje w momencie fizycznego wydania
    PJ zainteresowanemu (potwierdzonego stosownymi podpisami, odbior zdaje
    sie wyłacznie osobisty) i ani minute wczesniej :).

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 30. Data: 2014-01-25 09:32:50
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-25 09:28, MarcinJM pisze:

> [...]
    > PJ zainteresowanemu (potwierdzonego stosownymi podpisami, odbior zdaje
    > sie wyłacznie osobisty) i ani minute wczesniej :).

    Inaczej sprawa sie ma z wymiana PJ: uprawnienia sa juz wydane kiedys,
    wymianie podlega jedynie dokument potwierdzajacy. Wiec jazda bez PJ w
    tym przypadku moze skutkowac jedynie mandatem za "niemanie" dokumentu.