  • 11. Data: 2014-07-01 21:48:24
    Temat: Re: EWUŚ-ściemniuś
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 23:13, Liwiusz pisze:

    > Nie spełnia definicji art. 286kk.

    Jak to nie spełnia? poprzez złożenie fałszywego oświadczenia o tym, że
    jest objety ubezpieczeniem zdrowotnym doprowadza NFZ do niekorzystnego
    rozporządzenia w postaci nienależnej usługi medycznej o wartości xxx
    złotych. Poza tym nie wiem czy to nie będzie również podpadać pod art.
    233 par. 1 k.k. (nie wiem czy stosowny druk zawiera pouczenie czy nie)

    > Brak takiego czynu.

    Ale, ale. Nie brak takiego czynu, tylko brak znamion. Nie fałszuje
    dokumentu tylko składa nieprawdziwe oświadczenie.

    > Nie filozuj. Klientka chce się leczyć i chce zapłacić. Wolno jej.

    To niech idzie prywatnie jak chce zapłacić

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2014-07-01 21:52:11
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Wakacje na koszt państwa w kurorcie ze stalowymi firankami - oszustwo,
    > fałszowanie dokumentów...
    >
    > I nie chrzań o braku możliwości ubezpieczenia jako bezrobotny -
    > zarejestruj się i tyle. Nawet jeśli zasiłek nie przysługuje to
    > ubezpieczenie i tak obejmie, bo jest to związane ze statusem
    > bezrobotnego, a nie prawem do zasiłku.

    jezeli ma dochód przekraczający polowe najnizszego wynagrodzenia to nie
    moze byc zarejstrowany w PUPie jako osoba bezrobotna. Chyba ze oklamie
    PUP, ale to juz chyba lepiej kłamac w sprawie eWusia. Trudno nie
    wiedziec ze dostaje sie kasę z jakis smieciówek, mozna udawac za to, ze
    sie nei wiedziało, ze z umowy o dzieło niekoniecznie składki na UZ są
    płacone.

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2014-07-01 22:20:18
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 01.07.2014 12:38, chatramm pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam jedynie, czy rachunek będzie wyższy od tego z NFZ? Np w ubiegłym
    > roku usuwalem kamień nazębny i w ZIPie koszt tego wyniósł 48zł,
    > tymczasem prywatnie taka usługa kosztuje 100-150zł.

    Miałem sytuację, że EWUŚ mnie nie weryfikował i mi rachunek wystawili.
    Nie pamiętam kwoty, bo wyjaśniło się wszystko, ale pamiętam, że
    porównywałem z prywatnym szpitalem i w tym prywatnym wyszłoby ponad dwa
    razy drożej niż rachunek wystawiony przez nich.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-07-01 23:44:29
    Od: "chatramm" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Hans Kloß" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > "chatramm" <s...@n...pl> >
    >>
    > A co, miałeś odwagę popwiedzieć nierobom urzędasom prawdę o nich?

    Właśnie tak było.
    O nich, o tym jak wspaniale pomagają odsyłając do internetu w sprawie
    ofert pracy i kierowaniu np do Makdonalda...

  • 15. Data: 2014-07-02 18:04:28
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-01 21:48, Sonn pisze:
> [...]
    > złotych. Poza tym nie wiem czy to nie będzie również podpadać pod art.
    > 233 par. 1 k.k. (nie wiem czy stosowny druk zawiera pouczenie czy nie)

    Nie NFZ, tylko placówkę medyczną. Nie mozna porównywać wyłudzenie "na
    wnuczka" z działaniem do którego niejako jestesmy przymuszeni. We
    Włoszech pobłażliwie traktują tych co wyłudzają jedzenie (bo głodni
    byli) a u nas mieliby wsadzac za to, ze ktos wszelkimi sposobami ratował
    swoje zdrowie (do czego wg KRP niby jest zobligowane panstwo)? Trzeba
    bedzie chyba odkurzyć instytucje "doktora Judyma" ;)

    --
    @foe_pl

  • 16. Data: 2014-07-02 18:07:03
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-01 12:29, Liwiusz pisze:

    > Nie sądzę (jeśli nie jest to stricte prywatny szpital z nastawieniem na
    > klienta płacącego).

    http://www.szpital-trzcianka.pl/?szpitalny-oddzial-r
    atunkowy,42

    W stanach nagłych lub w przypadku, gdy ze względu na stan zdrowia nie
    jest możliwe złożenie oświadczenia, świadczenie opieki zdrowotnej
    zostaje udzielone pomimo braku potwierdzenia prawa do świadczeń.

    W takim przypadku osoba, której udzielono świadczenia, jest obowiązana
    do przedstawienia dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń albo
    złożenia oświadczenia:

    w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia opieki
    zdrowotnej,
    w terminie 7 dni od dnia zakończenia leczenia w oddziale szpitalnym

    - pod rygorem obciążenia tej osoby kosztami udzielonych jej świadczeń
    (art. 50 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych)

    http://www.regiopraca.pl/portal/porady/prawa-poszuku
    jacego-pracy/jestes-bez-etatu-plac-za-leczenie

    Trudno sprecyzować, ile może nas kosztować kilka dni w szpitalu. To
    zależy od tego, jakich wymagamy zabiegów i leków. - Górnej granicy nie
    da się określić - mówi Kamila Wiecińska, rzecznik prasowy Szpitala im.
    dra J. Biziela w Bydgoszczy. - Koszty związane z opieką medyczną są
    zróżnicowane choćby ze względu na oddział, na którym się przebywa. Osoba
    nieubezpieczona najwięcej musiałaby zapłacić za przebywanie na OIOM-ie.

    http://biznes.pl/news/brazne/sluzba-zdrowia/nfz-karz
    e-nieubezpieczonych,5590496,2,news-detal.html

    Anna miała pecha, bo w lutym ubiegłego roku tak niefortunnie pośliznęła
    się na ulicy, że upadła i złamała dwa żebra. Świadkowie oczywiście
    wezwali karetkę. W pogotowiu lekarz dał jej zastrzyk, zrobił
    prześwietlenie, założył gorset. A po roku Anna dostała rachunek na ponad
    1 000 zł. Tylko za kurs karetką zapłaciła 400 zł.

    --
    @foe_pl

  • 17. Data: 2014-07-02 18:12:55
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-01 22:20, anacron pisze:

> [...]
    > porównywałem z prywatnym szpitalem i w tym prywatnym wyszłoby ponad dwa
    > razy drożej niż rachunek wystawiony przez nich.

    ciekawe co sie dzieje jak sie nie zapłaci? Moj brat w IRL miał rachunek
    ze szpitala na 8KEUR, ale wynajal prawnika jakies podania ponapisywał i mu
    umorzyli. Gdyby u nas wysylali komornika za wykonanie usługi ratowania
    zdrowia/zycia to moze bym sie nie zdziwił, ale na pewno byłoby mi
    przykro, ze zyje w takim panstwie gdzie nie ma publicznej opieki zdrowotnej.

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2014-07-02 18:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chatramm" napisał w wiadomości
> [...]
    wiadomości

    >Właśnie tak było.
    >O nich, o tym jak wspaniale pomagają odsyłając do internetu w sprawie

    Jesli spytali najpierw czy ma pan/i dostep do internetu ....

    >i kierowaniu np do Makdonalda...

    Ejze - to jest zasilek dla ludzi, ktorzy nie moga dostac pracy, a nie
    dla takich, ktorym sie nie chce pracowac za grosze w maku czy
    biedronce !

    J.

  • 19. Data: 2014-07-02 19:02:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 2 Jul 2014 18:48:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ejze - to jest zasilek dla ludzi, ktorzy nie moga dostac pracy, a
    nie
    > dla takich, ktorym sie nie chce pracowac za grosze w maku czy

    Jak jest rozpoznawane, że mu się chce ale nie może?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2014-07-02 19:10:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.07.2014 19:02, Marek pisze:

    > Jak jest rozpoznawane, że mu się chce ale nie może?

    Bo odmówił przyjęcia oferty bez uzasadnienia?