  • 1. Data: 2006-10-27 17:30:39
    Temat: Dziwny sposob na zakup mieszkania?
    Od: "Asia" <a...@o...pl>

    Witam

    Zetknęłam się z ofertą sprzedaży mieszkań polegającą na przekazaniu tytuły
    własności dopiero po 8 (!) latach od momentu "kupna".

    Sprawa przedstawia sie nastepująco:
    Biuro nieruchomości, będące pośrednikiem zaoferowało mi możliwość "kupna"
    mieszkania. Sprzedaje osoba fizyczna. Na początku wpłacam 50% i mogę się
    wprowadzać.
    Sporządzana jest umowa przedwstępna, która trwa 8 lat. W tym czasie wpłacam
    pozostałe 50%. Po upływie 8 lat umowa przedwstępna kończy się i tytuł
    własności przechodzi na mnie.

    Niecodzienny sposób sprzedaży nieruchomości powodowany jest podobno jakąś
    ulgą budowlaną, która uniemożliwia sprzedaż w ciągu 10 lat. Mieszkania
    wybudowano 2 lata temu.

    Oferowane mieszkania oglądałam - wyglądają atrakcyjnie.

    Obawiam się jednak, że skorzystanie z ofery może być niebezpieczne. Co
    jeżeli faktyczny sprzedawca po np. 5 latach i zainkasowaniu większości ceny
    mieszkania sprzeda je nagle komuś innemu? Zostaję na lodzie? Co jeżeli się
    zadłuży i nie będzie wypłacalny?

    Bardzo proszę o pomoc, sama nie jestem chyba w stanie obiektywnie sprawy
    przeanalizować. Dodam, że pośrednik zapewniał mnie, że taki sposób sprzedaży
    jest częstą praktyką, czy tak jest faktycznie?

    Pozdrawiam serdecznie!
    Aska

  • 2. Data: 2006-10-28 01:31:13
    Temat: Re: Dziwny sposob na zakup mieszkania?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Asia" <a...@o...pl> wrote in message

    > Obawiam się jednak, że skorzystanie z ofery może być niebezpieczne.

    I to pod każdym względem.
    Po pierwsze co to znaczy, że mu przez x lat wpłacasz.
    Na konću może się okazać, że płacisz czynsz za wynajem.
    Po drugie facet ma końcu z kasą wyparuje i szukaj wiatru w polu.
    Po trzecie jak facet narobi długów i ostatecznie ci mieszkanie sprzeda to i
    tak komornik ci go zabierze, a ty zostaniesz z roszczeniami do faceta.

    Jak facet chce to mieszkanie sprzedać, to niech przyjdzie do Ciebie za 8
    lat, albo niech sprzeda je od razu, a ty sobie poszukaj takiego co już 10
    lat mieszkanie ma i właśnie teraz może je sprzedać.
    Oni kombinują jakby tu zarobić a jednyną ofiarą będziesz ty.

  • 3. Data: 2006-10-28 07:45:30
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    Asia napisał(a):

    > Niecodzienny sposób sprzedaży nieruchomości powodowany jest podobno jakąś
    > ulgą budowlaną, która uniemożliwia sprzedaż w ciągu 10 lat. Mieszkania
    > wybudowano 2 lata temu.

    Mieszkanie można zawsze sprzedać, kwestia tylko ile sprzedający musi
    skarbowemu zapłacić - ale to już Ciebie nie powinno interesować.

    --
    Wiktor

  • 4. Data: 2006-10-28 11:04:26
    Od: "Asia" <a...@o...pl>

> [...]
    > i tak komornik ci go zabierze, a ty zostaniesz z roszczeniami do faceta.

    Tego sie właśnie obawiam :( Ktoś podpowiedział mi, że rozwiązaniem będzie
    wpisanie mnie do hipoteki na 100% wartosci tak, bym tylko ja mogła ten wpis
    usunąć. Co Wy na to?

> [...]
    > lat mieszkanie ma i właśnie teraz może je sprzedać.
    > Oni kombinują jakby tu zarobić a jednyną ofiarą będziesz ty.

    Pewnie jest tak jak napisal Wiktor - sprzedawca nie chce zwracac jakiejs
    ulgi US. A na naszym chorym rynku nieruchomosci pewnie i tak znajdzie
    chętnych.

    Pozdrawiam!
    Aska

  • 5. Data: 2006-10-28 13:00:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.10.2006 Asia <a...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > Sporządzana jest umowa przedwstępna, która trwa 8 lat. W tym czasie wpłacam
    > pozostałe 50%. Po upływie 8 lat umowa przedwstępna kończy się i tytuł

    Jeśli jest to logicznie sformułowane tak jak podajesz powyżej to zwracam
    Ci uwagę na następujący art:

    157. § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona pod warunkiem
    ani z zastrzeżeniem terminu.

    Czyli taka umowa nie przeniesie na Ciebie własności.

    --
    Marcin