  • 21. Data: 2011-03-23 08:30:04
    Temat: Re: Dziwny obowiazek przedsiebiorcow...
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:imb4c9$t8l$1@news.onet.pl...
    > No dobrze, a jak się ma do tego art. 36 i 37? *Każdy* posiadacz odpadów
    > musi prowadzić ewidencję - to art. 36. Na podstawie ewidencji trzeba
    > złozyć informację u marszałka - to 37. A zatem jak to jest z małymi
    > producentami nie-niebezpiecznych odpadów?

    Chyba oczywiste. Jeśli wytworzył substancje niebezpieczne to wykonuje
    sprawozdanie opierajac się właśnie na tej ewidencji.
    Zapraszam jednak do przestudiowania moze nie tyle ustawy, co rozpoprządznia
    0628

    Tam sie okreśła kiedy mozna prowadzić ewidencję uproszczona, a także co
    ważne jest tabelka, która określa ile można naprodukować czego, żeby być w
    ogóle zwolnionym z obowiązku prowadzenia ewidencji.
    Teraz jeśli organ kontrolny bedzie chciał przyłożyć karę, to musi najpierw
    udowodnić, że te ilosci zostały przekroczone.
    Urządzenia niebezpieczne do 5 kg.
    Więc jeśli ktoś wymienił bateryjkę w służbowym telefonie, albo kasetkę z
    tonerem i jest przekonany, że to jest niebezpieczny element, to niech śpi
    spokojnie - NIE MUSI mieć ewidencji. No chyba, że ważyło to razem więcej niż
    5 kg (a toner drukarski - odrębna pozycja - nawet do 100kg!!!) :))

    dK

  • 22. Data: 2011-03-23 08:46:07
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Jednak wyszło na to, że nie wszystkich firm to dotyczy, a tylko tych, co
    > produkują znaczące ilości odpadów...

    Mnie zastanawia bardziej dlaczego Sadowski dał się tak wkręcić w tą medialną
    imprezę PtT i onetu.pl pt. "straszyć niedoinformowane społeczeństwo
    bzdetami, bo to się dobrze sprzedaje "? Świadczy to też bardzo wyraźnie o
    braku kompetencji takich mediów w podejmowanej tematyce. No cóż za
    wierszówkę kasa się należy.....

    dK

  • 23. Data: 2011-03-23 09:52:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Bancer napisa?(a):

    > A co zwykły prowadzący DG robi ze zużytym tonerem z drukarki laserowej?

    OIMW to w tym konkretnym przypadku, czyli tonera do drukarki, wytworca
    odpadow jest w rozumieniu tych przepisow ten ktor wprowadza ten toner do
    obrotu gospodarczego na terenie RP. I to na nim ciazy obowiazek
    skladania sprawozdan oraz oplat produktowych.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 24. Data: 2011-03-23 10:20:01
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Jednak wyszło na to, że nie wszystkich firm to dotyczy, a tylko tych, co
    > produkują znaczące ilości odpadów...

    No nie do końca. W rozporządzeniu mowa jest, ze mały i średni może prowadzić
    uproszczoną ewidencję.
    ALE! Ustawa o DG ma jeszcze klasę mikroprzedsiębiorcy(!!) art 104 Ustawy, a
    ten nie jest zwolniony podmiotowo z prowadzenia pełnej ewidencji dokładnie
    jak wielki przedsiebiorca.
    Bubel prawny do kwadratu!

    Oczywiście sama ustawa o DG gospodarczej jest w tym miejscu zafajdana, bo
    definicje mikro, mały i sredni przedsiębiorca generują zbiory nierozłączne.
    Czyli każdy mikroprzedsiębiorca jest też w klasie średnich przedsiębiorstw,
    bo zatrudnia mniej niż 250 osób i ma spzredaż poniżej 50 mln erosów.

    dK

  • 25. Data: 2011-03-23 10:33:04
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 11:20:01 +0100, dK napisał(a):

> [...]
    > Czyli każdy mikroprzedsiębiorca jest też w klasie średnich przedsiębiorstw,

    Ale z rozbiorem logicznym to już nie tak różowo u Ciebie ;) - no ofence ;)

  • 26. Data: 2011-03-23 10:49:23
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Ale z rozbiorem logicznym to już nie tak różowo u Ciebie ;) - no ofence ;)

    Nie rozumiem co sugerujesz :)
    Wg Ustawy zbiór małych przedsiebiorców zawiera sie w całości w zbiorze
    średnich przedsiębiorców.
    A wystarczyło napisać, że "średni przedsiębiorca to taki który spełnia
    warunki [.....] i *nie jest małym, przedsiębiorcą*
    Tego niestety nie ma.

    dK

  • 27. Data: 2011-03-25 23:29:42
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Jednak wyszło na to, że nie wszystkich firm to dotyczy, a tylko tych,
    > co produkują znaczące ilości odpadów...

    To o czym napisał ciut wyżej Krzysztof Jodłowski, tzn wprowadzanie gazów
    i pyłów do atmosfery - dotyczy wszystkich firm. Chodzi o spaliny z paliw
    samochodowych. Ustawa o odpadach na temat której założyłeś wątek to co
    innego. Sprawę emisji gazów reguluje ustawa Prawo Ochrony Środowiska,
    nakłada ona na każdą firmę (chyba że firma nie ma żadnego samochodu)
    obowiązek składania sprawozdania w zakresie m. in. ilości wyemitowanych
    spalin samochodowych. Sprawozdanie składa się dwa razy w roku do
    marszałka województwa i do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.
    Sprawozdanie składa się bez względu na wielkość emisji, natomiast od
    podatku od tej emisji większość jest zwolniona, bo płaci się jeśli
    podatek wyjdzie wyższy niż 400 zł, odpowiada to spaleniu kilku ton
    benzyny czy ON miesięcznie.
    Zwolnienie od podatku jest słuszne, choć przy pazerności organów dziwne.
    Natomiast obowiązek składania przez każdą firmę sprawozdania to
    kuriozum. Jeśli wszyscy zastosowaliby się do ustawy, to poszłoby na to
    wiele ton papieru + wiele ton paliwa na dostarczenie sprawozdań do
    adresatów. Wszystko to w intencji ochrony środowiska.

    Adam

  • 28. Data: 2011-03-26 09:28:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adam napisał:
    > (chyba że firma nie ma żadnego samochodu)

    O to chodzi, że firma nie posiada samochodu i... nie jest to chyba żaden
    anachronizm :-), bo są branże, gdzie takie coś jak samochód jest zbędne
    :-))).

    Zatem podsumowując...

    Firma prowadząca działalność biurową, bez żadnych odpadków, spalin
    samochodowych i tym podobnych rzeczy, nie ma obowiązku składania
    rzeczonego 11-stronicowego formularza.

    Czy tak?

    pozdrawiam
    Robert G

  • 29. Data: 2011-03-27 09:52:22
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > papieru + wiele ton paliwa na dostarczenie sprawozdań do adresatów.
    > Wszystko to w intencji ochrony środowiska.

    A jakbyś na podstawie tej opłaty skonstruował obowiazek składania takioego
    sprawozdania?
    Bo ja to widzę tak.

    Art 286.1 Podmiot korzystający ze środowiska w terminie, o którym mowa w
    *art. 285 ust. 2* i 4, przedkłada marszałkowi województwa wykaz zawierający
    informacje i dane,[...]

    Art 285 2. *Podmiot korzystający ze środowiska wnosi opłatę* do końca
    miesiąca następującego po upływie każdego półrocza.

    Czyli sprawozdanie składa podmiot który *WNOSI" opłatę, ten, który nie płaci
    nie musi zgodnie z tą konstrukcją takiego czegoś składać.
    Wnosi się bowiem wyłącznie niezerową kwotę.

    dK

  • 30. Data: 2011-03-27 09:55:43
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jakbyś na podstawie tej *opłaty* skonstruował obowiazek składania
    > takioego sprawozdania?

    Ustawy! nie opłaty ;)