  • 41. Data: 2009-12-26 23:37:22
    Temat: Re: Dziwne zarzadzenia szefa
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Ciesz sie, ze nazwali to "zasoby ludzkie". Ja sie ostatnio dowiedzialem,
    > ze moja kolezanka pracuje w HR. Pomyslalem o Chorwacji jak mi to
    > napisala... ;)

    hehehe - dobre:)
    Chciala byc nowoczesna i po angieslu powiedziec Human resources.
    Przy czy, niestety nie wszystko da sie bezposrednio tlumaczyc. Tu ktos
    popelnil paskudny brlad i przelozyl to 1 do 1. W j. angielskim HR nie brzmi
    obrazliwie czy ponizajaco. To bardzie przypomina "Kadry i szkolenia" niz
    zasoby jako magazyn z ludzmi jak z narzedziami. Identycznie z filmami, ilez
    to filmow ma "Polskie" tytuly a nie bezposrednie tlumaczenia... bo by
    brzmialy bez sensu dla Polaka.
    Na poczatku lat 90-siatych nastapilo totalne zidiocenie w Polsce (do dzis
    trwa) amerykanizmy i anglikanizmy sa wszedzie. Jadac w autobusie slysze:
    "ale masz fajne -hery-" co to jest? To powiedz calym zdaniem po angielsku...
    Kiedys bedac w Polsce w latach 90-siatych w co drugim sklepie wisi flaga
    amerykanska... Znikly juz podkoszulki - nie ma... sa t-shirt. Czasem mysle,
    ze lepiej by bylo jak by j. anglielsi byl drugim urzedowym w Polsce...Moze
    zamiast takich debilizmow jak "gdzie jedziesz na holideja" bylo by
    normalnie.
    Aha, ale jesli Polskie uczelnie sa w 5-tej setce glownie ze wzgledu na brak
    publikacji po angielsku to wszyscy w Polsce sie obrazaja, ze niech swiat sie
    uczy polskiego:))) ale w sklepie nadal t-shirt;)

  • 42. Data: 2009-12-26 23:40:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > A czy przypadkiem ujawnianie takich informacji nie jest przestepstwem
    > z zakresu ujawniania informacji niejawnych. W koncu sa to informacje
    > z zakresu kadrowego, poufne. I o ile wiem, jedyna dopuszczalna forma
    > wypowiedzi na temat pracownika jest swiadectwo pracy. W Niemczech bylo
    > juz kilka glosnych procesow z tego powodu z solidnymi odszkodowaniami
    > dla pracownikow. I skonczylo sie telefoniczne obsobaczanie po tym, gdy
    > ichniejsza inspekcja pracy zastosowala kilka prowokacji, potem dosc
    > mocno naglosnionych.

    W Polsce?
    Prcodawca jedynie zasiega opini kolegi:)

    > Sam eks-pracownik moze taka prowokacje wykonac proszac znajomego o
    > odegranie roli 'nowego pracodawcy', ktoremu byly szef wyzali sie rekaw,
    > oczywiscie w calosci nagrywany ;)

    Nie sadze by w Polsce to zadzialalo.
    Ale to tylko moje osady.

  • 43. Data: 2009-12-26 23:41:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Ty natomiast nie masz ani jednego, ani drugiego, wiec po cholere sie
    > wypowiadasz.

    A skąd wiesz, co ja mam lub nie mam, hmm?

    Poza tym ta grupa to nie twój prywatny folwark i każdy może się
    wypowiadać. Jak się nie podoba - droga wolna, załóż sobie prywatny
    serwer z prywatnym forum.

  • 44. Data: 2009-12-26 23:57:36
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2009 17:35:28 -0600, witek napisał(a):

    > oczywiscie potrafisz uzasadnic

    No. Bo masz dużą szansę że trafisz na idiotę. Po drugie opierasz
    rekrutację na szemranych plotach. Na początek wystarczy.

    Smok Eustachy

  • 45. Data: 2009-12-27 01:05:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb pisze:

    > No. Bo masz dużą szansę że trafisz na idiotę. Po drugie opierasz
    > rekrutację na szemranych plotach. Na początek wystarczy.

    Tzn. sama idea referencji i rozmowy z poprzednim przełożonym jak
    najbardziej jest praktykowana, chyba dość powszechnie.
    Ale oczywiście nie z partyzanta, a po uzgodnieniu tego najpierw z samym
    pracownikiem po to żeby najpierw wysłuchać jego wersję - no i
    przynajmniej dowiedzieć się o namiary na tego przełożonego.

  • 46. Data: 2009-12-27 11:34:37
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 02:05:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    /.../

    > Tzn. sama idea referencji i rozmowy z poprzednim przełożonym jak
    > najbardziej jest praktykowana, chyba dość powszechnie. Ale oczywiście
    > nie z partyzanta,

    Jak widać widzę, że nie do końca.

    a po uzgodnieniu tego najpierw z samym pracownikiem po
    > to żeby najpierw wysłuchać jego wersję - no i przynajmniej dowiedzieć
    > się o namiary na tego przełożonego.

    O jej poszukasz w xiążce telefonicznej. Ja uważam, że można sprawdzać czy
    doszło od faktu zatrudnienia, ale o taka rozmowa ma wnieść do świadectwa
    pracy to nie wiem?

  • 47. Data: 2009-12-27 11:50:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb" <s...@s...pl> napisał

    > Ja uważam, że można sprawdzać czy
    > doszło od faktu zatrudnienia, ale o taka rozmowa ma wnieść do
    > świadectwa
    > pracy to nie wiem?

    Bo nie wiesz co jest w świadectwie pracy oraz jakich informacji
    o kandydacie na pracownika może potrzebować potencjalny pracodawca.
    Czyli kategorycznie wypowiadasz się o sprawie o której nie masz
    bladego pojęcia.

  • 48. Data: 2009-12-27 13:42:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4b367e7e@news.home.net.pl Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > na wszelkie urlopy trzeba
    > wypisywać wniosek urlopowy - te na żądanie także. I dni "na żądanie"
    > mają osobną rubrykę.
    Jak to?
    Mam przed sobą pusty druczek wniosku urlopowego. Nic tam takiego nie ma.

    --
    Jotte

  • 49. Data: 2009-12-27 14:23:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:4b367e7e@news.home.net.pl Andrzej Lawa

    > Jak to?
    > Mam przed sobą pusty druczek wniosku urlopowego. Nic tam takiego nie ma.

    W poprzedniej robocie miałem "dni urlopu wypoczynkowego ...., w tym na
    żądanie .... "

  • 50. Data: 2009-12-27 14:32:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4b376dc7$1@news.home.net.pl Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > W poprzedniej robocie miałem "dni urlopu wypoczynkowego ...., w tym na
    > żądanie .... "
    Coś kręcisz. To w końcu wniosek czy świadectwo pracy masz na myśli?
    I nie pisz, że tak jest, tylko że ciebie tak zrobili.
    Swoją drogą - czemu nie zażądałeś sprostowania takiego świadectwa pracy?
    Przecież rozporządzenie jasno i wyraźnie określa jego treść.

    --
    Jotte