  • 11. Data: 2009-12-26 00:32:23
    Temat: Re: Dziwne zarzadzenia szefa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek pisze:

    > zwykle jak kogoś zatrudniam to dzwonię do poprzedniej firmy z pytaniem o
    > opinię o pracowniku.
    > Jak myslisz, która opcja pomoże ci ewentualnie w nowej pracy?

    Tyle że chyba wcześniej pytasz o to samo pracownika na rozmowie
    kwalifikacyjnej.
    I jeżeli on powie że poprzedni szef był idiotą, to raczej nie ma po co
    dzwonić.

  • 12. Data: 2009-12-26 00:48:38
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Gru, 00:03, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > zwykle jak kogoś zatrudniam to dzwonię do poprzedniej firmy z pytaniem o
    > opinię o pracowniku.
    > Jak myslisz, która opcja pomoże ci ewentualnie w nowej pracy?

    Dlaczego pan Jan Kowalski juz u pana nie pracuje? "A wie pan, bo
    czekalem do nowego roku z podpisaniem nowej umowy o prace, a poza tym
    uwazalem ze pracownicy nie moga brac urlopow na zadanie. Aha no i
    jeszcze ten cham nie wypelnil karty obowiazkow" Jakiej kary
    obowiazkow? "Takiej co mial wpisac co chce robic na stanowisku i za co
    odpowiadac".

    Mysle ze kazda opcja mu na pewno nie zaszkodzi.

    btw. Moze to taki swiateczny zarcik? Kto wpisze "chce nic nie robic i
    odpowiadac za to ze slonce bedzie wstawalo kazdego dnia".

  • 13. Data: 2009-12-26 00:51:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GFusion" <b...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym napisał, że skoro mam sobie sam wymyślać, co mam robić, to po prostu
    niech mnie zrobi przełożonym. Tylko najpierw się upewnij, że to nie jest
    jakiś dowcip i faktycznie to szef wywiesił te radosne zarządzenia.

  • 14. Data: 2009-12-26 01:09:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > jeszcze ten cham nie wypelnil karty obowiazkow" Jakiej kary
    > obowiazkow? "Takiej co mial wpisac co chce robic na stanowisku i za co

    Oj, bo jeszcze ktoś to weźmie poważnie i uwierzy, że w takiej sytuacji
    ów "szef" by opowiedział prawdę, samą prawdę i tylko prawdę ;)

    Niestety byłoby to raczej "Pracownik jest leniwy, nie wypełnia poleceń i
    jest arogancki w stosunku do szefa" ;-/

  • 15. Data: 2009-12-26 01:48:11
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Jakbyś jeszcze popracował nad pisownią, to byłbyś idealnym pracodawcą ;)

    Choc wyda sie to dziwne, ale to tak ma byc, ze tak tylko wspomne.

    > Ale poważnie - IMHO to jedynie słuszne podejście, niestety coraz rzadsze
    > w epoce rozplenienia się tych durnych korporacji, które mają nie
    > pracowników tylko "zasoby ludzkie" (i adekwatnie tych ludzi traktują -
    > nie podmiotowo, jak ludzi, tylko przedmiotowo).

    Pierwszy raz jak uslyszalem w Polsce, ze juz nie ma dzialu kadr i szkolen a
    jest "zasoby ludzkie" mialem skojarzenie z oboznem koncentracyjnym... nie
    potrafie tego wyjasnic dlaczego! Ale naprawde to mi wowczas pierwsze
    przyszlo na mysl.

  • 16. Data: 2009-12-26 01:51:29
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > ów "szef" by opowiedział prawdę, samą prawdę i tylko prawdę ;)
    >
    > Niestety byłoby to raczej "Pracownik jest leniwy, nie wypełnia poleceń i

    I to ja nie przedluzylem z nim umowy... A on panu powiedzial, ze to on
    sam...no tak, no sam pan widzi...

  • 17. Data: 2009-12-26 02:54:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Tyle że chyba wcześniej pytasz o to samo pracownika na rozmowie
    > kwalifikacyjnej.
    > I jeżeli on powie że poprzedni szef był idiotą, to raczej nie ma po co
    > dzwonić.

    jeżeli on powie, ze jego poprzedni szef jest idiotą, to co ma sobie
    pomyśleć jego potencjalny obecny szef? Że będzie idiotą za kilka lat?

    To już lepiej nic nie mówić jak się nie ma nic do powiedzenia dobrego o
    poprzedniej pracy.

  • 18. Data: 2009-12-26 03:03:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nie jest jakiś dowcip i faktycznie to szef wywiesił te radosne zarządzenia.

    Proponuję zajrzeć tutaj.
    http://www.successfactors.com/

    to jest stosowana praktyka, ale nie na poziomie pani stojącej za kasą, a
    od średniego szczebla zarządzającego i w górę.

  • 19. Data: 2009-12-26 09:40:09
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    wiadomości news:4b35548a$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > pracowników tylko "zasoby ludzkie" (i adekwatnie tych ludzi traktują -
    > nie podmiotowo, jak ludzi, tylko przedmiotowo).

    To niestety jest oczywista oczywistość, podobnie jak z wrednym XIX wiecznym
    kapitalizmem bez kodeksu pracy w USA.
    Tak samo jak gnębieni pracownicy emigrują masowo z USA do Europy, gdzie człowiek
    się liczy a nie bilans, tak samo pracownicy korporacji marzą, aby zatrudnić się
    w osiedlowym sklepiku lub małym warsztacie, gdzie panuje rodzinna atmosfera, są
    dostępne nowoczesne narzędzia pracy i nikt nie oszczędza na ZUSie.

    --
    andreas

  • 20. Data: 2009-12-26 11:40:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Proponuję zajrzeć tutaj.
    > http://www.successfactors.com/
    > to jest stosowana praktyka, ale nie na poziomie pani stojącej za kasą, a
    > od średniego szczebla zarządzającego i w górę.

    Bo szefowie średniego szczebla w zakres czynności mają wpisaną organizację
    pracy.