  • 91. Data: 2010-01-01 21:54:31
    Temat: Re: Dziwne zarzadzenia szefa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Zgloszenia zadania 'urlopu na zadanie' mozesz dokonac
    > NAWET po uplywie nominalnej godziny, kiedy miales stawic
    > sie do pracy.

    istnieje jakies uzasadnienie, bo do tej pory bylo przed?

  • 92. Data: 2010-01-01 23:00:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > rozpoczęcia tego urlopu". Zdaniem Sądu Najwyższego, pracownik, który
    > składa wniosek o
    > udzielenie urlopu na żądanie, powinien dokonać tej czynności najpóźniej
    > pierwszego dnia
    > wypoczynku, przed rozpoczęciem swojego dnia pracy
    > por. wyrok z dnia 15 listopada 2006 r., sygn. akt I PK 128/06, M.Prawn.
    > 2006/23/1239).
    > Kiedy to się zmieniło?

    To raczej wtedy sie doprecyzowalo. Moje bezposrednie doswiadczenia
    sa z okresu nieco wczesniejszego i orzecznictwa nieco nizszego szczebla.
    Poprzednio rozciagano okreslenie 'w dniu jego rozpoczecia' do godziny
    23.59 ;) dodatkowo realizujac zgloszenie poprzez nadanie poleconego
    na poczcie...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 93. Data: 2010-01-02 07:38:14
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 01 Jan 2010 15:54:31 -0600, witek napisał(a):

    > istnieje jakies uzasadnienie, bo do tej pory bylo przed?

    Zawsze było tak:

    Art. 1672.

    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie
    przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w
    dniu rozpoczęcia urlopu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 94. Data: 2010-01-02 08:40:53
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Przemysław Bernat napisał:

> [...]
    > przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    > kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w

    A żeby żądanie urlopu było skuteczne musimy mieć pewność, że pracodawcy
    nasza prośba dotarła. Nawet 5 minut przed zakończeniem naszej zmiany.
    Wystarczy telefon.

    --
    bla

  • 95. Data: 2010-01-07 21:53:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Na poczatku roku sporzadza sie plan urlopowy. Kazdy urlop niezgodny z
    > planem to urlop na rzadanie.

    Brednie. I błąd ortograficzny.

  • 96. Data: 2010-01-07 21:54:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > No i?

    No i nie jest to urlop na żądanie.

  • 97. Data: 2010-01-07 21:56:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gazebo pisze:

    > A żeby żądanie urlopu było skuteczne musimy mieć pewność, że pracodawcy
    > nasza prośba dotarła. Nawet 5 minut przed zakończeniem naszej zmiany.

    Rozpoczęciem.

    > Wystarczy telefon.

    Z opcją nagrywania ;)

  • 98. Data: 2010-01-07 21:58:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Nic sie nie oznacza.

    Krzyżaczku - ty może pracujesz sobie na czarno, to niczego nie
    oznaczasz. Ale w porządnej firmie, żeby nie było bałaganu, takie rzeczy
    się oznacza - bo inaczej zmieni się kadrowa i za chiny ludowe nikt nie
    zgadnie, ile tego na żądanie było...

  • 99. Data: 2010-01-13 04:43:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hhe6i2$8hv$1@achot.icm.edu.pl Smok Eustachy Klarencjusz
    Scrubb <s...@s...pl> pisze:

    > A skąd wiesz, ile się go wykorzystało?
    Panowie, panowie...
    Nie gadajmy jak ta głupia Lawa, Ława czy co to tam za bezmyślny stwór.
    To jest proste, naprawdę, odnieść można wrażenie, że nigdy się z tym w
    _praktyce_ nie spotkaliście.
    O "zwykły" urlop wypoczynkowy pracownik składa (pisemny) wniosek i
    pracodawca uwzględnia go w planie urlopów albo nie, ew. wyraża zgodę (albo
    nie) na urlop w terminie wskazanym we wniosku.
    Natomiast o skorzystaniu z urlopu w trybie "na żądanie" pracownik pracodawcę
    po prostu informuje (a nie wnioskuje) i to jest sprawa między pracownikiem a
    pracodawcą. Ergo - tego się w ogóle nie oznacza na świadectwie pracy.
    Zresztą treść świadectwa pracy szczegółowo reguluje odpowiednie
    rozporządzenie i w razie zawarcia w nim informacji, na które pracownik nie
    wyraził zgody przysługuje mu prawo do żądania jej sprostowania.
    Jest w interesie pracownika aby potrafił w razie czego udowodnić, że wziął
    urlop na żądanie (a nie po prostu nie przyszedł do pracy), a w interesie
    pracodawcy aby ewidencjonował i również potrafił udowodnić czy i ile takich
    dni urlopowych pracownik wykorzystał.

    --
    Jotte

  • 100. Data: 2010-01-18 09:52:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:hhe6i2$8hv$1@achot.icm.edu.pl Smok Eustachy Klarencjusz

    > Panowie, panowie...
    > Nie gadajmy jak ta głupia Lawa, Ława czy co to tam za bezmyślny stwór.

    Bezmyślnych stworów to w swojej rodzinie szukaj, pijacka mordo...

    [ciach]

> [...]
    > odpowiednie rozporządzenie i w razie zawarcia w nim informacji, na które
    > pracownik nie wyraził zgody przysługuje mu prawo do żądania jej

    Zaznaczanie dni wolnych w trybie "na żądanie" na świadectwie pracy to
    twoje prywatne urojenie.

> [...]
    > interesie pracodawcy aby ewidencjonował i również potrafił udowodnić czy
    > i ile takich dni urlopowych pracownik wykorzystał.

    I dlatego w normalnych firmach realizuje się to w jakiś prosty, rutynowy
    sposób, np. opisany przeze mnie.