  • 31. Data: 2013-04-05 09:01:18
    Temat: Re: Dziura w drodze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.04.2013 22:29, Robert Tomasik pisze:

    > Ale prawdę mówiąc osoba, która zainicjowała tę gałąź nigdzie nie pisała
    > o zamiarze jeżdżenia na tych zużytych oponach przez kolejne 50 tyś. km.
    > Załóżmy, że facet chciał jeszcze 5.000 przejechać. To dla mało jeżżącego

    To był akurat postulat "Helenki".

    > może być kilka miesięcy jazdy. Musiałby wydatkować na nowe gumy
    > pieniadze dopiero za kilka miesięcy a niedopatrzenie administratordrogi
    > spowodowało, że musi już dziś. No jego pretensje nie są zupełnie
    > pozbawione podstaw.

    Nawet jakby uznać Twoją argumentację, to na pewno nie byłaby to pełna
    cena za nową oponę, ale najwyżej coś w rodzaju odsetek za wcześniej
    wydane pieniądze. Ile by to wyszło, 5 złotych? ;)

    > I to takiemu, co robi to na jednym kole :-)

    Czasem tylko jedno strzeli, więc dać mu na chwilę żeby wyrównał ;)

  • 32. Data: 2013-04-05 09:02:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.04.2013 07:02, qwerty pisze:

    > Nie jestem pewien, ale chyba samochód z różnym zużyciem bieżnika nie
    > przejdzie przeglądu.

    Wiesz, mi nie chciał podbić bo "fotel skrzypiał" ;) (no, między innymi,
    ale to był jeden z zarzutów)

  • 33. Data: 2013-04-05 09:03:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.04.2013 23:35, PMG pisze:

    > Wtedy się odezwali i łaskawie zgodzili się na moją propozycję. Do
    > spotkania w sądzie nie doszło. Po reakcji ubezpieczyciela domniemywam,
    > że miałem spore szanse. Ubezpieczyciel to InterRisk a dokumentację ze
    > zdarzenia przygotowałem sam.

    Dobrze wiedzieć. Z drugiej strony oni to i tak mają w stawki wliczone,
    więc pewnie taniej nim wyszło niż kołomyja w sądzie, nawet jakby wygrali.

  • 34. Data: 2013-04-05 11:47:40
    Od: "Helenka" <h...@w...pl>

    > Dobrze wiedzieć. Z drugiej strony oni to i tak mają w stawki wliczone,
    > więc pewnie taniej nim wyszło niż kołomyja w sądzie, nawet jakby wygrali.
    >
    > --

    Andrzejku, po tym co piszesz uwazam, ze powinienes wziac mlotek, najlepiej
    5-kilowy i zdrowo pierdyknac sie w lep.

    Albo powinni ci odciac dostep do internetu - to co piszesz - to sa mega
    glodne kawalki :-(

    Najlepiej, nie pisz juz nic ;-(

    Taniej by im wyszla batalia w sadzie. Przy sprawie do 2000pln oplata sadowa
    to raptem 30zl. Powyzej 2000pln - 5%. Kazdy ubezpieczyciel na wlasny zespol
    prawny. Jesli rozprawa toczy sie w innym miescie niz siedziba uzpieczyciela,
    wtedy wynajmowany jest miejscowy adwokat ktory dostaje grosze.

    Jedyny koszt po przegranej sprawie jaki ponosi ubezpieczyciel to oplata od
    pozwu + prawnik + ewentualne odsetki.

    Maja to tak skalkulowane, ze im sie oplaca odrzucac roszczenia. Pomimo
    dobrego pisma i dobrych argumentow w 95% ubezpieczyciele odrzucaja
    roszczenia (np. doplata do zle wykonanego kosztorysu w ktorym uwzgledniono
    tanie czesci zamienne (alternatywne/generyki/nieoryginalne) - pomimo. ze
    poszkodowanemu nalezy sie kosztorys liczony wg czesci zamiennych
    oryginalnych).

    Zalozmy, ze roznica miedzy nieoryginalnymi czesciami a oryginalnymi w
    kosztorysie wyniesie srednio 2000pln i w 7 przypadkach na 10 ludzie sobie
    odpuszcza - wtedy ubezpieczyciel jest do przodu 14k; po przegranej kazdej
    sprawie (pozostale 3 przypadki) bedzie do tylu 3 x 500zl (wpis, prawnik
    odsetki) - wtedy na czysto jest ok. 12.500zl.
    Tyle ze takich przypadkow w skali miesiaca zapewne jest tysiace.
    .

  • 35. Data: 2013-04-05 12:03:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.04.2013 11:47, Helenka pisze:

    [ciach śmieci]

    Najpierw, droga idiotko, naucz się poprawnie cytować (bez psucia cudzych
    znaków) i kodować własne listy.

    Potem może uznam twoje wypowiedzi za warte przeczytania. MOŻE.

  • 36. Data: 2013-04-05 12:24:43
    Od: "Helenka" <h...@w...pl>

    > Najpierw, droga idiotko, naucz się poprawnie cytować (bez psucia cudzych
    > znaków) i kodować własne listy.
    >
    > Potem może uznam twoje wypowiedzi za warte przeczytania. MOŻE.

    Andrzejku drogi,

    cos sie przyczepil do tego kodowania i przycinania? Chodzi o merytoryczna
    strone dyskusji.

    Mozg sobie odpowiednio zakoduj i przytnij ten grubianski jezor.
    Pieprzysz glupoty jak potluczony.
    Ludzi nteresuja konkrety a nie lanie wody. Widac, ze sie na niczym nie znasz
    i swoj brak wiedzy maskujesz agresja i przysrywaniem odnosnie
    ciecia/cytowania/kodowania.

    Dobrzy ludzie ci pisza jak powinna wygladac poprawna wymiana opon,
    specjalisci radza zeby bieznik byl jednakowy a ty dalej swoje... jakies tam
    glodne kawalki - ze nie musi byc jednakowy itd.

    Posiadasz szczatkowa wiedze na jakis temat i probujesz uchodzic za omnibusa,
    gdy tymczasem w starciu z konkretami innych ludzi pokazujesz swoj totalny
    brak wiedzy.

    To, ze ty jezdzisz autem z 4 roznymi oponami, z 4 roznymi bieznikami (vide
    wiedza i podejscie do tematu) to juz twoja sprawa, tylko pamietaj o innych
    uczestnikach ruchu; nie jestes jedyny.

    Aha... jakbys nie wiedzial.. a na pewno nie wiesz - bo sie mocno zdziwiles
    jak ci witek napisal o zamianach 4 opon miejscami - jak sie kupuje porzadny
    materac w sklepie, to w manualu jest informacja zeby co 3 miesiace materac
    zamieniac stronami (obrot o 180% + gora/dol).

    Pewnie zaraz zasuniesz jakis kolejny glodny kawalek, ze nie trzeba bo... ?
    :D

    Pa Andrzejku, licze ze nie przeczytam juz "tfoich" wypocin ;-)

  • 38. Data: 2013-04-05 13:26:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > najlepiej 5-kilowy i zdrowo pierdyknac sie w lep.
    >
    > Albo powinni ci odciac dostep do internetu - to co piszesz - to sa

    A ty co, pisowiec?
    Albo po naszemu, albo wcale?

> [...]
    >
    > Jedyny koszt po przegranej sprawie jaki ponosi ubezpieczyciel to
    > oplata od pozwu + prawnik + ewentualne odsetki.

    Zapominasz o tym, ze jest jeszcze niebezpieczenstwo zapłacenia pozywajacemu
    po tym jak wygra.
    Jeżeli oszacowali, ze prawdopodobienstwo przegranej jest spore, to te
    koszty sie sumują.
    Abstrahuje od podejscia, ze jak sie ma prawników zatrudnionych to ich
    godziny pracy nic nie kosztują.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 37. Data: 2013-04-05 13:26:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Patrz wyżej.
    >
    > A'propos patrzenia - co ja się napatrzyłem na tych wszystkich
    > "kierofców" w "samochodach lepszej klasy" w tę zimowiosnę...
    >
    > Jeżdżą po 20km/h a i tak jak zaczynają hamować to im ten samochód lata
    > na gołoledzi na wszystkie strony. ABSy, ASRy, komputery, nawigacje,
    > magiczne opony pompowane azotem i przekładane dookoła, a jakoś i tak
    > jeżdżą jak dupy.

    Nic mi nie mów...
    Pojechałem w góry. Parkowanie przy pensjonacie lekko pod górkę. Ja swoim
    długowiecznym popychadłem bez problemu podjezdzałem.
    Ale jak widziałem, co robiły samochody z tymi systemami wszystkimi.
    Masakra. Koła się slizgaja, chłopaki twierdza, ze cos tam sie blokuje i
    dupa - przynajmniej dwóch nie podjechało.

    Aha - moje wymyslne opony to nowe debice *caloroczne* :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 39. Data: 2013-04-05 13:26:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nawet jakby uznać Twoją argumentację, to na pewno nie byłaby to pełna
    > cena za nową oponę, ale najwyżej coś w rodzaju odsetek za wcześniej
    > wydane pieniądze. Ile by to wyszło, 5 złotych? ;)

    czyli jak ci rozwala samochod i musisz kupic nowy to nie oczekujesz kasy na
    auto tylko odsetek od tego, ze nowe auto musiałes kupic powiedzmy 5 lat
    wcześniej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 40. Data: 2013-04-05 13:35:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.04.2013 13:26, Budzik pisze:

    > Abstrahuje od podejscia, ze jak sie ma prawników zatrudnionych to ich
    > godziny pracy nic nie kosztują.

    Ależ kosztują - mogą być potrzebni do ważniejszych zadań i tak trzeba
    będzie płacić za nadgodziny ;)