  • 11. Data: 2006-07-21 14:13:24
    Temat: Re: Dzisiejsza ustawa a KP?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > To można założyć wobec powyższego twierdzenia że w zasadzie w eRPe mamy li
    > tylko Konstytucje.

    wyjątkowo idiotyczne stwierdzenie.

    > Bo w mniejszym lub większym stopniu ustawy ze sobą kolidują lub stoją w
    > sprzeczności

    to pokaż mi geniuszu takie ustawy, które stoją ze sobą w wyraźnej
    sprzeczności i obowiązują obie jednocześnie.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 12. Data: 2006-07-21 15:32:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *stern* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > prawda.
    > dlatego późniejsza uchyla wcześniejszą :)

    Ehe? W ten sposób ksh uchyliłby kc w części dotyczącej spółki
    cywilnej, bo "intencją nie było wpisanie s.c. do ksh"? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 13. Data: 2006-07-21 16:36:02
    Od: stern <s...@0...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Ehe? W ten sposób ksh uchyliłby kc w części dotyczącej spółki
    > cywilnej, bo "intencją nie było wpisanie s.c. do ksh"? ;-)

    właściwie od dzisiaj jestem na urlopie i teraz takie teksty mnie tylko
    bawią.
    mieliście może cośo wykładni prawa na uczelni?
    taki fajny przedmiot.
    czasem się przydaje.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 14. Data: 2006-07-21 19:14:56
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > A konstytucja to co?? :P

    Konstytucje sie zmieni, zeby pasowala do ustawy.
    To bedzie takie poprawianie jak w Sąsiadach prezentują Pat i Mat. Zamiast
    nich wystapią Jarek i Lech

  • 15. Data: 2006-07-21 20:43:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > bawią.
    > mieliście może cośo wykładni prawa na uczelni? taki fajny przedmiot.

    Może dziś jest z tego przedmiot, jak mnie uczyli wchodziło to w program
    innego przedmiotu.
    Dlatego nauczyli mnie tam, że /lex posterior derogat legi anteriori/ jest
    zasadą interpretacyjną stosowaną wówczas gdy dwie normy regulują ten
    sam zakres, zaś norma starsza nie została wprost uchylona.
    Akurat jeśli chodzi o sprawę będącą kanwą wątku to IMHO nie ma
    sprzeczności.
    Miłego urlopu, zazdroszczę.