  • 11. Data: 2009-05-07 10:47:43
    Temat: Re: Dzień dobry, tu ING...
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 07 May 2009 12:32:49 +0200, Darek. napisał(a):

    > Dokladnie. Potraktuj to jako SPAM.... I tak mozna by to chyba scigac.
    > Zgloszenie na policje, wniosek do operatora komunikacji itd... Ale czy
    > warto?

    Rozumiem, że w celu "odcięcia" ING od internetu? :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-05-08 05:17:22
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

  • 13. Data: 2009-05-08 13:21:37
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Ale zadnej ustawy co do zasady nie złamała.

    spamu, czyli niechcianej informacji handlowej nie można, więc prawo złamała,
    tylko nie pamiętam jakie:O(

    > Sam numer telefonu przecież nie jest daną osobową.

    ustawa o ochronie danych osobowych:
    Art. 6.1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczą-
    ce zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    a więc wszelkie informacjie dotyczce twojej osoby są danymi osobowymi, numer
    telefonu też
    acha, ta panienka złamała też inny przeps ustawy o ochronie danych osobowych
    mówiacy że osoba ma obowiązek poinformować właściciela w jaki sposób weszła
    w posiadanie jego danych, a na nie nie odpowiedzała, tylko pewnie dowodu na
    to nie będzie bo trzeba by nagrać rozmowę

    teraz praktycznie, co z tego że taka osba złmała prawo?:O(

  • 14. Data: 2009-05-08 18:29:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    gargamel pisze:

    > teraz praktycznie, co z tego że taka osba złmała prawo?:O(

    Ty furt swoje...
    Nie złamała.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-05-09 10:24:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 May 2009, gargamel wrote:

> [...]
    >
    > a więc wszelkie informacjie dotyczce twojej osoby są danymi osobowymi, numer

    Pamiętam, że wersję "ja wiem lepiej" aplikowałeś nie raz i nie dwa ;),
    ale jednak spróbuję.

    Wersje masz dwie.

    Pierwsze, to że zrobiła "spis" - czyli ma bazę.
    Ale z ogłoszenia wzięła TYLKO NUMER.
    I udowodnij że nie ;)
    (hint: a zbieranie informacji o numerach telefonicznych osób, które
    prawdopodobnie mają dość pieniędzy skoro samochód sprzedają, bez
    danych tych osób - podanych przepisów nie narusza).

    Wersja druga - to że *nie ma bazy*.
    Trzyma przed oczyma treść ogłoszenia z gazety i z niego czyta.

    No to jak bardzo chcesz kogoś pozwać, to gazetę - za to, że
    poumieszczała obok siebie ileś ogłoszeń z podobnymi danymi!

    > acha, ta panienka złamała też inny przeps ustawy o ochronie danych osobowych
    > mówiacy że osoba ma obowiązek poinformować właściciela w jaki sposób weszła w
    > posiadanie jego danych, a na nie nie odpowiedzała

    Ja nie umiem czytać czy Ty?
    Cytuję z pierwotnego postu:
    "Na moje pytanie skąd ma numer telefonu powiedziała, że z ogłoszenia"

    Czytajcie a znajdziecie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-05-09 10:55:40
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "spp" napisał:
    > Ty furt swoje...
    > Nie złamała.

    poczytaj ustawę o ochronie danych osobowych!!!

  • 17. Data: 2009-05-09 16:31:04
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news"napisał:
    > Pierwsze, to że zrobiła "spis" - czyli ma bazę.
    > Ale z ogłoszenia wzięła TYLKO NUMER. I udowodnij że nie ;)

    po pierwsze to nic nie muszę udowadniać, bo to dzwoniąca miałą obowiązek
    poinformowania w jaki sposób weszła w posiadanie danych, skoro została o to
    zapytania (czytaj ustawę oODO:O)

    po drógie czytaj wyzej wymienioną ustawę w celu zapoznania sie z definicją
    danej osobowej: Art. 6.1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się
    wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej.
    a więc wszelkie informacje dotyczące osobo tymi danymi są:O)

    > Wersja druga - to że *nie ma bazy*.
    > Trzyma przed oczyma treść ogłoszenia z gazety i z niego czyta.

    może tak być (nie znam ustawy o spamie, być może tam podpadła by), ale
    prawdopodobnie ING kupiła nielegalnie gotową bazę danych, dlatego nie
    chciała podać źródła:O)

    :
    > Ja nie umiem czytać czy Ty? Cytuję z pierwotnego postu:
    > "Na moje pytanie skąd ma numer telefonu powiedziała, że z ogłoszenia"

    ok, masz rację, pomyliło mi się z innym postem:O)
    tak czy siak, skoro czytała ogłoszenie to powinna chyba zadzwonić w sprawie
    samochodu, nie uważasz?:O)

  • 18. Data: 2009-05-09 20:54:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    gargamel wrote:

> [...]
    > ce zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    >
    > a więc wszelkie informacjie dotyczce twojej osoby są danymi osobowymi,

    Numer 601000311. I teraz podaj informacje "dotyczące zidentyfikowanej
    lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej", bez "nadmiernych
    kosztów, czasu lub działań" do kogo należy ten numer. I wskaż ogólny
    sposób ustalania, bo taki numer możesz mieć np. zapisany w pamięci
    telefonu komórkowego.

    M.

  • 19. Data: 2009-05-10 14:57:11
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)":
    > Numer 601000311. I teraz podaj informacje "dotyczące zidentyfikowanej lub
    > możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej", bez "nadmiernych kosztów,
    > czasu lub działań" do kogo należy ten numer.

    wystarczy zajrzeć do ogłoszenia skad pochodzi ten numer i juz osobę
    zidentyfikowaliśmy:O)
    czesto osoba jest juz zidentyfikowana, bo IHG dzwoni i pyta sie: czy to Pan
    Kowalski?:O)
    acha, numer tej osoby pewnie posiadają wszyscy jego znajomi i są w stanie ją
    zidentyfikować na podstawie numeru, i można tak dalej i dalej:O)

    do tematu: numer 601000311 nalezy do Centrum SMS dla sieci Plus GSM,
    i bez nadmiernego wysiłku szerloku holmsie:O)

  • 20. Data: 2009-05-11 15:18:54
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości
    > Órzytkownik "Gotfryd Smolik news"napisał:

    > po drógie

    To ja juz wole "po czecie".

    --
    SQLwysyn