  • 51. Data: 2010-10-14 13:34:52
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 7:30 AM, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl>

    > No to by musieli mieć więcej godzin

    to ile mieliby wg ciebie pracowac.
    18 godzin lekcyjnych to teoria.
    zwykle nauczyciele maja po 22-24 godziny, do tego dwie darmowe.
    to razem no niech bedzie czeskim targiem. 25 godzin lekcyjnych tygodniowo.
    to zostaje ci 15 godzin na sprawdzanie zeszytow, przygotowanie
    sprawdzianow, ich sprawdzenia, zrobienie pozostałej roboty papierkowej,
    kółka pozalekcyjne, dyskoteki, wywiadowki, godziny konsultacji,
    przygotowanie lekcji itp itd.

    to wg. ciebie ile nauczyciel ma pracowac 60 godzin tygodniowo?

    owszem wiecej godzin lekcyjnych za mniej godzin nie lekcyjnych, ale jak
    narazie na to nikt nie chce sie zgodzic.

    > Do każdej praca trzeba powołania.

    powiedział ci ktoś że pieprzysz? to jak nie to ja jestem pierwszy.

  • 52. Data: 2010-10-14 13:37:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 08:34:52 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > sprawdzianow, ich sprawdzenia, zrobienie pozostałej roboty papierkowej,
    > kółka pozalekcyjne, dyskoteki, wywiadowki, godziny konsultacji,

    Masz rację.
    Co nie zmienia, że ten problem mają przede wszystkim poloniści, troszkę
    mniej językowcy, matematycy (tam się chyba zeszytów nie sprawdza, a i
    zadań się nie wymyśla samemu -- w przeciwieństwie do dyktand).

    Na całkowicie przeciwnym biegunie są nauczyciele ZPT, różnych muzyk i
    plastyk, etc. -- oraz książęta, czyli wuefiści.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 53. Data: 2010-10-14 13:37:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > no papatrz,
    > to nauczyciel to jednak mistrz jest.
    > Bo ma zwykle 4-5 godzin w jednej szkole, 4-5 godzin w drugiej szkole,

    Ma czy może mieć ?

    > jeszcze musi dojechać z jednej do drugiej,

    30 min ?

    > zrobić to samo co górnik,

    policzone

    > a poniewż zwykle jest kobietą to jeszcze musi dorzucić czas dla dzieci.

    Policzone. I bez związku. Jak kobieta pracuje w innym zawodzie to też musi.

    > I uwierz mi, że nie śpi 8 godzin bo nie ma tyle czasu.

    I górnikowi braknie jak będzie chciał coś więcej zrobić niż etat i te
    niezbędne, które wymieniłem. Godzinnego filmu nie jest w stanie oglądnąć.

    > Górnicy to jednak strasznie śmerdzące lenie są.

    Bo "zostaje im pół godziny na pracę dodatkową" ?

    > Zauważyłeś jednak tak fakt, że górnik wykonuje pracę fizyczną a nauczyciel
    > umysłową i że tego w żaden sposób nie da się porównać godzinowo bo
    > możliwości w obu przypadkach są zupełnie inne. Prawda?

    Rety, nie tylko nauczyciele wykonują pracę umysłową.

    > to tak jakbyś od wyczynowego maratonczyka wymagał biegania 8-godzin
    > dziennie na etat. Myśleć proszę.

    Myśleć ??? Weźmy przeciętnego programistę... Praca umysłowa ? 8 godzin ?
    Wakacje wolne ?

    > Zresztą napisałe już, że nauczyciel pracujących na dwa etaty regularnie w
    > tygodniu to raczej nie ma.

    A ja nie wiem ilu nauczycieli co ma 20-godzinny tygodniowo etat pracuje na
    dwa. Natomiast nie widzę przeszkód by to robili w odróżnieniu od górników,
    hutnikow, ... znakomitej większości zawodów etatowych.

  • 54. Data: 2010-10-14 13:48:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 7:35 AM, niusy.pl wrote:

    > Tu nie ma czego udowadniać ! Prawie cała Polska ma jeden 8-godzinny etat
    > i jakoś przy tym etacie nie jest w stanie podjąć drugiej pracy !!!

    no ja bym na twoim miejscu mocno uwarzał z takimi stwierdzeniami, bo sie
    mozna nieźle przejechać.

    > Co tak wygląda ? Piszę właśnie, że praca 16..20 godzin dziennie nie jest
    > możliwa bo trzebaby spać w miejscu pracy i nie jeść. To jak może "tak to
    > wyglądać" ???

    Ile razy jeszcze muszę napisać, że nauczycieli pracującyh na dwa pełne
    etaty jest jak na lekarstwo.
    Ewentualnie np. szkoła dzienna i jakaś szkoła muzyczna czy inna tego
    typu po południu
    Takich to znajdziesz. ułamek procenta

    Wiec nie powtarzaj tych dwóch etatów wtedy kiedy ci to pasuje do argumentow.

    > Nie opowiadaj bajeczek, że ktokolwiek nie śpi by pracować.

    Nie wiem w jakim ty świecie żyjesz, ale to na pewno nie jest ten sam.

    > Dostać ? Przecież oni po przejściu na emeryturę znajduję sobie pracę. A
    > mnie nie chodzi o to czy sobie znajdują czy nie tylko o to, że dostają
    > emeryturę w wieku 35 lat.

    a czy ja powiedzialem, ze jestem za emeryturą w wieku 35 lat?
    Powiedziałem, że ci ludzie spokojnie moga dalej pracować w tej samej
    firmie, ale na innym stanowisku.

    Co troszkę inaczej brzmi niż hasła domagające się by górnik przez 40 lat
    zjeźdżał pod ziemię.

    > A niby czemu nie ? Przeciętny ludzik gna do pracy codziennie i jest ok.

    Policjant nie jest przeciętnym ludzikiem i raczej nie podejmuje
    interwencji z przeciętnymi ludzikami. Dlatego własnie się nie da.

    Ale ty jakimiś ideałami masz wypchaną głowę, w miejscu gdzie normalnie
    znajduje się mózg, dlatego takie głupoty bredzisz.

    > To ja przecież nie bronię komuś szukać łatwiejszej pracy. W każdym
    > niemal zawodzie z wiekiem coraz trudniej podołać.

    ty w ogóle pracujesz już, czy jeszcze do szkoły chodzisz?

    to weź się od jutra podejmuj zupełnie innej roboty niż robiłeś do tej
    pory. Weź np. takiego górnika i zrób z niego elektryka. najlepiej w dniu
    jego 35 urodzin. To są koszty, o których sobie nawet sprawy nie zdajesz.

    > Rety, to ja też chciałbym sobie trochę popracować luźniej w swojej
    > pracy. Myślisz, że w innych zawodach jest inaczej ?

    Nie zmieniaj tematu.
    Idz pogadaj 8 godzin dziennie i wróć jak już bedzie po i powiedz ile
    zwolnienia lekarskiego dostałeś.

    > A taki monter w fabryce samochodów ma ? A górnik ? Co Ty gadasz ?!

    A oni mają takie samo wykształcenie jak nauczyciel i robią to samo co
    nauczyciel?
    Po co uzywasz bzdurnych argumentów.
    Rownie dobrze mógłbym teraz powidzieć, że policjantowi broń
    niepotrzebna, bo nauczyciel i górnik tez jej nie mają.

    > Każdy wybiera pracę do jakiej nadaje się i jaka mu pasuje. Żaden zawód
    > nie zasługuje na odmienne traktowanie.

    idź się lecz.
    w zasadzie tylko tak mogę cię podsumować.
    jesteś szczylem bez jakiegokolwiek doświadczenia i wydaje ci się, że
    motyką na słońce zajedziesz.

  • 55. Data: 2010-10-14 13:51:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 7:58 AM, PaPi wrote:

    > Rozbieznosc pomiedzy sila nabywcza u nas i za zachodnia granica dotyczy
    > KAZDEGO zawodu.
    > W zadnym kraju europejskim etat nauczycielski nie wynosi 18h tygodniowo.

    w zadnym innym kraju europejskim praca nauczyciela nie składa się też w
    50% z roboty niedydkatycznej. Nauczyciel ma uczyć, a resztą zajmują się
    inni. Dlatego tez ma więcej godzin, ale nikt mu d.. nie zawraca
    robieniem wywiadów w rodzinach patologicznych. Od tego jest policja.

  • 56. Data: 2010-10-14 13:56:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 8:12 AM, Krzysztof wrote:

    > Niekoniecznie.
    > Tam, gdzie chodzą moje dzieciaki, od lat w każdym roczniku są tylko trzy
    > klasy. Kadra też się za bardzo nie zmienia.
    > A plan co roku układa się od nowa i to podobno w wielkich męczarniach.

    i rozumiem, że nauczyciele też ci się zmieniają co roku, żeby siatki
    zajęc nie ruszać.
    Plan zajęc, to nie tylko plan ucznia.
    to trzy rzeczy do dopasowania na raz, uczniowe, nauczyciele i sale.

    zrozum. nie takie głowy próbowaly to rozgryźć i jak do tej pory się nie
    udało. Bo gdyby się udało to plany zajęć układałby komputer, a jak
    narazie nie układa, co najwyżej służy jako narzędzie, ale nic więcej.

    wiadomo, że przy małej szkole i dużej liczbie sal jest to zrobić łatwiej
    niż przy np. szkole dwuzmianowej.
    Z samego faktu, że coś się rodzi w bólach nie wynika, że szkoła jest tak
    przeciążona, czy osoba, która to robi nie ma do tego predyspozycji.

  • 57. Data: 2010-10-14 14:13:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 8:37 AM, niusy.pl wrote:

    > Ma czy może mieć ?

    ma, bo jak mu nie dasz minimum 4 godzin tygodniowo, to nie uzbierasz
    wymaganych 18 godzin lekcyjnych.
    z drugiej strony ilość godzin danego przedmiotu też nie wynosi sztuk
    jeden i nie da się tego zrobić jedną mniej jedną więcej
    Wiec albo dasz nauczycielowi jedną klasę więcej i wówczas w zależności
    od przedmiotu dorzucasz mu albo 3 albo 5 godzin i nie da się inaczej.

    polskiego jest 5 godzin tygodniowo, wiec jak musz dasz 3 klasy to za
    mało, a jak mu dasz cztery to już masz 20, czyli minimum 4 dziennie.
    Ale tak tez się nie da, bo co najmniej raz w tygodniu musisz miec dwie
    godzin polskiego razem.
    Wiec jak te 4 klasy rozłożysz to okazuje się, że nijak ci z tego plan
    nie wychodzi i musisz mu w jeden dzień dać więcej.
    Z drugiej strony nauczyciel nie może mieć dnia wolnego, wiec coś mu
    musisz dorzucić.
    W efekcie jest tak, że jeden dzien zwykle jest luźniejszym a przez
    pozostałe ma 5 - 6 godzin bo i dwa okienka do tego musisz wliczyć.
    gdyby nie było w ogole okienek, to nie miałby kto na zastępstwa chodzić.
    Plan się tak układa, aby w szkole zawsze ktoś był na okienku i poszedł
    na zastępstwo.
    Praktyka to 4 godziny w jeden dzien i 5-6 w pozostałe wliczając w tym
    okienka, które większośc nauczycieli ma, a do etatu się nie liczą.

    > I górnikowi braknie jak będzie chciał coś więcej zrobić niż etat i te
    > niezbędne, które wymieniłem. Godzinnego filmu nie jest w stanie oglądnąć.

    i dlatego jak sam policzyłeś nauczyciele na dwa etaty tez nie pracują.
    bo się nie da.

    cbdu.

    > Bo "zostaje im pół godziny na pracę dodatkową" ?

    > Rety, nie tylko nauczyciele wykonują pracę umysłową.

    no lekarze też. a im to sie nawet na 5 etatow udaje pracowac.

    > Myśleć ??? Weźmy przeciętnego programistę... Praca umysłowa ? 8 godzin ?
    > Wakacje wolne ?

    akurat głupi przykład wybrałeś.
    Owszem jest wyczerpująca, dlatego starych klepaczy ciężko znależć.
    Wypalają się w wieku 30-35 lat i idę na odstaw zastąpieni młodymi
    studentami.
    A od nauczcyieli oczekujesz, żeby robili to samo do 60-tki.

    > A ja nie wiem ilu nauczycieli co ma 20-godzinny tygodniowo etat pracuje
    > na dwa.

    mało.

    > Natomiast nie widzę przeszkód by to robili w odróżnieniu od
    > górników, hutnikow, ... znakomitej większości zawodów etatowych.

    było się uczyć.

  • 58. Data: 2010-10-14 14:14:47
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > i rozumiem, że nauczyciele też ci się zmieniają co roku, żeby siatki
    > zajęc nie ruszać.

    A co w tym dziwnego? Np. pani Iksińska uczy polskiego tylko w klasach
    szóstych, a Igrekowska tylko w klasach piątych.
    Kto powiedział, że jedną klasę przez 3 lata ma uczyć ta sama nauczycielka
    przedmiotowa?

    > Plan zajęc, to nie tylko plan ucznia.
    > to trzy rzeczy do dopasowania na raz, uczniowe, nauczyciele i sale.

    Naprawdę nie rozumiem, gdzie leży problem.
    Wyobraź sobie, że rok szkolny 2009/2010 nie skończył się w czerwcu, lecz
    trwa nadal. Obowiązuje cały czas ten sam plan lekcji.
    Jedyna różnica jest taka, że w danej klasie są inne dzieci, niż były
    wcześniej, ale przecież nie ma to najmniejszego znaczenia. Nic poza tym się
    nie zmieniło.
    Oczywiście zakładając, że liczba klas też nie uległa zmianie, ale w wielu
    szkołach w istocie nie zmienia się ona latami.
    Gdzie pojawia się jakiś problem, bo ja go naprawdę nie widzę.

    > zrozum. nie takie głowy próbowaly to rozgryźć i jak do tej pory się nie
    > udało.

    Najlepsze są zawsze najprostsze rozwiązania ;-)

    > Bo gdyby się udało to plany zajęć układałby komputer, a jak narazie nie
    > układa, co najwyżej służy jako narzędzie, ale nic więcej.

    Ale to nie jest argument.
    Ludzie rozwiązują w swoich firmach znacząco bardziej skomplikowane zadania,
    niż ułożenie planu zajęć szkolnych.

    K.

  • 59. Data: 2010-10-14 14:16:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 09:18:18 -0500, witek napisał(a):

    > a jak myślisz, komu wlepia sie przygotowywanie wszystkich szkolnych
    > imprez? w ramach etatu oczywiscie, popołudniowe próby, przygotowania,
    > robienie dekoracji, konkursy, sprawy organizacyjne.

    W znanych mi przypadkach -- polonistkom ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 60. Data: 2010-10-14 14:18:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 8:37 AM, Olgierd wrote:

> [...]
    > mniej językowcy, matematycy (tam się chyba zeszytów nie sprawdza, a i
    > zadań się nie wymyśla samemu -- w przeciwieństwie do dyktand).

    matematycy też zeszyty sprawdzaja, a dyktand się nie wymyśla.

> [...]
    imprez? w ramach etatu oczywiscie, popołudniowe próby, przygotowania,
    robienie dekoracji, konkursy, sprawy organizacyjne.

    co do wuefistów to na twoim miejscu wypowiadałbym się dopiero po
    zapoznaniu się z pracą kilku z nich. temat wfistow, popołudniowych zajęć
    sportowychm dokumentacji do nich, znacznie obszerniejszej niż dzinnik
    lekcyjny, organizacji wyjazdow na zawody sprotowe już był przerabiany.