  • 11. Data: 2010-10-13 07:58:05
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.10.2010 09:36, Michal Jankowski pisze:
    > 18 godzin tygodniowo (dobrze m ówię?) daje500
    > godzin rocznie.

    To nie do końca tak. Jak myślisz, ile czasu zajmuje np. anglistce czy
    polonistce poprawianie wypracowań? A ile zajmuje przygotowywanie się do
    zajęć, opracowywanie zadań, sprawdzianów itepe. Ile inne działania?
    Liczysz gołe lekcje. No i do tego jaką masz wypłatę?

    Są plusy i minusy każdego zawodu. W tym plusem jest więcej wolnego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-10-13 08:12:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > pięciodniowych tygodni. 18 godzin tygodniowo (dobrze m ówię?) daje500

    Michał, nie rób sobie jaj, bo zaraz wyjadę ci twoimi parametrami,
    które, jako wyłącznie rozliczeniowe, będą równie demagogiczne:
    - urlop n-d: 35 dni ROBOCZYCH,
    - pensum: 9 godzin tygodniowo,

    Czas pracy w ciągu roku: 2 semestry x 15 tygodni x 9 godzin = 270 godzin.

    No? I tak pracujesz DWA razy mniej od nauczyciela, he, he...

    --
    Pozdrawiam demagogicznie,

    Jacek

  • 13. Data: 2010-10-13 08:15:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > To nie do końca tak. Jak myślisz, ile czasu zajmuje np. anglistce czy
    > (...)

    Tristan, nie tłumacz Michałowi, bo robi sobie z ciebie najpewniej jaja.
    Nikt pracujący na uczelni nie kupi demagogii o leniwych nauczycielach,
    którzy pracują zaledwie tyle godzin, co w pensum. Tak to tylko hołota
    polityczna ulokowana w Sejmie sprzedaje swojemu elektoratowi uzasadnienie,
    dlaczego edukacja jest denna: bo nauczyciele mało pracują. A że od roku
    bodaj 1993 systematycznie spadają REALNE nakłady na szkolnictwo WSZYSTKICH
    szczebli, to detal nieistotny...

    A Kudrycka teraz dobija szkolnictwo wyższe, a kolesie obsadzają NCN i NCBiR.
    Niezłe synekury tam są...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2010-10-13 08:27:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 2:36 AM, Michal Jankowski wrote:
    > 18 godzin tygodniowo (dobrze m ówię?)

    Nie dobrze
    przez 18 godzin to jest obowiązek gadania non stop w klasie, a nie
    obowiazek pracy. Po za tym, zaden nauczyciel nie ma 18 gdzin, a zwykle
    dostaje wiecej, w granicach 22.
    Do tego juz "po za pracą" dochodzi papierkowa robota, sprawdzanie
    zaszytow, przygotowanie srawdzianow, ich sprawdzenie, obecnosc na
    konsultacjach, przychodzenie na wywiadowki, robienie imprez
    pozalekcyjnych, wyjazdy na wycieczki, zielone szkoly, dwie godziny
    tygodniowo "darmowych" lekcji, zebrania, radya pedagogiczne, chodzenie
    do ucznia na zajecia w domu, chodzenie do domów w ramach wywiadow
    rodzinnych, zajecia po za lekcyjne, SKSy, wyjazdy na zawody w soboty
    niedziele.
    Uwierz mi,ze wyjdzie sporo ponad 40 godzin tygodniowo.

  • 15. Data: 2010-10-13 14:05:01
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ile jest dni zajęć w roku szkolnym? Pewnie nie więcej niż 140, 28
    > pięciodniowych tygodni. 18 godzin tygodniowo (dobrze m ówię?) daje500
    > godzin rocznie.
    >
    > Grubo mniej niż jedna trzecia normalnego etatu...

    Taaaa, jasssne. Zapraszamy do szkoly. Od tego roku etat to 20 godz przy
    tablicy + dyzury + rady pedagogiczne + rady szkoleniowe + wycieczki +
    sprawdzanie testow + przygotowywanie sie do lekcji + wypisywanie swiadectw +
    inne duperele, ktore robisz za darmo.

    Dysiek

  • 16. Data: 2010-10-13 18:36:23
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > "prg" <b...@b...pl> writes:

    > Ile jest dni zajęć w roku szkolnym? Pewnie nie więcej niż 140, 28
    > pięciodniowych tygodni. 18 godzin tygodniowo (dobrze m ówię?)
    Nie, całkiem do bani. Tak to można na onecie...

    > A, wiem, Nie Ta Grupa.
    Mniejsza z tym, może być i ta.
    Ale żeby coś gadać, to trzeba się na tym choć trochę znać.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2010-10-13 18:42:09
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Uwierz mi,ze wyjdzie sporo ponad 40 godzin tygodniowo.

    Zgadza sie, czasami mysle, ze nauczyciele to nadludzie. Pracuja czesto 1.5
    etatu, bo tyle maks moga w jednej szkole i jeszcze biora pol, czasami caly etat
    w innej szkole. 2, 2.5 etatu, u mnie byloby to 16-20 godzin dziennie, nie dalbym
    rady, a oni daja :). Pisze tutaj o nauczycielach szkoly specjalnej, gdzie nie ma
    sprawdzania sprawdzianow po lekcjach. Chociaz i dobrze pamietam, jak w liceum
    nauczyciele sprawdzali sprawdziany w czasie lekcji ("bo nie zdazy wystawic wam
    ocen na czas").

  • 18. Data: 2010-10-13 19:15:00
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "prg" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dobrze pamietam, jak w liceum nauczyciele sprawdzali sprawdziany w czasie
    > lekcji ("bo nie zdazy wystawic wam ocen na czas").
    A pisałem w innym miejscu, ze warto się choć trochę znać na kwestii, w
    której zabiera sie głos.
    Da się pociągnąć 2 etaty, pod warunkiem, że są to etaty z 18h dydaktycznymi
    i najlepiej tego samego przedmiotu w podobnych placówkach. Dodatkowym
    ułatwieniem będzie umiejętność nauczyciela w zakresie bilokacji, aby
    pogodzić plany zajęć. Albo, że jest bardzo blisko z jednej placówki do
    drugiej i przynajmniej jednemu dyrektorowi wlazło się w zad bez poślizgu i
    poszedł na rękę.
    Ale nie każdy etat nauczycielski to 18h dydaktycznych (art. 42 KN polecam).
    Inne jest też obłożenie zajęciami zadaniowymi matematyka i wuefmena.
    Początek pracy nauczyciela to czasem gehenna, ale potem nauczy się odcinać
    kupony od doświadczenia, bo jak długo można tak pociągnąć? Nauczy się także
    jak oszczędzać czas i siły wykonując swoje obowiązki w stopniu minimalnym
    ale tak, aby nie można sie było do niego jednak przyczepić i aby jego wkład
    pracy i wysiłek były adekwatne do otrzymywanego wynagrodzenia.
    Zrozum więc, ze 2 etaty - czasem się da, a czasem nie.
    BTW - spróbój tak gdzieś na prowincji, gdzie normalką są pojedyncze etaty
    łączone i farta ma wielu co im się to w ogóle udaje.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-10-13 19:24:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 1:42 PM, prg wrote:

> [...]
    > czasami caly etat w innej szkole. 2, 2.5 etatu, u mnie byloby to 16-20
    > godzin dziennie, nie dalbym rady, a oni daja :).

    Ale co chcesz wykazać? Że prędkość pocisku równa się długości lufy?
    Po co porównujesz dwie wielkości, które nie znaczą tego samego.
    I jeśli ktoś pracuje w dwóch szkołach, to weź pod uwagę, że roboty po za
    lekcyjnej też dwa razy więcej i często robi to po nocach.

> [...]
    > po lekcjach. Chociaz i dobrze pamietam, jak w liceum nauczyciele
    > sprawdzali sprawdziany w czasie lekcji ("bo nie zdazy wystawic wam ocen

    a górnicy też idą na emeryturę wcześniej.
    popracuj sobie z dziećmi specjalnymi to przestaniesz się mądrzyć.
    zrezygnowałbyś po pierwszym dniu.

  • 20. Data: 2010-10-14 06:35:22
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ale co chcesz wykazać? Że prędkość pocisku równa się długości lufy?
    > Po co porównujesz dwie wielkości, które nie znaczą tego samego.

    Znaczy czas się nauczycielom kurczy ?

    > I jeśli ktoś pracuje w dwóch szkołach, to weź pod uwagę, że roboty po za
    > lekcyjnej też dwa razy więcej i często robi to po nocach.

    Kiedy ? 16..20 godzin z przerwą na sen wyczerpuje dobę. A gdzie posiłki,
    dotarcie do domu, 15 minut dla rodziny ???

    > a górnicy też idą na emeryturę wcześniej.

    To już zupełna skrajność. Jak może facet w wieku 35 lat iść na emeryturę,
    gdy przeciętny ludzik zwykle zapiernicza po kres swojego życia ?

    > popracuj sobie z dziećmi specjalnymi to przestaniesz się mądrzyć.
    > zrezygnowałbyś po pierwszym dniu.

    Jasne, niech każdy spróbuje być górnikiem, nauczycielem i policjantem.
    Populizm, nic więcej.