  • 101. Data: 2010-10-15 12:48:42
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:i99hj3$aqv$1@inews.gazeta.pl...

    > W dalszym ciagu mam racje - w zadnym kraju UE godziny dydaktyczne nie
    > dochodza do 40, ksztaltuja sie na poziomie podobnym do polskiego - okolo
    > 18 godzin.
    Ja wiem, że masz w tym rację i nie neguję.
    W tym opracowaniu też są pewne luki i uogólnienia. Dlatego napisałem, żeby
    więcej sobie samemu poszukać.
    Choćby Polska - wszyscy bełkoczą o tych 18h dydaktycznych. A przecież
    wystarczy przejrzeć tabelkę w art. 42 KN i nawet przeciętny tuman newsowy
    skonstatuje łatwo, że nie wszyscy nauczyciele mają takie pensum. A co z
    coraz liczniejszymi szkołami, które nie zatrudniają na podst. KN?
    Zobacz te bzdury pisane o wakacjach. Czy ktoś z tych nieuków w ogóle wie, że
    w prawie oświatowym w ogóle nie ma czegoś takiego jak wakacje, tylko ferie
    zimowe i letnie? I że są placówki bezferyjne, w których nauczyciel ma
    zwyczajnie urlop 35 dni roboczych?

    --
    Jotte

  • 102. Data: 2010-10-15 13:00:48
    Temat: Re: Dzie? Nauczyciela - dzie? wolny od pracy
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > He, he, już byli tacy burmistrzowie, co chcieli nauczycieli zagonić
    > do roboty przez te zegarowe w przybliżeniu 40 godzin. POLEGLI FINANSOWO!
    > Bo nauczyciele w zamian zażądali STANOWISK PRACY. I gminy padły!
    > Bo brakło lokali. Wszystkie szkoły bazują na 'gorących biurkach'
    > w pokojach nauczycielskich i zabieraniu prac do domu. Z wielkim wstydem
    > wycofywali się z pomysłów, które były dennie naiwne. Takie typowo
    > 'onetowskie'.

    Otóż to, tak właśnie było. A do tego jaja z nadgodzinami np. w przypadku
    wyjazdu na kilkudniową wycieczkę z uczniami czy jakąkolwiek inną dłuższą
    imprezą. Rady pedagogiczne albo w czasie pracy, najczęściej kosztem zajęć,
    albo nadgodziny i płacić trzeba. Okienka płatne, bo nauczyciel w pracy. Itp.

    --
    Jotte

  • 103. Data: 2010-10-15 13:28:19
    Od: PaPi <...@...3>

    > W dalszym ciagu mam racje - w zadnym kraju UE godziny dydaktyczne nie
    > dochodza do 40, ksztaltuja sie na poziomie podobnym do polskiego - okolo 18
    > godzin.

    Bzdura.
    Po pierwsze, dane pochodza z lat 2002-2003.
    Po drugie ilosc godzin dydaktyczny z ww. opracowania w Polsce wynosi
    13.5. W zadnym z porownywanych krajow nie ma takiej liczby godzin pracy
    tygodniowo.

    Oraz ciekawostka dotyczaca ponadwymiarowych godzin pracy w Niemczech :
    "Nauczyciele majacy status pracownika służby cywilnej maja prawo do
    urlopu w wymiarze
    stosowanym dla wszystkich pracowników służby cywilnej. Czas trwania
    wakacji szkolnych
    przekraczajacy ustawowy wymiar urlopu nauczycielskiego jest przeznaczony
    na doskonalenie
    zawodowe, przygotowanie i aktualizacje lekcji, inne obowiazki zwiazane z
    przygotowaniem
    nowego roku szkolnego oraz odebranie godzin ponadwymiarowych przepracowanych
    podczas roku szkolnego"

  • 104. Data: 2010-10-15 13:36:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Dysiek" <b...@b...pl> writes:

    > W dalszym ciagu mam racje - w zadnym kraju UE godziny dydaktyczne nie
    > dochodza do 40, ksztaltuja sie na poziomie podobnym do polskiego - okolo 18
    > godzin.

    W tym opracowaniu polski nauczyciel ma 13.5 godziny, bo zegarowe...

    MJ

  • 105. Data: 2010-10-15 15:43:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.10.2010 15:36, Michal Jankowski pisze:
    > W tym opracowaniu polski nauczyciel ma 13.5 godziny, bo zegarowe...

    No jasne.... I oczywiście przerwy ze szkół zostały zlikwidowane.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 106. Data: 2010-10-15 15:48:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 7:01 AM, Jotte wrote:
    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ja się poświęcę i coś podrzucę, bo każdy woli gadać niż poszukać i się
> [...]

    bardzo fajne

  • 107. Data: 2010-10-15 15:53:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 8:28 AM, PaPi wrote:

    > Bzdura.
    > Po pierwsze, dane pochodza z lat 2002-2003.

    a coś się zmieniło?

    > Po drugie ilosc godzin dydaktyczny z ww. opracowania w Polsce wynosi
    > 13.5. W zadnym z porownywanych krajow nie ma takiej liczby godzin pracy
    > tygodniowo.

    ilość godzin zegarowych. Stąd z 18 zrobiło się 13.5. Po za tym
    opracowanie jest zrobione na podstawie cyferki wziętej z ustawy / KN, a
    nie faktycznej liczby godzin, którą nauczyciele przepracowują.

    Dane faktyczne byłyby znacznie ciekawsze.
    I jeszcze raz proszę nie używać zwrotu "takiej liczby godzin pracy".
    bo to nie sa godziny pracy a ilość godzin zajęć dydaktycznych, które
    nauczyciel jest zobowiązany w ramach 40 godzin pracy zrealizowac.

> [...]
    > przygotowaniem
    > nowego roku szkolnego oraz odebranie godzin ponadwymiarowych

    po za tymi godzinami ponadwymiarowymi, które u nas sa płatne z miesiąca
    na miesiąc, to w zasadzie niczym sie to nie rozni od zapisow w karcie
    nauczyciela.

  • 108. Data: 2010-10-15 15:54:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 10:43 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No jasne.... I oczywiście przerwy ze szkół zostały zlikwidowane.

    to jest w przeliczeniu, bo nie wszedzie lekcje trwają 45 minut.

  • 109. Data: 2010-10-15 16:23:56
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 14.10.2010 14:12, Jotte pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Rozwiązanie znajdujemy we frazie "znani mi nauczyciele".
    > Jak kto się guzik zna, to i głupoty pieprzy.

    Dokladnie :) Czytam ten watek i sie podsmiechuje, bo moja mama byla
    nauczycielka i znam to od podszewki. Ale ludzie podobnie blednie mysla o
    zawodzie lekarza, wiec zadna nowosc ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 110. Data: 2010-10-15 17:34:54
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Choćby Polska - wszyscy bełkoczą o tych 18h dydaktycznych. A przecież
    > wystarczy przejrzeć tabelkę w art. 42 KN

    Nie chce mi sie szukac czy 42 KN mowi o karciankach czy nie, ale jesli nie,
    to do pensum trzeba doliczyc dwie lekcje gratisowe i pensum juz mamy 20
    godz.

    Pozdrawiam
    Dysiek