  • 91. Data: 2010-10-15 09:25:26
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PaPi napisa?(a):

    > Tu nie chodzi o wytyczne kuratorium ile o to, ze w tym roku Pani Zosia z
    > matematyki ma male dziecko w domu i musi zwolnic opiekunke o 13, a Pani
    > Krysia od biologii daje korki od 16 a drugi "etat" konczy sie jej o 15:30.
    > Znamienne jest przeforsowanie kilka lat temu przez ZNP zakazu
    > zatrudniania nauczycieli przez firmy zewnetrzne i wynajmowania w
    > zaleznosci od potrzeb dla danych szkol.

    Czyli krotko mowiac to dzieci sa dla nauczyciela a nie odwrotnie?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 92. Data: 2010-10-15 09:30:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 4:00 AM, Dysiek wrote:

    > W kazdym innym zawodzie nie drukujesz/kserujesz materialow za swoja kase bo
    > szkola "nie ma". W zadnym innym zawodzie nie dokladasz uczniowi do biletu do
    > kina, zeby dzieciak tez mogl pojechac chociaz go nie stac, etc. Poza tym jak
    > wobrazasz sobie ukladanie lekcji bez biurka i krzesla? A jeszcze komp i
    > drukarka by sie przydala.

    projektor komputerowy w sali.

  • 93. Data: 2010-10-15 09:36:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 4:25 AM, januszek wrote:
    > PaPi napisa?(a):

    > Czyli krotko mowiac to dzieci sa dla nauczyciela a nie odwrotnie?

    właśnie po to kuratorium zatwierdza plany zająć, żeby takich numerów nie
    było.
    Szkoda tylko, że rodzice są tak mało zainteresowani szkołą i co dzieci w
    niej robią.
    Rodzice wiedzą znacznie więcej niż kuratorium co złego dzieje się w
    szkole, ale nie chcą się tą wiedzą podzielić.
    Dopiero jak coś sie stanie, to wtedy sie okazuje, ze wszyscy wszystko
    wiedzą, tylko siedzieli cicho.

  • 94. Data: 2010-10-15 09:58:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Bo czasmi rodzice sami na to nie wpadną, że mają długi weekend do
    > spędzenia z dzieckiem. Trzeba im to łopatologicznie wytłumaczyć.
    > Nie wszyscy sa geniuszami, którym wystarczy sugestia, że jest okazja
    > wyskoczyć gdzieś z dzieckiem na długi weekend.

    Dlugi weekend? Od wczoraj? Zwlaszcza jak sami sa w pracy.

    MJ

  • 95. Data: 2010-10-15 10:24:14
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2010-10-14 22:06, witek pisze:

    > bo nie miałeś innego wyjścia.

    Masz rację, nie miałem innego wyjścia.

    > ale przypomnij sobie ile razy zrobiłeś kupę, jak cię po raz pierwszy
    > postawiono samego w nieznanej ci sytuacji.

    Jakoś nie przypominam sobie takiej sytuacji - było to czasy w których
    nie było komórek, a nawet nie mieliśmy stacjonarnego w domu. Chociaż
    mieliśmy sąsiadkę która nie pracowała, więc wiedziałem że w razie W
    zawsze mogę ją poprosić o pomoc.

    > jeśli ktoś jest przyzwyczajony, nie ma sprawy,
    > jak nie jest to sprawa jest.

    To dlaczego nie uczysz dzieci samodzielności?

  • 96. Data: 2010-10-15 11:07:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 4:58 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Dlugi weekend? Od wczoraj? Zwlaszcza jak sami sa w pracy.

    gdybyś czytał to zauważyłbyś, że napisałem o rodzicach, którzy mają
    możlwość zostania z dziećmi, a nie tymi, którzy nie mają.

    Często gęsto przychodzi taki Jasiu, bo mama kazała, gdy większośc klasy
    gra w piłkę na podwórku bo nie musiała iść do szkoły.

  • 97. Data: 2010-10-15 11:09:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 5:24 AM, quasi wrote:

    > To dlaczego nie uczysz dzieci samodzielności?

    zapytaj tych, którzy nie uczą. najpierw rodziców należałoby nauczyć.
    Uważam, że nauka rodziców na dzieciach nie jest dobrym pomysłem.

  • 98. Data: 2010-10-15 12:01:46
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Niegdzie nie wynosi tez 40 godzin dydaktycznych w tygodniu.

    Ja się poświęcę i coś podrzucę, bo każdy woli gadać niż poszukać i się
    dowiedzieć prawdy.
    Proszę:
    http://www.eurydice.org.pl/files/nauczyciele_w_ue.pd
    A więcej niech se każdy sam znajdzie.

    --
    Jotte

  • 99. Data: 2010-10-15 12:18:42
    Temat: Re: Dzie? Nauczyciela - dzie? wolny od pracy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Dysiek napisal:
    > Z powyzszymi to prawda, ich etat powinien byc o te kilka godzin wyzszy; ale
    > tez maja do napisania rozklady materialu, plan wynikowy, plan doskonalenia
    > efektow ksztalcenia, plan wychowawczy, etc.

    He, he, już byli tacy burmistrzowie, co chcieli nauczycieli zagonić
    do roboty przez te zegarowe w przybliżeniu 40 godzin. POLEGLI FINANSOWO!
    Bo nauczyciele w zamian zażądali STANOWISK PRACY. I gminy padły!
    Bo brakło lokali. Wszystkie szkoły bazują na 'gorących biurkach'
    w pokojach nauczycielskich i zabieraniu prac do domu. Z wielkim wstydem
    wycofywali się z pomysłów, które były dennie naiwne. Takie typowo 'onetowskie'.

    Cięzki rechot. Asystent przeciętnie dostaje w okolicach 1,5 tys. zł na rękę.
    Na wyższych stanowiskach dużo lepiej nie jest. Wieloetatowość, tak piętnowana
    przez nawiedzoną ekipę Kudryckiej, to w większości nie pazerność, ale
    rozpaczliwa walka o byt. W jednym miejscu nie można zarobić sensownie,
    bo sztywne taryfikatory trzymają. W wielu miejscach - tak. Jest to kompletny
    bezsens, bo pracownicy marnują czas na przemieszczanie się, zamiast przyłożyć
    się do roboty w jednym miejscu. Ale urawniłowka rządzi.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 100. Data: 2010-10-15 12:31:28
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    tygodniowo.

    > Ja się poświęcę i coś podrzucę, bo każdy woli gadać niż poszukać i się

    W dalszym ciagu mam racje - w zadnym kraju UE godziny dydaktyczne nie
    dochodza do 40, ksztaltuja sie na poziomie podobnym do polskiego - okolo 18
    godzin.

    Pozdrawiam
    Dysiek