  • 61. Data: 2010-03-13 22:02:56
    Temat: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.pl pisze:

    > Ja tu dyskutuję

    To może spróbuj to robić z sensem?

  • 62. Data: 2010-03-13 22:05:33
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > To element odpowiedzialności zbiorowej ?

    Pisze o lekkich karach, które stosowane do drobnych wykroczeń,
    mogą być znacznie skuteczniejsze niż ograniczenia wolności czy grzywny.
    Przyjęło się, że kara to odsiatka albo grzywna, ale także prace społeczne są
    karą. Często winny nie jest karany ze względu na niewielki czyn w stosunku
    do
    możliwego wachlarza dopuszczalnych kar. Kara ma odstraszyć przed recydywą
    a nie być zemstą za wykroczenie.

    Kara pieniężna nie na wszystkich działa - zależy od zasobu posiadanych
    pieniedzy.
    Czy 100zł mandatu zadzaiała na prezesa banku? Ale widok biegającego prezesa
    banku
    przed jego siedzibą po trawniku z szufelką.....jest znacznie "cenniejszy". A
    dla innych
    100zł może być zbyt bolesne - a 15minut prac społecznych jest dla każdego 15
    minutami.

    Bieganie dookoła samochodu jest super pomysłem, przechodzenie przez zielone
    światła też,
    zbieranie kup także, ja bym dodał dla wybranych "piratów" drogowych - tych
    co zbyt się
    spieszyli i lekko tylko nadwyrężyli kodeks (pierwszy przedział mandatowy)-
    karę w postaci
    przymusowego postoju np 2 godziny albo 4 godziny .. to by całkiem ciekawie
    oddziaływało.....

  • 63. Data: 2010-03-13 22:06:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Cóż, ksiądz o seksie też się może wypowiadać, choć niektórym to się
    > wydaje dziwne :)

    To, że psy istnieją i mogą kogoś lub inne zwierzęta pogryźć to wiem i
    bez ich posiadania - mam oczy i rozum, czego jak widać niektórym brakuje.

    > Nikt w tym wątku nie twierdzi, że właściciel nie powinien ponosić
    > odpowiedzialności za czyny psa.

    No tak, masz słuszność... W końcu dlaczego jak chcę sobie postrzelać w
    mieście z broni ostrej, to muszę szukać jakiejś strzelnicy? Wystarczy
    strzelać tak, żeby nikomu krzywdy nie zrobić - a te głupie przepisy to
    penalizują... Skandal! Prawo powinno się czepiać dopiero, jakbym kogoś
    zastrzelił! A przechodnie powinni uważać i nie wchodzić na linię ognia.

  • 64. Data: 2010-03-13 22:11:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Tyle że tych wyjątków powinno być więcej (np. szczeniaki). Chciałem
    > tylko wykazać, że bezwzględny nakaz kagańca jest bez-sen-sow-ny, a za
    > prawidłowe zabezpieczenie psa jest odpowiedzialny właściciel. I to on
    > powinien odpowiadać karnie, a zwłaszcza finansowo.
    >
    > Odpowiedzialność karna jest zasadna w skrajnych przypadkach
    > pogryzienia, których jest może kilka w roku. Już więcej osób pewnie

    Kilka w roku to przypadki zagryzienia człowieka lub pogryzienia
    dotkliwego - kiedy sprawą z urzędu zajmuje się prokuratura.

    [ciach]

    > Jak to zwykle bywa, oddanie władzy ludziom jest o wiele bardziej
    > efektywne. Przepisy o smyczy i kagańcu można spokojnie znieść,
    > wprowadzając w zamian system odszkodowań cywilnych. Jak na kogoś skoczy
    > pies - 200zł odszkodowania. Ugryzie, ale nie do krwi - wysokie kilkaset
    > zł, a może i ponad 1000zł.

    Na to bym się poniekąd zgodził.... gdyby nie to, że uzyskanie
    odszkodowania jest dla przeciętnego człowieka co najmniej mocno
    uciążliwe i cholernie czasochłonne.

    I koniecznością stałoby się obowiązkowe OC - na co pewnie też byś nosem
    kręcił.

    > Tak jak wspomniałem - 95% psów jest nieagresywnych w stosunku do ludzi
    > (częściej spotyka się psa agresywnego w stosunku do innego psa). Te

    I między innymi o to chodzi w przepisach o smyczach i kagańcach -
    ochronę nie tylko ludzi, ale także innych psów.

  • 65. Data: 2010-03-14 08:35:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Na to bym się poniekąd zgodził.... gdyby nie to, że uzyskanie
    > odszkodowania jest dla przeciętnego człowieka co najmniej mocno
    > uciążliwe i cholernie czasochłonne.

    Uważam, że po zastosowaniu motywacji finansowej dla poszkodowanych,
    ilość tego typu spraw znacznie by się zwiększyła.

    > I koniecznością stałoby się obowiązkowe OC - na co pewnie też byś nosem
    > kręcił.

    Oczywiście, że tak. Przynajmniej z dwóch powodów.

    Po pierwsze kara ma odstraszać od niewłaściwego zachowania. Nie
    będzie spełniała swojej roli, jeśli będzie ponoszona przez
    ubezpieczyciela, a nie przez sprawcę. Twój pomysł można porównać do
    ubezpieczenia od mandatów za nieprzepisową jazdę.

    Po drugie nie można ubezpieczać wszystkich od wszystkiego. Trudno
    uznać, że akurat właściciele psów mają być ubezpieczeni, a jeśli uznamy,
    że jednak muszą być, to trzeba będzie uznać, że właściciele kotów,
    dzieci, doniczek na parapetach, a w końcu każdy kto wychodzi na ulicę,
    musi być ubezpieczony, każdy bowiem potencjalnie może wyrządzić szkodę.
    W społeczeństwie ubezpieczonym od wszystkiego zamiera wszelki ruch, do
    rozwoju potrzebne jest bowiem ryzyko. Jeśli nie ponosi się konsekwencji
    swoich działań, również finansowych, nie ma motywacji do żadnego
    działania. Złamię nogę - nie złamię - pójdę do pracy - nie pójdę - w
    utopijnym ubezpieczonym społeczeństwie wszelkie wybory nie mają żadnego
    znaczenia, wszystkie bowiem są równorzędne - czyli wybór zachowania
    skutkujący niezłamaniem nogi jest tak samo korzystny jak wybór
    zachowania skutkujący jej złamaniem i wypłaceniem odszkodowania.

    > I między innymi o to chodzi w przepisach o smyczach i kagańcach -
    > ochronę nie tylko ludzi, ale także innych psów.

    Szczerze wątpię, aby w przepisach chodziło o cokolwiek większego. Nie
    doszukuj się w nich jakiejś głębszej mądrości.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2010-03-14 08:39:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A czego ty się naćpałeś, że taki np. Dalaj Lama kojarzy ci się agresją?

    Tego samego co Ty, i uważasz, że bezzębny kulawy pies może kogoś ugryźć.

    > Przypominam że taki np. Una Bomber był kudłaty a Adolf Hitler miał
    > grzeczną grzywkę ;)

    Czyli wszelkie szufladkowanie jest bezsensowne. Canis
    familiaris=kaganiec to to samo co łysy=przestępca.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2010-03-14 08:40:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To, że psy istnieją i mogą kogoś lub inne zwierzęta pogryźć to wiem i
    > bez ich posiadania - mam oczy i rozum, czego jak widać niektórym brakuje.

    Ale w złą stronę myślisz - z faktu, że istnieją psy, które mogą
    pogryźć, nie wynika, że wszystkie gryzą. Z faktu, że istnieją łysi,
    którzy biją, nie wynika, że wszyscy łysi biją.

    Wyolbrzymiasz zagrożenie.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2010-03-14 11:40:01
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Papa5merf" <5...@o...eu> napisał w wiadomości

    > sie odezwał obrażony srażnik wiejski!:O)
    > ktury zaapomniał że do pilnowania psich kup został powołany:O)

    KtUry?? Naucz się pisać po polsku, przygłupie.

  • 69. Data: 2010-03-14 11:47:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Tego samego co Ty, i uważasz, że bezzębny kulawy pies może kogoś ugryźć.

    Czy mógłbyś nie kłamać?

    > Czyli wszelkie szufladkowanie jest bezsensowne. Canis
    > familiaris=kaganiec to to samo co łysy=przestępca.

    A tobie ciągle się wydaje, że człowiek to to samo co pies... Czyżbyś się
    identyfikował z tymi zwierzętami? Czuł do nich nienaturalny pociąg?

  • 70. Data: 2010-03-14 12:07:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Uważam, że po zastosowaniu motywacji finansowej dla poszkodowanych,
    > ilość tego typu spraw znacznie by się zwiększyła.

    Super. Wtedy czas oczekiwania na wejście na wokandę wzrósłby z roku do
    lat trzech. Ale by było fajnie.

> [...]
    > spełniała swojej roli, jeśli będzie ponoszona przez ubezpieczyciela, a
    > nie przez sprawcę. Twój pomysł można porównać do ubezpieczenia od

    Jesteś niekonsekwentny. Albo mandat, albo roszczenie cywilne - zdecyduj się.

    > Po drugie nie można ubezpieczać wszystkich od wszystkiego. Trudno

    Dlaczego?

    > uznać, że akurat właściciele psów mają być ubezpieczeni, a jeśli uznamy,

    Dlaczego nie?

    > że jednak muszą być, to trzeba będzie uznać, że właściciele kotów,

    Nie słyszałem o przypadkach pogryzienia na ulicy przez kota.

    > dzieci,

    Ty masz na prawdę posrane w głowie, skoro dla ciebie dziecko to własność...

    > doniczek na parapetach, a w końcu każdy kto wychodzi na ulicę,
    > musi być ubezpieczony, każdy bowiem potencjalnie może wyrządzić szkodę.
    [ciach]

    Dziwne, że nie protestujesz przeciwko mandatom za np. przekroczenia
    prędkości i obowiązkowość OC na pojazdy mechaniczne...

    W końcu co w tym złego, jak ktoś np. przejedzie na czerwonym czy
    pojedzie 90 w mieście, jak nikomu krzywdy nie zrobi?

    A jakby jednak zrobił - to można iść do sądu i się sądzić. Co to za
    problem dla zwykłego człowieka latami ciągnąć ze dwie czy trzy sprawy w
    w sądzie...

    > Szczerze wątpię, aby w przepisach chodziło o cokolwiek większego. Nie
    > doszukuj się w nich jakiejś głębszej mądrości.

    Wbrew temu, co się tobie najwyraźniej wydaje, te przepisy to nie jest
    jakiś antypsi spisek - wśród tworzących te przepisy są ludzie, którzy
    także posiadają psy. Ale nie mają kuku na muniu na ich punkcie.

    PS: http://www.youtube.com/watch?v=m0SYwXFw0RI
    ;)