  • 91. Data: 2010-03-16 10:09:42
    Temat: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Czyżby? W końcu jakby każdy umiał strzelać bezpiecznie i nikt nie
    > łaziłby nie patrząc, dokąd idzie - zagrożenie byłoby zerowe.
    >
    > Ale niestety... Podobnie z psami - nie każdy umie je wychować (a na
    > państwowe egzaminy na prawo do posiadania psa też byś pewnie marudził) i
    > nie wszyscy wiedzą jak się zachowywać, żeby przypadkowo nie zadrażnić
    > psa latającego swobodnie po ulicy - ani też nie wszyscy mają chęć i czas
    > tego pilnować, bo może np. chcą lub muszą biec, a wiadomo jak psy
    > reagują na biegnący cel...

    Ale to smycz Ci nie pomoże. Bo jak ?! Musiałby nauczyć się ją obsługiwać a
    według Ciebie nie jest w stanie.

  • 92. Data: 2010-03-16 10:12:24
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Są dwie szkoły traktowania ludzi - jak ludzi i jak krowy. Ty
    > prezentujesz ten drugi - człowiek, tak jak krowa, nie jest w stanie o
    > sobie zadecydować. Należy go zatem trzymać, jak krowę, na postronku, bo
    > inaczej może wyrządzić krzywdę sobie lub innym. Ja wolę traktować ludzi
    > jak ludzi. Aby zapewnić bezpieczeństwo nie jest niezbędne trzymanie psów
    > na smyczy i w kagańcu. Jeśli jednak dojdzie do wyrządzenia szkody, należy
    > wymagać poniesienia konsekwencji przez właściciela.

    Mnie się wydaje, że problem jest, ale głównie w takich psach, których
    właściciele nie chcą pilnować. Tak samo zresztą z dziećmi.

  • 93. Data: 2010-03-16 10:16:27
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Z dywanu pospiesznie zbiera bo to jego dywan, a chodnik zostawia innym do
    > posprzątania.

    Psy zwykle nie srają na chodnik

  • 94. Data: 2010-03-16 10:16:52
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Z dywanu pospiesznie zbiera bo to jego dywan, a chodnik zostawia innym do
    > posprzątania.

    Kury srają

  • 95. Data: 2010-03-16 17:00:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.pl pisze:

    > Ale to smycz Ci nie pomoże. Bo jak ?! Musiałby nauczyć się ją obsługiwać
    > a według Ciebie nie jest w stanie.

    Wiesz, drogi anonimie, utrzymanie w ręku smyczy czy założenie kagańca
    jest łatwiejsze do zrobienia i sprawdzenia, niż umiejętność wychowania
    psa (zresztą nawet najlepiej wychowany pies pewnym instynktom się nie
    oprze).

  • 96. Data: 2010-03-16 18:01:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Psy zwykle nie srają na chodnik

    Z ciekawości, na czym opierasz swój pogląd? Bo wystarczy spojrzeć na
    chodnik po stopnieniu śniegu, by stwierdzić, ze teoria nie przystaje tu do
    praktyki.

  • 97. Data: 2010-03-16 22:17:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2010, Zygmunt wrote:

    > Bieganie dookoła samochodu jest super pomysłem, przechodzenie przez zielone
    > światła też,
    > zbieranie kup także, ja bym dodał dla wybranych "piratów" drogowych - tych
    > co zbyt się
    > spieszyli i lekko tylko nadwyrężyli kodeks (pierwszy przedział mandatowy)-
    > karę w postaci
    > przymusowego postoju np 2 godziny albo 4 godziny .. to by całkiem ciekawie
    > oddziaływało.....

    Albo na .samochody albo tu, był opis, jak gość z CB :) został złapany
    przez policjmajstrów z "szuszrką". Zaproponowali mu poczekanie na
    następnego takiego klienta (nadziwić się nie mogli, że przeoczył :)),
    i właśnie tak wyszło jak piszesz.
    Krótko mówiąc: patentu nie dostaniesz :)

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2010-03-16 22:34:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Jesteś niekonsekwentny. Albo mandat, albo roszczenie cywilne - zdecyduj się.

    Ty też :D (niekonsekwentny jesteś, zawężasz pole manewru).

    Pominąłeś trzecia możliwość, nic to, że chwilowo rzadko występującą:
    ustawowy regres do co najmniej części odszkodowania.
    Coś w stylu dzisiejszego "pijak samochodem rozwalił czyjś samochód"

    Ubezpieczalnia płaci, ale ma regres.
    Brak adekwatności tylko taki, że ubezpieczony jest samochód a nie
    właściciel (co przekładałoby się na ubezpieczenie psa, zamiast
    tego, kto z psem wychodzi, zresztą i to miałoby jakiś sens).

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2010-03-16 22:43:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2010, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Kup se psa, może trochę inaczej do tego podejdziesz

    Zmień ton, bo to że idziecie "na noże" w dyskusji nic nie zmienia
    w fakcie, że "podejście" ma się nijak do prawa.
    Z drugiej ręki (i dość dawno temu) znam taki właśnie przypadek:
    pytanie leśnika: "wasz pies?" (pewny mandat, bo luzem w lesie).
    "Nie".
    Kulka.
    Koniec dyskusji.

    *LITERALNIE* Andrzej ma rację i *NIC* na to nie poradzisz.

    No, możesz posłów i radnych wybierać na podstawie kryterium
    "obiecania czegoś w sprawi psów" (przypomnę, że sądy orzekły
    iż obietnice przedwyborcze są niewiążące).

    FYI: jakimś "psożercą" nie jestem, wręcz przeciwnie.
    Ale że dyscyplinowanie posiadaczy jest problemem też widzę.

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2010-03-16 22:48:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2010, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale to smycz Ci nie pomoże. Bo jak ?! Musiałby nauczyć się ją obsługiwać

    Jak jest dobrze przywiązana z obu stron, to i bez obsługi spełni
    swój cel, statystyczny pies ze statystycznym ciężarkiem ~80kg
    u szyi nie jest w stanie dogonić statystycznego wolnobiegacza,
    a wersji że smycz jest przypięta do szelek pociągowych nie
    rozpatrujemy ;)

    pzdr, Gotfryd