  • 1. Data: 2011-10-18 23:01:38
    Temat: Dziedziczenie - dzieci zabrane rodzicom.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Czy dzieci odebrane rodzicom w wyniku "ustawy antyklapsowej" zachowują
    prawo do dziedziczenia po nich?
    --
    XL
    "Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

  • 2. Data: 2011-10-19 04:15:54
    Temat: Re: Dziedziczenie - dzieci zabrane rodzicom.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/18/2011 6:01 PM, Ikselka wrote:
    > Czy dzieci odebrane rodzicom w wyniku "ustawy antyklapsowej" zachowują
    > prawo do dziedziczenia po nich?

    nic mi nie wiadomo zeby nie zachowywały z powodu odebrania.

    ograniczenie czy nawet pozbawienie praw rodzicielskich nie powoduje, ze
    przestają być rodzicami po ktorych się dziedziczy.

    Dopiero przysposobienie, jak pamietam, przerywa dziedziczenie po
    rodzicach biologicznych.

  • 3. Data: 2011-10-19 07:21:42
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-19 01:01, Ikselka pisze:
    > Czy dzieci odebrane rodzicom w wyniku "ustawy antyklapsowej" zachowują
    > prawo do dziedziczenia po nich?

    Co wiecej - nie traca tez obowiazku alimentowania rodzicow, jak tym sie
    pogorszy...

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2011-10-19 13:28:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 09:21:42 +0200, Maseł napisał(a):

    > Co wiecej - nie traca tez obowiazku alimentowania rodzicow, jak tym sie
    > pogorszy...

    Tak myslałam.

    --
    XL

  • 5. Data: 2011-10-19 13:30:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 23:15:54 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > przestają być rodzicami po ktorych się dziedziczy.
    >
    > Dopiero przysposobienie, jak pamietam, przerywa dziedziczenie po

    No własnie chodzi o te odebrane dzieci, które po pobycie w rodzinach
    zastępczych trafiają do adopcji...

  • 6. Data: 2011-10-19 13:51:53
    Od: "WMP" <W...@o...pl>

    Źródło: własne.
    > Czy dzieci odebrane rodzicom w wyniku "ustawy antyklapsowej" zachowują
    > prawo do dziedziczenia po nich?

    Oczywiście

    --
    WMP
    Ikselka z Panslavistą to trolle.

  • 7. Data: 2011-10-19 14:41:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/19/2011 8:30 AM, Ikselka wrote:

    > No własnie chodzi o te odebrane dzieci, które po pobycie w rodzinach
    > zastępczych trafiają do adopcji...

    adopcja to przysposobienie.
    nie dziedziczą po rodzicach biologicznych.

  • 8. Data: 2011-10-19 14:52:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 15:30:17 +0200, Ikselka napisał(a):

    > No własnie chodzi o te odebrane dzieci, które po pobycie w rodzinach
    > zastępczych trafiają do adopcji...

    Kodeks Cywilny: Art. 936. i następne.

    W mi znanych przypadkach nie ma tego problemu - zazwyczaj zabiera się
    dzieci rodzicom patologicznym - a po nich nic nie zostaje w spadku.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2011-10-19 16:32:15
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Co wiecej - nie traca tez obowiazku alimentowania rodzicow, jak tym sie
    > pogorszy...
    >

    > Tak myslałam.

    Półprawda, bo jeśli rodzicom zostaną odebrane prawa rodzicielskie, to nie ma
    mowy o żadnym alimentowaniu przez dzieci.

    N.

  • 10. Data: 2011-10-19 18:29:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/19/2011 9:52 AM, Henry(k) wrote:

    > Kodeks Cywilny: Art. 936. i następne.
    >
    > W mi znanych przypadkach nie ma tego problemu - zazwyczaj zabiera się
    > dzieci rodzicom patologicznym - a po nich nic nie zostaje w spadku.

    długi zostają.
    czasami też dom, którzy sami odziedziczyli po rodzicach a przepic sie
    nie dało. Szczególnie na wsi,