  • 11. Data: 2007-11-09 12:00:09
    Temat: Re: Dziedziczenie długów
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Jest jeszcze jedna, drobna różnica, na którą "standardowo" można
    > wpaść, ale nie musi rzucić się w oczy w 1. podejściu - a nikt o niej
    > nie wspomniał (i często w podobnych wątkach nie wspomina).
    > "Standardowo", czyli... chodzi o pieniądze :)
    >
    > Jak myślisz, czy przyjęcie "z dobrodziejstwem", w razie jakby coś z tego
    > spadku (jednak) miało zostać, odbywa się *za darmo*?
    > Niby kto ma zapłacić komornikowi (bo on taki spadek "rozlicza")?

    No właśnie do tego już doszedłem - teraz mam pytanie, ile taka operacja
    kosztuje? Czy płaci się stałą stawkę, jakieś widełki, czy może udział
    procentowy w majątku?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2007-11-09 12:02:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Any User pisze:

    > No właśnie do tego już doszedłem - teraz mam pytanie, ile taka operacja
    > kosztuje? Czy płaci się stałą stawkę, jakieś widełki, czy może udział
    > procentowy w majątku?

    Pewną wskazówką może być ustawa o komornikach sądowych i egzekucji:
    art. 53
    Za dokonanie spisu inwentarza albo innego spisu majątku pobiera się
    stałą opłatę w wysokości 10% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego za
    każdą rozpoczętą godzinę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-11-09 14:51:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fgvpef$b6t$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Czy dobre wnioski powziąłem, czy czegoś nie zrozumiałem?
    Generalnie chyba tak, ale nie chcę się wypowiadać szczegółowo, bo nie mam w
    tej materii wystarczającej wiedzy. Niech wypowiedzą się kompetentni.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-11-09 23:27:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Za dokonanie spisu inwentarza albo innego spisu majątku pobiera się stałą
    > opłatę w wysokości 10% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego za każdą
    > rozpoczętą godzinę.

    No tak, ile wynosi przecietne wiemy (netto czy brutto)?:
    Moze jednak ktos przerabial temat w praktyce - np. umeblowany domek po
    dziaduniu m- ite to godzin Pan Komornik sie mniej wiecej bedzie przy takim
    czyms guzdral?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2007-11-09 23:55:42
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > Moze jednak ktos przerabial temat w praktyce - np. umeblowany domek po
    > dziaduniu m- ite to godzin Pan Komornik sie mniej wiecej bedzie przy takim

    IMHO brutto.

    Być może ktoś się wypowie ile zapłacił za taką usługę, ale myślę że w
    nnajwiększym stopniu zależy to od konkrentego komornika i podawane
    ewentualnie kwoty błyby bardzo orientacyjne.