  • 1. Data: 2007-05-17 20:21:06
    Temat: "Dziedziczenie" alimentów.
    Od: "Waskidiver" <w...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,

    Mam taką sytuację, mój brat posiada jedno dziecko z pierwsza dziewczyną (bez
    ślubu) oraz drugie dziecko z drugą dziewczyną wraz z 3 dzieckiem w drodze
    (również bez ślubu).
    Moi rodzice dobrowolnie płacą za niego alimenty na 1 dziecko. Nie mają
    zamiaru płacić na 2 i 3 dziecko. Przekracza to ich możliwości finansowe.
    Brat jest zameldowany wciąż u rodziców.
    Co się stanie jeżeli druga dziewczyna założy sprawę o alimenty (brat ulotnił
    się, nie pracuje i mniej więcej wiadomo gdzie jest)?
    Czy to rodzice będą obciążeni tymi alimentami?
    Czy rodzeństwo będzie obciążone tymi alimentami (ja i siostra)?
    Czy mamy szansę się przed płaceniem jego alimentów obronic?

    Proszę o pomoc.

    Grzegorz.

  • 2. Data: 2007-05-17 20:37:08
    Temat: Re: "Dziedziczenie" alimentów.
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Wykastrować, ale to bezprawne ;-)
    JaC

  • 3. Data: 2007-05-17 20:38:08
    Od: "Waskidiver" <w...@p...onet.pl>

    > Wykastrować, ale to bezprawne ;-)
    > JaC

    Jasne, spowoduje to, ze wiecej nie bedzie mial mozliwości. Ja jednak chce
    się bronić przed płaceniem na to co już zrobił...

  • 4. Data: 2007-05-17 20:57:59
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Od rodzeństwa to się chyba nie da zasądzic.
    Od rodziców już jak najbardziej.
    JaC

  • 5. Data: 2007-05-17 20:58:22
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Waskidiver napisał(a):
    > Co się stanie jeżeli druga dziewczyna założy sprawę o alimenty (brat ulotnił
    > się, nie pracuje i mniej więcej wiadomo gdzie jest)?
    > Czy to rodzice będą obciążeni tymi alimentami?
    Sad moze tak zdecydowac.
    > Czy rodzeństwo będzie obciążone tymi alimentami (ja i siostra)?
    Nie
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-05-18 05:04:43
    Od: "Waskidiver" <w...@p...onet.pl>

    > Sad moze tak zdecydowac.

    A jak ochronić rodzicó przed tym właśnie? Jeśli udowodnią, że płącą już
    jedne alimenty na 1 dziecko dobrowolnie, to moż im pomóc?

  • 7. Data: 2007-05-18 06:01:02
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    "W niniejszym przypadku jeśli ojciec dziecka nie jest w stanie wywiązać się
    z nałożonego na niego obowiązku z płacenia alimentów na własne dziecko
    możliwe jest dochodzenie świadczenia od dalszych krewnych. Zgodnie z art.
    128 kro obowiązek dostarczania środków utrzymania, a w miarę potrzeby także
    środków wychowania (obowiązek alimentacyjny) obciąża krewnych w linii
    prostej (tj. osoby, które pochodzą jedna od drugiej bezpośrednio lub
    pośrednio - np. dziadek, babcia, ojciec, syn, wnuk) oraz rodzeństwo. W
    zaistniałej sytuacji konieczne będzie wykazanie, iż zobowiązany w bliższej
    kolejności (tj. ojciec dziecka) nie jest w stanie zaspokoić jego potrzeb.
    Dochodzenie świadczeń alimentacyjnych w przedmiotowej sprawie powinno odbyć
    się przez złożenie pozwu o świadczenia alimentacyjne przeciwko dalszym
    krewnym, tj. np. rodzeństwu ojca dziecka. Pozew taki powinien być złożony
    przed sąd właściwy miejscowo tj. sąd rejonowy właściwy miejscowo według
    zamieszkania pozwanego. Powództwo o alimenty można także wytoczyć według
    miejsca zamieszkania osoby uprawnionej. Pozew zwolniony jest od kosztów
    sądowych. Podstawę pozwu reguluje przepis art. 128 i następne kro.
    W kwestii ustalenia aktualnego adresu zamieszkania rodzeństwa należy zwrócić
    sie do Centralnego Biura Adresowego MSWiA z wnioskiem o udostępnienie danych
    ze zbioru PESEL."

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=list
    a_odp&haslo=KOD_737

  • 8. Data: 2007-05-18 06:12:54
    Od: "Waskidiver" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pieknylolo83" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrócić
    > sie do Centralnego Biura Adresowego MSWiA z wnioskiem o udostępnienie

    Jasne.

    Rozumiem w takim razie, że mój brat będzie trzaskał kolejne dzieciaki i nie
    będzie pracował, a kolejne panienki będą ściągać z bogu ducha winnych moich
    rodziców, a w następnej kolejności ze mnie i ze siostry?
    Prawo więc kogo broni? Rozumiem, że te dzieciaki. Ale ma się to dobywać
    kosztem innych?
    Wsadzić debila nie można do więzienia za uchylanie się od płacenia
    alimentów?

    Grzegorz

  • 9. Data: 2007-05-18 06:16:32
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Waskidiver porozsypywal nastepujace haczki:
    > A jak ochronić rodzicó przed tym właśnie? Jeśli udowodnią, że płącą już
    > jedne alimenty na 1 dziecko dobrowolnie, to moż im pomóc?
    No zdecydowanie. Ale wszystko zalezy od sadu - moze np zmniejszyc
    alimenty na pierwsze dziecko a zasadzic alimenty na drugie i trzecie
    dziecko - w sumie rodzice beda placic tyle samo albo niewiele wiecej a
    wszystkie dzieci cos dostana. Zalezy od sytuacji majatkowej Twoich
    rodzicow i nastroju sedziow.
    --
    badzio

  • 10. Data: 2007-05-18 06:41:47
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:f2jg6c$otf$1@news.onet.pl
    użytkownik *Waskidiver* napisał(a):

    > Wsadzić debila nie można do więzienia za uchylanie się od płacenia
    > alimentów?

    Można, ale od tego pieniędzy na alimenty nie przybędzie. Ale jest szansa, że
    przebywając w odosobnieniu nie będzie miał kolejnego przychówku. BTW, co z
    funduszem alimentacyjnym, który zdaje się miał być wskrzeszony?

    --
    Big Jack
    //////