  • 11. Data: 2012-07-02 11:23:11
    Temat: Re: Dziedziczenie
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-02 08:29:22 +0000, "Michal" <f...@h...com.pl> said:

    > Jednak owa zasada wspólnoty krwi wydaje mi się nieco anachroniczna.
    > Dzisiaj rzadziej dziedziczymy jakieś wielkie, rodowe majątki, częściej
    > dorabiamy się czegoś wspólnie z współmałżonkiem. W takiej sytuacji i
    > przy braku potomstwa dziedziczenie przez rodzeństwo zmarłego burzy moje
    > poczucie sprawiedliwości.

    No co ty? Po śmierci żony po prostu sprzedajesz mieszkanie, meble,
    samochód i dajesz obcym (biologicznie) osobom połowę.
    To właśnie jest sprawiedliwość społeczna.
    (jednocześnie chcemy podkreślić, że nasz ustrój w niczym nie ustępuje
    zagranicznym, a nawet je przewyższa!)

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2012-07-02 18:53:18
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-02 10:29, Michal pisze:

> [...]
    > takiej sytuacji i przy braku potomstwa dziedziczenie przez rodzeństwo
    > zmarłego burzy moje poczucie sprawiedliwości.

    No właśnie - mi też tak podpowiada chłopski rozum. :)

    --
    spp