  • 31. Data: 2003-06-11 09:10:45
    Temat: Re: Dzieci na drodze - kogo prosić o "bumpę" (próg na drodze)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, Kasek wrote:
    [...]
    >+ Progi sa przeszkoda dla rowerzystow,

    Potwierdzam że często (brak szczeliny z boku lub parkujący
    tam pojazd) wymusza jazdę ponad 25 km/h - bo wolniej
    trudno przeskoczyć. A w rowerze (bez resorów :>) najechanie
    na poprzeczkę z prędkościami "spacerowymi" jest mocno
    nieprzyjemne :[, szczególnie progów typu "odwrócona
    połówka wałka" (bo widuję jeszcze progi np. z cegły
    lub kostki - o łagodnych zboczach !).
    Niemniej nie da się zaprzeczyć że część samochodów jeździ
    wolniej. Ale nie chcę ;) rozpętywać kolejnej dyskusji
    czy to polepsza bezpieczeństwo :> (wszyscy czują
    się pewniej - a tu jeden z drugim jedzie *jeszcze*
    szybciej niż poprzednio bywało :[) - dyskusje bywały
    na *.samochody (nie o progach, a o zasadzie - "czują
    się bezpieczniej to rośnie skłonność do ryzyka
    a spada ostrożność").

    Tak BTW: obserwuję że w wielu miejscach pojawiają się
    ("u mnie") takie poprzeczne pasy - malowane na biało,
    niskie (1 cm ?) progi (po kilka jeden za drugim) - znakomicie
    spełniające rolę "przypominacza" przed skrzyżowaniami
    i szkołami, przynajmniej dla tych którzy *chcą* na nie
    reagować. O tych co nie chcą... już było :>, szkoda fatygi.
    BTW bis: - nowe progi ("zwykłe") też widuję...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 32. Data: 2003-06-11 13:14:00
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003 11:10:45 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >nieprzyjemne :[, szczególnie progów typu "odwrócona
    >połówka wałka"

    To chyba glownie na osiedlach i przy supermarketach.
    Gumowy prefabrykat. Strasznie rozwala samochod
    niezaleznie od predkosci. Ja to przyjmuje, ze supermarket chcial
    bym jechal tylna droga, zamiast tej przy budowli, gdzie jest duzo
    ludzi, i dlatego dali progi.

    >(bo widuję jeszcze progi np. z cegły
    >lub kostki - o łagodnych zboczach !).

    To pewnie na dojazdowych drogach publicznych albo
    tam, gdzie rada osiedla troche pomyslala zanim cos zdecydowala.

    > Tak BTW: obserwuję że w wielu miejscach pojawiają się
    >("u mnie") takie poprzeczne pasy - malowane na biało,
    >niskie (1 cm ?) progi (po kilka jeden za drugim) - znakomicie

    Tzw. listwy wibracyjne.

    >spełniające rolę "przypominacza" przed skrzyżowaniami
    >i szkołami, przynajmniej dla tych którzy *chcą* na nie
    >reagować. O tych co nie chcą... już było :>, szkoda fatygi.

    > BTW bis: - nowe progi ("zwykłe") też widuję...

    Nie rozumiem. Tzn. wymienili zuzyty prog?
    Ostatnio widzialem przy supermarkecie prog
    gumowy wystrzepiony jak ser szwajcarski.

  • 33. Data: 2003-06-12 22:59:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ To pewnie na dojazdowych drogach publicznych albo
    >+ tam, gdzie rada osiedla troche pomyslala zanim cos zdecydowala.

    Widać u nas za myślenie słabo płacą :]

    [...]
    >+ Tzw. listwy wibracyjne.

    O, thx. za szkolenie z nomenklatury :)
    [...]
    >+ > BTW bis: - nowe progi ("zwykłe") też widuję...
    >+
    >+ Nie rozumiem. Tzn. wymienili zuzyty prog?

    Nie. Przybywa. Tych "zwykłych" :(
    Znajomy rozważa postawienie słupka przed domem, bo "z okazji progu"
    połowa samochodów wjeżdża jednym kołem na chodnik i paraduje
    wzdłuż płotu (szczegół), przy okazji przejeżdżając kilkanaście
    cm przed bramą :> (jak na obecność dzieci to już *nie* szczegół !
    I niech ktoś nie próbuje tłumaczyć że dzieci nie mają łazić *po
    chodniku* :])

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 34. Data: 2003-06-13 12:24:00
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003 00:59:17 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >połowa samochodów wjeżdża jednym kołem na chodnik i paraduje
    >wzdłuż płotu (szczegół), przy okazji przejeżdżając kilkanaście

    Wyrazy wspolczucia, czyli z programi ma gorzej.
    Oczywiscie ustawienie slupka mu nie przejdzie.

    USTAWA
    z dnia 21 marca 1985 r.
    o drogach publicznych.

    Art. 36. W razie samowolnego naruszenia pasa drogowego lub
    zarezerwowanego pasa terenu, właściwy zarządca drogi orzeka o
    przywróceniu ich do stanu poprzedniego.

    A droge definuje sie tak:

    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) droga lub pas drogowy - wydzielony pas terenu, przeznaczony do
    ruchu lub postoju __pojazdów__ oraz do __ruchu pieszych__, wraz z
    leżącymi w jego ciągu obiektami inżynierskimi, placami, zatokami
    postojowymi oraz znajdującymi się w wydzielonym pasie terenu
    ____chodnikami___, ścieżkami rowerowymi, drogami zbiorczymi, drzewami
    i krzewami oraz urządzeniami technicznymi związanymi z prowadzeniem i
    zabezpieczeniem ruchu,

  • 35. Data: 2003-06-13 16:49:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, Kasek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zarezerwowanego pasa terenu, właściwy zarządca drogi orzeka o
    >+ przywróceniu ich do stanu poprzedniego.

    Umówmy się, że primo zarządca musi orzec. A secundo - jest
    jakieś przeciwwskazanie, żeby zarządca zarządził postawienie
    słupków odzielających jezdnię od chodnika ?
    I czy istnieje przepis, który stanowi że liczba tych słupków
    nie może być mniejsza niż dwa ?? ;)
    Poważnie mówiąc - widziałem juz takie słupki "in real life".
    Nie wiem kto stawiał :)

    >+ A droge definuje sie tak:

    Co do tego to nie mam wątpliwości :) !

    pozdrowienia, Gotfryd