  • 51. Data: 2023-01-10 17:17:19
    Temat: Re: Dzieci mogą korzystać z boiska tylko w określonych godzinach. Muzykowi przeszkadza hałas.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 stycznia 2023 o 11:35:54 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Kiedy ja już na długo przed kowidem już nie widziałem młodzieży na polu
    > (zwanym również "dworem"). Nikt nie gra w klasy, dziewczynki nie skaczą
    > przez gumę, a chłopaki nie rżną w gałę. Żeby chociaż siedzieli na ławce
    > przed blokiem i hałasowali, a tu cicho prawie jak na cmentarzu.
    >
    > Nie to żebym się żalił, że za moich czasów było lepiej, ale na pewno
    > inaczej. Gdyby 40 lat temu były konsole i smartfony, też pewnie bym się
    > alienował. Teraz to podobno nawet dziecko do któregoś tam roku życia nie
    > może samo wyjść z domu do piaskownicy, a ja tam latałem po osiedlu zanim
> [...]

    No ja tam się więcej niedługo przed covidem po piaskownicach i "placykach"
    nachodziłem
    niż za własnego nielactwa ;>
    Zresztą osiedle osiedlu nierówne - na tarchominie było ze 300m w każdą stronę do
    ulicy,
    i na plac zabaw można było samemu iść (matka widziała z okna), albo i na budowę ;),
    a na mokotowie blok ulicami otoczony, a na najbliższy placyk przez "małą obwodnicę"
    trzeba przełazić kładką, samego nie puścisz...
    Zaś 35 lat temu miałem już spectruma i było się czym alienować, dodatkowo do
    czytania,
    potem jak miałem PC-ta to czasem był dylemat - np. grać w "dune 2" czy czytać "Diunę"
    ;>
    Jedyna ekstrawagancja sportowa to granie w baseball - że myśmy się nie pozabijali to
    cud...

    A PRLowskie osiedla mają to do siebie, że mieszkania dostawali ludzie w podobnym
    wieku,
    więc i w podobnym czasie mieli dzieci - i w podobnym czasie jest pokoleniowa przerwa.
    W zależności od tego, czy spółdzielnia była "robotnicza" czy "yntelygencka" to
    przerwa
    trwa dłużej lub krócej - a dodatkowo w "yntelygenckich" czasem trwa wręcz dwa
    pokolenia,
    bo dzieci zanim mają swoje dzieci to idą na swoje - a nie jest tak, że to dzieci mają
    dzieci
    i w mieszkaniu mieszkają 3 pokolenia.
    Tak bywało jak wiosną spacerowałem po Bródnie (mieszkałem w latach 1999-2010),
    np. do biblioteki, to na dworze (no bo jednak nie "na polu" ;) kręciło się jeszcze
    sporo
    tego między blokami - smarkofonów jeszcze nie mieli, czy wręcz jeszcze nie było,
    a potem jak już były, to jednak sporo kosztowały - ale to albo były takie dzieci
    z podstawówki - a jak trochę starsze, to już z wózeczkami (i bynajmniej nie było w
    nich lalek,
    choć nigdy nie zapomnę epickiego tekstu położnej: "macie lalkę to się bawcie"... - do
    lvl35+lvl33,
    którzy niemowlaka co prawda widzieli, nawet kąpanego, bo kuzynka urodziła ze 3 lata
    wcześniej, ale w ręku
    nigdy nie mieli - dobrze, że choć po szkole rodzenia, ale jak inna położna zaczęła
    Juliusza
    ubierać w takim tempie, jak taki jeden cwaniak na dniach transportu rozkładał 3
    karty,
    to prawie oczopląsu dostałem próbując się zorientować, jak ona to robi).

    Więc może u Ciebie to tak jak na Stegnach - a to źle wróży, bo jak się wprowadzasz do
    nowego bloku
    to remonty się kumulują i trwają tak rok-dwa - a niewielka różnica, jak wierci jeden
    i jak wierci dziesięciu.
    Ale w bloku wymierającym - jak na Stegnach u wujka - jest tragedia, bo wymierają w
    równym tempie,
    i jak jeden skończy remont to drugi zaczyna - i tak to potem trwa 10 lat...

  • 52. Data: 2023-01-10 17:23:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 stycznia 2023 o 14:07:18 UTC+1 Olin napisał(a):

    > To musowo jest liceum wieczorowe.
    > Misiewicze uzupełniają wykształcenie po znojnej pracy w radach nadzorczych
    > SSP; co zresztą wyjaśnia nieznośne hałasy i knajacki język.

    Naprzeciwko mam "zespół szkół" - teraz jest tam chyba liceum dla dorosłych oraz
    "szkoła branżowa".
    Hmmm, to liceum nie jest opisane jako wieczorowe czy zaoczne...
    Ale raczej na przerwach na faju wystają uczniowe szkoły branżowej - raczej 18-stki
    nie mają, a niby "obiekt monitorowany" - a ci wystają przed głównym wejściem i na
    chodniku.
    Może to kandydaty na misiewiczów?

    No ale miało być o liceum - to może ci w o?óle nie przychodzą, skoro nie wystają?
    Ew. może ja nie chodzę w tych godzinach, co oni są - ale skoro mowa o misiewiczach
    to taka szkoła, co pozwala łatwo uzupełnić wykształcenie, jest jak najbardziej na
    miejscu.
    Potem mogą iść do wyższej, do której też nie trzeba przychodzić, wystarczy zapłacić
    za "dyplom",
    no cóż, w DC jest 200 szkół wyższych, to chyba nawet więcej niż liceów, więc jakoś
    się trzeba
    na rynku utrzymać.
    Taki "wieczorowy uniwersytet marksizmu-leninizmu" w wersji dojnej zmiany.
    Anna Radziwiłł się w grobie przewraca - a mówiła w wywiadzie, ze miała łzy w oczach,
    jak do ministerstwa
    przyszła kobitka, co chciała założyć prywatną uczelnię wyższą...

  • 53. Data: 2023-01-10 21:15:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie pierdolcie Olin jak emerytowany esbek, jakby Tusk miał dziadka w NKWD to by
    posadki przydupasa Makrelowej nie otrzymał.
    A najfajniejsze, że na unijną emkę Tuska płaci nasz żont ;-) Za friko.

    -----

  • 54. Data: 2023-01-11 07:11:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 8 stycznia 2023 o 13:02:58 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Podobnie jak polscy sędziowie.
    > "Z upoważnienia sędziego Sekretarz".

    Łzesz jak stara pomarszczona cyganka.
    Na pismach z sądu ktore widuje zawsze jest podane imię i nazwisko sporzadzajacego

  • 55. Data: 2023-01-11 07:40:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.01.2023 08:06, Dawid Rutkowski wrote:
    > choć steve jobs chyba właśnie wtedy przestał innowacjować

    Zza grobu, trudna sztuka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2023-01-11 08:54:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Boisko mojego elitarnego liceum sąsiadowało z oknami jakiegoś spokojnego cichego
    biura projektów.
    A nasze przecinki podczas gry w piłkę na wuefie leciały równo (no a co masz krzyknąć,
    gdy nie trafisz w bramkę ;)).
    Pewnego dnia wychylił się z okna na parterze pan i poprosił "droga młodzieży, czy
    moglibyście nie ..."
    Akurat mogliśmy i więcej się nie powtarzało (tym się różni elita :)).
    Teraz świat egalitarny ;-).

    -----

  • 57. Data: 2023-01-11 12:31:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 10 Jan 2023 21:15:27 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > jakby Tusk miał dziadka w NKWD to by posadki przydupasa Makrelowej nie otrzymał.

    Na szczęście o tym, kto zasiada w zarządzie Konfederosji decyduje Fiutin.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 58. Data: 2023-01-11 15:27:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Jan 2023 21:15:27 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie pierdolcie Olin jak emerytowany esbek, jakby Tusk miał dziadka w NKWD to by
    posadki przydupasa Makrelowej nie otrzymał.

    Kto ich tam wie, myslisz, ze maja jakis program wspierania weteranow?
    Ale chyba nie dezerterow :-)

    Za to ciekawe jak to ze znajomoscią niemieckiego bylo, bo plynne
    dogadanie sie z Merkelową na pewno pomoglo :-)
    Ale czy wyniosl z domu?

    > A najfajniejsze, że na unijną emkę Tuska płaci nasz żont ;-) Za friko.

    Nasz i inne, na tuskową i na innych.
    Nasz rzad dobrze rozumie, ze na ZUS placic trzeba, nawet ten unijny
    :-)

    > -----

    J.

  • 59. Data: 2023-01-11 15:39:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-10 o 12:11, Olin pisze:
    > Żadnej z posad nie dostał dzięki nepotyzmowi.

    A na co tu miał się przydać nepotyzm?

    Potrzebny był przytakiwacz do wprowadzania niemieckich porzadków

    Z jakiej choinki się urwałeś?

  • 60. Data: 2023-01-11 15:59:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Jan 2023 15:39:48 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Potrzebny był przytakiwacz do wprowadzania niemieckich porzadków

    Czemu nie wzięli Obatela?
    On już przytakiwał tuzinowi przygłupów i w dodatku wchodzi bez wazeliny.
    Nie musiałby chłopina jeździć kabrioletem z Jasła do Brukseli i to w
    dodatku w lutym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek