  • 1. Data: 2002-02-13 22:32:52
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza i umowy o dzielo
    Od: TK <t...@n...only.com.pl>

    Czy mając zarejestrowaną działalność gospodarczą można równocześnie
    podpisać umowę o dzieło (zlecenie), która obejmuje zakresem to samo, co
    obejmuje działalność.

    Np. piszę program i wystawiam na niego fakturę. Ale ktoś inny chce podpisać
    umowę o dzieło, by być właścicielem programu

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-02-14 14:12:06
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza i umowy o dzielo
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Feb 2002 22:32:52 GMT, TK <t...@n...only.com.pl> wrote:

    >Czy mając zarejestrowaną działalność gospodarczą można równocześnie
    >podpisać umowę o dzieło (zlecenie), która obejmuje zakresem to samo, co
    >obejmuje działalność.

    Nie.

    >Np. piszę program i wystawiam na niego fakturę. Ale ktoś inny chce podpisać
    >umowę o dzieło, by być właścicielem programu

    Napisz dla niego wersję o nieco zmienionej nazwie np.
    a) Zezulec - wersja typowa
    b) Zezulec Marcina - wersja dla p. Marcina
    spiszcie umowę o przekazaniu praw majątkowych i wystaw normalną
    fakturę.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-02-14 14:18:25
    Od: TK <t...@n...only.com.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > a) Zezulec - wersja typowa
    > b) Zezulec Marcina - wersja dla p. Marcina
    > spiszcie umowę o przekazaniu praw majątkowych i wystaw normalną

    Tu nie o to chodzi, że jeden program będzie sprzedawany raz jako umowa o
    dzieło, a raz na fakturę.
    Chodzi o to, że znajomy mi powiedział, że nie będe mógł wykonywać tego
    samego, co mam wpisane w działalność jako osoba fizyczna, i np. podpisując
    umowę o dzieło (50% kosztów uzyskania, brak ZUS-u)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 4. Data: 2002-02-14 15:56:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Feb 2002 14:18:25 GMT, TK <t...@n...only.com.pl> wrote:

> [...]
    >samego, co mam wpisane w działalność jako osoba fizyczna, i np. podpisując
    >umowę o dzieło (50% kosztów uzyskania, brak ZUS-u)

    NIE. NIE MOŻESZ. Ale po co? Przecież mówię, że jeżeli chcesz przekazać
    prawa majątkowe, to nie musisz robić UoD. Co Ci da ta umowa? ZUS z DG
    i tak płacisz...

  • 5. Data: 2002-02-14 18:44:48
    Od: TK <t...@n...only.com.pl>

    > NIE. NIE MOŻESZ. Ale po co? Przecież mówię, że jeżeli chcesz przekazać
    > prawa majątkowe, to nie musisz robić UoD. Co Ci da ta umowa? ZUS z DG
    > i tak płacisz...

    Dzięki....

    Po co. Informatyk koszty ma mizerne (policzyłem) (jeżeli nie handluje
    sprzętem), a dochody .... no - znaczne. Tak więc z umowy o dzieło masz od
    raz koszt 50% - z DG, te 50 musisz uzbierać :(.
    Jeszcze raz dziękuję...

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 6. Data: 2002-02-16 14:03:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Feb 2002 18:44:48 GMT, TK <t...@n...only.com.pl> wrote:

    >Po co. Informatyk koszty ma mizerne (policzyłem) (jeżeli nie handluje
    >sprzętem), a dochody .... no - znaczne. Tak więc z umowy o dzieło masz od
    >raz koszt 50% - z DG, te 50 musisz uzbierać :(.

    Zawsze można poszukać jakiejś firmy z nadmiarem kosztów i kupić
    trochę...

  • 7. Data: 2002-02-16 19:31:30
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    > Zawsze można poszukać jakiejś firmy z nadmiarem kosztów i kupić
    > trochę...

    Czy to jest zgodne z prawem?
    Jest jakiś paragraf na to?

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 8. Data: 2002-02-17 12:04:24
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kaja <f...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@f...pl...

    > Czy to jest zgodne z prawem?
    > Jest jakiś paragraf na to?

    Oczywiscie, ze jest, to oszustwo podatkowe.
    Niestety nie pamietam dokladnie z jakiego przepisu.
    W skrajnych przypadkach moze to byc tez z KK art. 297- oszustwo
    kapitalowe.
    Trudne do udowodnienia zwlaszcza w Polsce - praktycznie niemozliwe.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2002-02-18 15:49:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Feb 2002 20:31:30 +0100, Kaja <f...@f...pl> wrote:

    >Czy to jest zgodne z prawem?

    Chyba ni, ale siakoś tak praktykowane i siakoś trudne do wykrycia,
    jeśli dobrze zrobione.