  • 1. Data: 2006-04-09 08:01:19
    Temat: Działalność gospodarcza - data rozpoczęcia
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Witam!

    Przeglądam ustawę o swobodzie dział. gosp. lecz nie znalazłem odpowiedzi
    na pytanie na ile zobowiązująca jest zadeklarowana data rozpoczęcia
    działalności.

    Czy mogę wcześniej zacząć prowadzić działalność?
    Myślałem, że dłużej mi się zejdzie ze sprawami rejestracyjnymi.

    Jeśli zarejestruję działalność w US i ZUS to mogę już normalnie działać
    pomimo, że datę rozpoczęcia w ewidencji mam podaną na początek maja?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-04-09 08:15:20
    Temat: Re: Działalność gospodarcza - data rozpoczęcia
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli zarejestruję działalność w US i ZUS to mogę już normalnie działać
    > pomimo, że datę rozpoczęcia w ewidencji mam podaną na początek maja?

    Niedawno zakladalem DG. Powiedz co masz na mysli "Czy mogę wcześniej zacząć
    prowadzić działalność?"

    Fantom

  • 3. Data: 2006-04-09 08:30:57
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Dnia 09.04.2006 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Niedawno zakladalem DG. Powiedz co masz na mysli "Czy mogę wcześniej zacząć
    > prowadzić działalność?"

    Czy mogę po zarejestrowniu w US i ZUS ale jeszcze przed zadeklarowaną
    datą we wpisie do ew. dział. gosp....

    1. Podpisywać w imieniu swojej firmy umowy najmu na lokal firmy?
    2. Kupować wyposażenie lokalu firmy i towar dla klientów?
    3. Podpisać z tpsa umowę na telefon?
    4. Sprzedawać towar klientom?

    Pozdrawiam
    Martinez

  • 4. Data: 2006-04-09 17:09:36
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Czy mogę po zarejestrowniu w US i ZUS ale jeszcze przed zadeklarowaną
    > datą we wpisie do ew. dział. gosp....
    >

    > Pozdrawiam
    > Martinez
    Niestety nie. Ale spróbuj w gminie aneksem zmienić wpis do ewidencji, zmieniając
    datę rozpoczęcia działalności. Jak udało się Tobie w ZUSie złozyć ZUA przed
    czasem rozpoczęcia? Ode mnie nie przyjęli. Ba, babka poprawiła mi kod, taka
    gorliwa, a nowa wersja "Płatnika" będzie rozprowadzana przez nich, najpedzej w
    połowie miesiąca. Pozdrawiam Areta

  • 5. Data: 2006-04-09 20:47:04
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Dnia 09.04.2006 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > gorliwa, a nowa wersja "Płatnika" będzie rozprowadzana przez nich, najpedzej w

    Dziękuję za odpowiedź.
    W US i ZUS jeszcze nie byłem. W US będę w tym tygodniu.

    Pytam bo w UM i GUS obsłużono mnie wyjątkowo szybko a datę rozpoczęcia
    wpisałem miesiąc do przodu.

    Ponieważ w tym miesiącu są święta to i w urzędach będzie rozluźnienie.
    Poczekam cierpliwie z rozpoczęciem wg planu.

    Pozdrawiam
    Martinez