  • 1. Data: 2006-10-31 13:24:58
    Temat: Działalność gospodarcza a wcześniejsze umowy o dzieło.
    Od: j...@g...com

    Dla pewnej firmy wykonałem kilka prac na umowę o dzieło.
    Teraz chcę założyć działalność gospodarczą i pewnie kilka
    zleceń będzie z owej firmy. Chcę być opodatkowany stawką
    liniową. Kumpel mnie ostrzega że umowy o dzieło mogą być
    traktowane jako stosunek o pracę (z jakiej racji ?!) i w związku
    z tym w jakiś sposób pozbawić mnie prawa do stawki liniowej.
    Czy to prawda ?

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2006-10-31 21:11:06
    Od: "ja" <q...@v...pl>

    j...@g...com napisał(a):
> [...]
    > liniową. Kumpel mnie ostrzega że umowy o dzieło mogą być
    > traktowane jako stosunek o pracę (z jakiej racji ?!)

    W przypadku gdy jakakolwiek umowa posiada cechy umowy o prace stosuje
    sie do niej przepisy prawa pracy - ma to na celu ochronę praw slabszej
    strony stosunku prawnego czyli "pracownika" np. Ciebie.
    Jesli bedziesz prowadził działalność gospodarczą, a stroną umowy
    bedzie firma A (ktorą prowadzisz) oraz firma B (od ktorej przyjoleś
    zlecenie) to mysle,ze nie powinno być zadnego problemu.
    Jesli chodzi o prawo podatkowe to mogę powiedziec tylko tyle, ze to Ty
    wybierasz 1 forme z mozliwych do wybrania gdy takowe istnieją. Jesli
    spelniasz warunki opodatkowania linowego to mozesz sie opodatkowac tym
    podatkiem.