  • 1. Data: 2003-08-04 08:16:00
    Temat: Działalność gosp. a staż pracy (urlopowy)?
    Od: "p" <p...@h...pl>

    Witam,

    Mam problem. Przez 1,5 roku prowadziłem własną działalność gospodarczą
    (płaciłem ZUS).
    Obecnie mam umowę o pracę. Niestety mój pracodaca nie chce uznać mi okresu
    prowadzonej działalności do stażu pracy (urlopowego).
    Czu ktoś mmógłby mi odpowiedzieć jak to jest z urlopem i co się wlicza do
    stażu pracy (urlopowego).
    Jeśli mam rację i powinni mi to wliczyć to czym się "podeprzeć"?
    Trochę to dla mnie dziwne że prowadzenie gosp. rolnego się wlicza a niby
    działalność gosp. sięnie wlicza.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam,
    Krzysiek K.

  • 2. Data: 2003-08-04 10:16:07
    Temat: Re: Działalność gosp. a staż pracy (urlopowy)?
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Obecnie mam umowe o prace. Niestety mój pracodaca nie chce uznac mi
    > okresu prowadzonej dzialalności do stazu pracy (urlopowego).

    Mysle, ze slusznie zupelnie. Patrz art 154 - 155 K.p.

    > Troche to dla mnie dziwne ze prowadzenie gosp. rolnego sie wlicza a
    > niby dzialalnośc gosp. sienie wlicza.

    A o tej dzialalnosci rolniczej to nie wiedzialem. Mozesz podac podst. prawna..?

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-08-04 10:46:07
    Od: "p" <p...@h...pl>

    > A o tej dzialalnosci rolniczej to nie wiedzialem. Mozesz podac podst.
    prawna..?

    Wyjątkowo do okresu, od którego zależy wymiar urlopu, zalicza się m.in.

    okresy prowadzenia gospodarstwa rolnego lub pracy w nim (Ustawa z dnia 20
    lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym
    do pracowniczego stażu pracy);

    okresy działalności kombatanckiej i równorzędnej (Ustawa z dnia 24 stycznia
    1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji
    wojennych i okresu powojennego oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 27 czerwca 1991 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu
    zaliczania okresów działalności kombatanckiej i okresów działalności
    równorzędnej z działalnością kombatancką do okresów zatrudnienia);

    okresy czynnej służby wojskowej oraz okresy służby w Policji, Urzędzie
    Ochrony Państwa, Służbie Więziennej, Straży Granicznej i Państwowej Straży
    Pożarnej w zakresie i na zasadach przewidzianych odrębnymi przepisami.