eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziałalność ISP na łączach DSL
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2007-02-07 18:19:35
    Temat: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: KT <.invalid>

    Witajcie,
    Czy legalne jest prowadzenie malutkiej, sąsiedzkiej działalności
    dostarczania Internetu na łączach DSL od TPSA? Chodzi o usługę DSL TP nie
    Neostradę.

    Pozdr.


  • 2. Data: 2007-02-07 19:27:52
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    KT napisał(a):
    > Witajcie,
    > Czy legalne jest prowadzenie malutkiej, sąsiedzkiej działalności
    > dostarczania Internetu na łączach DSL od TPSA? Chodzi o usługę DSL TP nie
    > Neostradę.
    >
    > Pozdr.

    a co jest napisane w umowie DSL TP?


  • 3. Data: 2007-02-07 19:31:45
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: KT <.invalid>

    Dnia Wed, 07 Feb 2007 20:27:52 +0100, Garvey napisał(a):

    >> Czy legalne jest prowadzenie malutkiej, sąsiedzkiej działalności
    >> dostarczania Internetu na łączach DSL od TPSA? Chodzi o usługę DSL TP nie
    >> Neostradę.

    > a co jest napisane w umowie DSL TP?

    jeśli Ci napiszę w skrócie, to będzie moja interpretacja tej umowy -- w
    takim wypadku nie ma sensu pytać innych. ;)

    jeśli bym Ci nie napisał w skrócie, to musiałbym tu wkleić całą umowę, czy
    też raczej regulamin usługi, bo o ile wiem takie rzeczy sa raczej w
    regulaminie.

    stąd pytanie raczej kieruję do osób, które znają ów regulamin i jego
    wykładnię.

    :)


  • 4. Data: 2007-02-07 19:42:30
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Użytkownik KT napisał:


    > stąd pytanie raczej kieruję do osób, które znają ów regulamin i jego
    > wykładnię.
    >
    > :)

    Z tego co było ze 2 lata temu to Neostrady nie mogłeś udostępnić poza
    lokal zainstalowania ( i nadal nie możesz ), z DSL TP mogłeś robić co Ci
    sę podobało ( a jak jest teraz to nie wiem ;) ).

    Pozdro !!


  • 5. Data: 2007-02-07 19:45:59
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > a co jest napisane w umowie DSL TP?

    W umowie DSL TP pisze tak: (MSPANC)


    Spis treści
    Dział I. Definicje ..........................................3
    Dział II. Zakres i warunki świadczenia usługi
    dostęp do Internetu DSL tp...........................5
    Dział III. Umowa o świadczenie usługi
    dostęp do Internetu DSL tp...........................6
    Dział IV. Odpowiedzialność
    .................................11
    Dział V. Opłaty ...........................................13
    Dział VI. Zakres obsługi serwisowej Usługi .....................14
    Dział VII. Reklamacje .......................................15
    Dział VIII. Dokumenty niezbędne do podpisania Umowy..........18
    Dział IX. Postanowienia przejściowe i końcowe ................19
    Dział I. Definicje
    §1
    Użyte w "Regulaminie korzystania z usługi dostęp do Internetu DSL tp
    świadczonej przez TP S.A.", pojęcia oznaczają:
    1) Abonent - podmiot, który zawarł z Telekomunikacją Polską S.A. umowę w
    formie pisemnej o świadczenie usługi dostęp do Internetu DSL tp,
    2) Cennik - "Cennik usługi dostęp do Internetu DSL tp",
    3) DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) - protokół komunikacyjny
    umożliwiający komputerom automatyczne uzyskanie danych konfiguracyjnych
    sieci IP,
    4) DSL (Digital Subscriber Line) - technologia transmisji danych
    wykorzystywana w Usłudze pozwalająca na jednoczesny dostęp do Internetu
    oraz korzystanie z usług telefonicznych w oparciu o analogowe łącze
    telefoniczne zakończone Urządzeniami,
    5) Ethernet - technologia wykorzystywana do budowy sieci LAN obejmująca
    specyfikację kabli, interfejsów i przesyłanych nimi sygnałów,
    6) Internet - sieć komputerowa o zasięgu globalnym składająca się
    ze wzajemnie połączonych ze sobą sieci działających w oparciu o zbiór
    protokołów TCP/IP,
    7) IP (Internet Protocol) - protokół komunikacyjny używany do transmisji
    danych w sieciach rozległych, np. sieci Internet,
    8) Komórka organizacyjna - komórka organizacyjna TP, zaangażowana
    bezpośrednio w obsługę klientów i Abonentów, jak również komórka
    organizacyjna TP uprawniona do podpisywania Umowy,
    9) LAN (Local Area Network) - lokalna sieć komputerowa wykonana w
    technologii Ethernet, Fast Ethernet lub Gigabit Ethernet łącząca
    komputery użytkowników działających na stosunkowo niewielkim obszarze,
    10) Lokal - określone w Umowie miejsce świadczenia usługi dostęp do
    Internetu DSL tp,
    11) NAT (Network Address Translation) - funkcjonalność routera
    pozwalająca na translację adresów z prywatnej podsieci adresowej na
    jeden publiczny adres IP,
    12) Okno Serwisowe - występujące w godzinach 23.00-4.00 w każdą noc z
    soboty na niedzielę działania podejmowane przez TP mające na celu
    wykonanie niezbędnych prac, w szczególności związanych z modernizacją
    sieci TP oraz polepszeniem świadczonej usługi dostęp do Internetu DSL
    tp, mogących skutkować brakiem dostępu Użytkownika do usługi dostęp
    do Internetu DSL tp przez maksymalnie 15 minut,
    13) Okres rozliczeniowy - okres jednego miesiąca będący podstawą
    rozliczenia należności Abonenta wobec TP, rozpoczynający się i kończący
    we wskazanych na fakturze dniach miesiąca,
    14) Regulamin - "Regulamin korzystania z usługi dostęp do Internetu DSL
    tp świadczonej przez TP S.A.",
    15) Sieć - wszystkie urządzenia i łącza tworzące infrastrukturę
    techniczną TP do przesyłania informacji na odległość ,
    16) TP - Telekomunikacja Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie
    (kod: 00-105) przy ul. Twardej 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców
    prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIX Wydział
    Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000010681,
    17) Umowa - "Umowa o świadczenie usługi dostęp do Internetu DSL tp przez
    Telekomunikację Polską S.A." zawarta pomiędzy TP a Abonentem,
    18) Urządzenia - stanowiący własność TP komplet urządzeń
    udostępnianych Użytkownikowi w celu świadczenia usługi dostęp do
    Internetu DSL tp,
    w skład którego wchodzi modem lub router, splitter oraz niezbędne
    okablowanie,
    19) Usługa - usługa dostępu do Internetu DSL tp świadczona przez
    Telekomunikację Polską S.A.,
    20) Użytkownik - Abonent lub inny podmiot uprawniony przez Abonenta do
    korzystania z Usługi w Lokalu określonym w Umowie,
    21) Zamawiający - podmiot, który złożył zamówienie na usługę dostęp do
    Internet DSL tp.
    Dział II. Zakres i warunki świadczenia usługi dostęp do Internetu DSL tp
    §2
    1. Usługa świadczona jest przez Telekomunikację Polską S.A. w oparciu o
    usługi telefoniczne świadczone przez TP, na podstawie Umowy, w zakresie
    i na warunkach określonych w Regulaminie.
    2. Abonent zobowiązuje się do przestrzegania postanowień Regulaminu
    i uiszczania opłat określonych w Cenniku oraz zobowiązuje się zapewnić
    przestrzeganie Regulaminu przez Użytkownika.
    3. Usługa jest świadczona wyłącznie w oparciu o łącze telefoniczne w
    sieci TP. Instalacja Usługi, na wniosek Abonenta, może zostać dokonana
    na wskazanym przez Abonenta łączu telefonicznym sieci TP (łącze
    Użytkownika),
    przy czym TP świadczy Usługę jedynie na łączu telefonicznym,
    którego numer urządzenia końcowego (numer telefoniczny Użytkownika)
    został wskazany w Umowie.
    §3
    1.W ramach Usługi TP zapewnia:
    1) stały i nieograniczony dostęp do sieci Internet w technologii DSL
    z maksymalną prędkością transmisji do / od Abonenta w zależności od
    wybranej przez Abonenta opcji,
    2) korzystanie z Urządzeń zakończonych interfejsem Ethernet,
    3) korzystanie z usług dodanych:
    a) stałej 4 lub 8 adresowej (w zależności od opcji) podsieci publicznych
    adresów IP na interfejsie LAN modemu,
    b) podstawowego pakietu bezpieczeństwa sieciowego realizowanego na
    platformie TP - E-security.
    c) indywidualnego profilu usługowego,
    d) przestrzeń dyskową na konta poczty elektronicznej i serwer www w
    domenie internetdsl.pl.
    2. Usługa jest świadczona w opcjach wskazanych w Cenniku i wybieranych
    przez Abonenta.
    3. Na wniosek Abonenta TP świadczy usługi dodatkowe:
    1) funkcjonalność routera z translacją adresów NAT,
    2) utrzymanie serwera DHCP dla funkcjonalności routera z translacją
    adresów NAT,
    3) zaawansowany pakiet bezpieczeństwa realizowany w oparciu o wirtualny
    Firewall realizowany na platformie TP,
    4) inne, wymienione w Cenniku.
    §4
    1 .Użytkownik zobowiązany jest:
    1) korzystać z Urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem i wymaganiami
    prawidłowej eksploatacji,
    2) udostępnić pracownikom TP lub jej przedstawicielom bezzwłocznie
    Lokal w celu zainstalowania Urządzeń i dokonania konserwacji Urządzeń,
    oraz w przypadku napraw Urządzeń (w czasie gotowości służb technicznych
    TP, o której mowa w § 28); czas opóźnienia w udostępnieniu Lokalu nie
    wlicza się do terminu uruchomienia Usługi lub naprawy Urządzeń
    3) powiadomić TP o wszelkich nieprawidłowościach w pracy, usterkach lub
    uszkodzeniach Urządzeń w momencie ich stwierdzenia,
    4) nie dokonywać samodzielnie napraw i modernizacji Urządzeń;
    wszelkich zmian, konserwacji oraz usuwania uszkodzeń Urządzeń dokonuje
    wyłącznie TP lub jej upoważniony przedstawiciel,
    5) zapewnić zasilanie niezbędne do funkcjonowania Usługi.
    2. TP ma prawo obciążyć Abonenta kosztami naprawy udostępnionych
    Użytkownikowi przez TP Urządzeń w przypadku stwierdzenia, że uszkodzenie
    powstało na skutek:
    1) samowolnej naprawy lub modernizacji dokonanej przez Użytkownika,
    2) samowolnej zmiany konfiguracji Urządzeń,
    3) uszkodzeń mechanicznych, które nie mogły powstać w trakcie
    prawidłowej eksploatacji Urządzeń,
    4) uszkodzeń spowodowanych działaniami urządzeń będących własnością
    Użytkownika,
    5) świadomego zniszczenia.
    3. W przypadku, gdy uszkodzenie Urządzeń spowoduje uszkodzenie urządzeń
    będących własnością Użytkownika, wówczas koszty naprawy tych urządzeń
    ponosi TP, jeśli uszkodzenie to nie jest wynikiem złej konstrukcji lub
    też złej obsługi urządzeń będących własnością Użytkownika.
    Dział III. Umowa o świadczenie usługi dostęp do Internetu DSL tp
    §5
    Umowa jest zawierana w formie pisemnej, pod rygorem nieważności,
    po dostarczeniu przez Zamawiającego wszystkich wymaganych dokumentów
    i spełnieniu warunków określonych w Regulaminie.
    §6
    1. W imieniu TP Umowę zawiera osoba należycie do tego umocowana, na
    podstawie pisemnego pełnomocnictwa.
    2. Zamawiający może zawrzeć Umowę osobiście bądź przez należycie
    umocowanego przedstawiciela.
    §7 Umowa może być zawarta na czas określony lub na czas nieokreślony.
    §8
    TP zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia Umowy w przypadkach gdy:
    1) nie istnieją warunki techniczne do świadczenia Usługi,
    2) Zamawiający zalega z opłatami na rzecz TP.
    §9
    1. Wszelkie zmiany w Umowie muszą być dokonywane, pod rygorem
    nieważności, w formie pisemnego aneksu do Umowy.
    2. Zmiany w Regulaminie oraz w Cenniku następują w trybie określonym w §
    22 ust. 6 oraz w § 26.
    §10
    Abonent Usługi, którego dane zawarte w Umowie ulegają zmianie, bądź
    wobec którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub inne postępowania
    sądowe, mogące mieć wpływ na Umowę, jest zobowiązany:
    1) poinformować właściwą Komórkę organizacyjną o okolicznościach, o
    których mowa powyżej, w terminie do 30 dni kalendarzowych od zaistnienia
    takich zmian lub wszczęcia postępowań,
    2) w przypadku przejęcia praw i obowiązków Abonenta wynikających z Umowy
    - wskazać podmiot przejmujący jego prawa i obowiązki wynikające z
    Umowy,
    3) doręczyć na żądanie TP dokumenty potwierdzające zaistnienie zmian
    lub wszczęcie postępowania.
    §11
    1. Umowa może być rozwiązana przez Strony za 30-dniowym okresem
    wypowiedzenia przez:
    1) pisemne oświadczenie złożone przez Abonenta do Komórki
    organizacyjnej, określonej w Umowie, przy czym za dzień rozpoczęcia
    biegu okresu wypowiedzenia przyjmuje się dzień wpłynięcia oświadczenia
    Abonenta
    0 wypowiedzeniu do Komórki organizacyjnej TP,
    2) z zastrzeżeniem postanowienia § 12 ust. 1 - pisemne oświadczenie TP
    przekazane listem poleconym na adres Abonenta określony w Umowie, przy
    czym za dzień rozpoczęcia biegu okresu wypowiedzenia przyjmuje się dzień
    doręczenia Abonentowi oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy.
    2. TP może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu
    wypowiedzenia w przypadku nieistnienia, ustania lub istotnego
    pogorszenia się technicznych możliwości świadczenia Usługi. W takim
    przypadku Abonent nie ponosi miesięcznej opłaty abonamentowej za okres
    wypowiedzenia.
    3. Umowa może być rozwiązana przez Abonenta ze skutkiem
    natychmiastowym, jeżeli z przyczyn leżących po stronie TP Użytkownik nie
    mógł korzystać z Usługi w sposób ciągły przez okres 30 dni.
    4. TP może, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3, w każdym czasie ograniczyć lub
    zawiesić świadczenie Usługi lub wypowiedzieć Umowę bez zachowania
    okresu wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia niewłaściwego wykonywania
    przez Abonenta lub Użytkownika postanowień Umowy, naruszenia postanowień
    Regulaminu lub przepisów prawa, w zakresie związanym z korzystaniem z
    Usługi, a w szczególności:
    1) nieuregulowania opłat na rzecz TP za jeden Okres rozliczeniowy jeżeli
    Abonent pozostaje w opóźnieniu z zapłatą dłużej niż jeden Okres
    rozliczeniowy,
    2) nielegalnego uzyskania lub podjęcia prób nielegalnego uzyskania
    dostępu do zasobów informatycznych będących w posiadaniu innych osób
    albo podejmowania lub umożliwiania podejmowania osobom trzecim innych
    działań utrudniających albo uniemożliwiających świadczenie
    lub korzystanie z usług telekomunikacyjnych,
    3) nieprzestrzegania przez Użytkownika, w zakresie jakim go dotyczą,
    przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U.
    nr 171, poz. 1800), z pózn. zmianami.
    4) powodowania zjawiska przeciążenia, w tym przepełniania, blokowania
    lub powodowania natłoku w sieci Internet lub innych sieciach transmisji
    danych lub ich elementach,
    5) przesyłania lub umożliwiania przesyłania informacji nie zamówionej
    przez jej odbiorcę, a także udostępniania innym osobom zasobów (m.in.
    określonego obszaru pamięci dysku twardego, pamięci dynamicznej oraz
    konfiguracji programów) lub informacji (w tym danych tekstowych
    1 skryptów programowych zapisanych w ww. pamięciach) w celu
    wykorzystywania ich do działań związanych z przesyłaniem informacji
    niezamówionej przez jej odbiorcę, a w szczególności naruszających
    Ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    (Dz. U. Nr 144 poz. 1204 z późniejszymi zmianami),
    6) wszelkich działań Użytkownika, które mogą uszkodzić infrastrukturę
    sieciową TP lub zakłócą poprawne funkcjonowanie systemu TP służącego
    udostępnieniu i monitorowaniu Usługi, szkieletu i punktów stykowych
    Sieci oraz innych elementów Sieci.
    5. Ograniczenie lub zawieszenie przez TP świadczenia Usługi trwa do
    czasu poinformowania TP przez Abonenta o usunięciu przyczyny będącej
    podstawą ograniczenia lub zawieszenia usług i potwierdzenia tej
    okoliczności przez TP.
    6. Ograniczenie lub zawieszenie świadczenia Usługi nie pozbawia TP prawa
    do wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia.
    7. Przez okres ograniczenia lub zawieszenia Usługi z przyczyn
    określonych w ust. 4, Abonent jest zobowiązany do zapłaty miesięcznych
    abonamentowych opłat w wysokości wynikającej z Cennika.
    8. W przypadku istotnego pogorszenia się parametrów technicznych
    uniemożliwiającego świadczenie Usługi z prędkością transmisji wskazaną
    w Umowie, TP może, za zgodą Abonenta, świadczyć Usługę o zmniejszonej
    prędkości. Zmniejszenie prędkości wymaga zawarcia aneksu do Umowy.
    9. Od dnia podpisania aneksu, o którym mowa w ust. 8, Abonent uiszcza
    miesięczne opłaty abonamentowe w wysokości odpowiadającej możliwej do
    realizacji opcji określonej w treści Umowy.
    §12
    1. W przypadku gdy Abonent, będący osobą fizyczną, zawarł Umowę w celu
    bezpośrednio niezwiązanym z prowadzoną przez siebie działalnością
    gospodarczą lub wykonywaniem zawodu, rozwiązanie Umowy może nastąpić w
    sposób i w przypadkach określonych w § 11 Regulaminu, z tym wyjątkiem,
    że TP nie będzie mogła wypowiedzieć Umowy zgodnie z § 11 ust. 1 pkt 2
    Regulaminu.
    2. Wyłączenie zastosowania § 11 ust. 1 pkt 2 Regulaminu, o którym mowa
    w ust. 1, będzie wiązało Abonenta i TP do czasu, w którym Abonent,
    będący osobą fizyczną, zacznie korzystać z Usługi w celu bezpośrednio
    związanym z prowadzoną przez Abonenta działalnością gospodarczą lub
    wykonywaniem zawodu.
    3. W przypadku, gdy zajdą okoliczności wskazane w § 11 ust. 4, TP może
    wypowiedzieć Umowę zawartą z Abonentem, będącym osobą fizyczną, który
    zawarł Umowę w celu bezpośrednio niezwiązanym z prowadzoną przez siebie
    działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu, z zachowaniem 2
    tygodniowego okresu wypowiedzenia.
    §13
    Umowa wygasa wskutek:
    1) upływu okresu, na który została zawarta.
    2) ustania bytu prawnego osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej
    nieposiadającej osobowości prawnej, utworzonej zgodnie z przepisami
    prawa, będącej Abonentem Usług, z zastrzeżeniem §10,
    3) śmierci osoby fizycznej będącej Abonentem Usług,
    4) rozwiązania albo wygaśnięcia umowy o świadczenie usług powszechnych
    przez TP lub odstąpienia przez Użytkownika od ww. umowy.
    §14
    1. Na pisemny wniosek Abonenta TP zawiesza świadczenie Usługi na okres
    nie krótszy niż jeden miesiąc, ale nie dłuższy niż 12 miesięcy. Abonent
    może złożyć wniosek o zawieszenie nie wcześniej niż po upływie 1
    miesiąca od daty uruchomienia Usługi.
    2. TP zawiesza świadczenie Usługi w pierwszym dniu miesiąca
    kalendarzowego. Abonent powinien złożyć wniosek o zawieszenie
    świadczenia Usługi nie później niż na 2 dni robocze przed zakończeniem
    miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym ma nastąpić zawieszenie
    świadczenia Usługi.
    3. Ponowne rozpoczęcie świadczenia Usługi następuje w pierwszym dniu
    miesiąca kalendarzowego, jeżeli w poprzednim miesiącu, na 2 dni robocze
    przed zakończeniem miesiąca, Abonent złożył wniosek o ponowne
    rozpoczęcie świadczenia Usługi
    4. Przez okres zawieszenia Usługi Abonent jest zobowiązany do zapłaty
    miesięcznych abonamentowych opłat w wysokości wynikającej z Cennika. Za
    ponowne rozpoczęcie świadczenia Usługi opłaty dodatkowej
    nie pobiera się.
    §15
    1. W ciągu 30 dni od daty wygaśnięcia, rozwiązania lub odstąpienia od
    Umowy, Użytkownik zobowiązany jest udostępnić swoje pomieszczenia
    pracownikowi TP lub jej upoważnionemu przedstawicielowi w celu demontażu
    umieszczonych w tych pomieszczeniach Urządzeń wyszczególnionych
    w protokole zdawczo-odbiorczym. W chwili dokonywania demontażu Urządzeń,
    powinny one znajdować się w stanie nienaruszonym, a ich zużycie nie
    powinno wykraczać ponad zużycie wynikające z normalnej eksploatacji.
    2. W przypadku utraty, zniszczenia, uszkodzenia lub zużycia ponad
    normalną eksploatację Urządzeń zamontowanych w pomieszczeniach
    Użytkownika,
    TP ma prawo do odszkodowania od Abonenta w wysokości poniesionej szkody.
    10
    3. Jeżeli Abonent nie umożliwi odbioru Urządzenia w terminie wskazanym w
    ust. 1, zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 1/30
    opłaty instalacyjnej za każdy dzień opóźnienia w zwrocie Urządzenia,
    chyba że opóźnienie nastąpiło z winy TP.
    Dział IV. Odpowiedzialność
    §16
    Abonent ponosi odpowiedzialność za nieprzestrzeganie przez Użytkownika
    postanowień Regulaminu i Umowy.
    §17
    TP ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
    Usługi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a w przypadkach
    w nim nieuregulowanych na zasadach określonych w Prawie
    telekomunikacyjnym i Kodeksie cywilnym.
    §18
    TP nie ponosi odpowiedzialności:
    1) w przypadku uszkodzenia, z przyczyn nieleżących po stronie TP,
    urządzeń i łączy stanowiących własność Abonenta lub osoby trzeciej,
    2) za awarie w pracy Urządzeń będących następstwem uszkodzeń urządzeń
    lub łączy niestanowiących własności TP lub przerw wynikających z działań
    lub zaniechań Abonenta,
    3) w przypadku niedotrzymania wartości parametrów technicznych urządzeń
    lub łączy stanowiących własność Abonenta lub osoby trzeciej,
    4) w przypadku działania lub zaniechania osób trzecich, których
    następstwem jest brak możliwości świadczenia Usługi,
    5) w przypadku uniemożliwienia pracownikom TP lub jej przedstawicielom
    dostępu do Urządzeń i łączy stanowiących własność TP i znajdujących
    się w lokalizacjach Abonenta lub pomieszczeniach osoby trzeciej,
    niezależnie od tytułu prawnego Abonenta do tych pomieszczeń,
    6) za awarie będące następstwem ingerencji przez Abonenta w Urządzenia
    lub przewody stanowiące własność TP,
    7) za nieprawidłowe funkcjonowanie dostarczonego oprogramowania, jeśli
    jego instalacja i użytkowanie nie przebiegała zgodnie z zaleceniami
    producenta,
    11
    8) za blokadę świadczonych usług i/lub utratę informacji spowodowaną
    rozwinięciem się wirusa lub robaka dostarczonego do sieci Abonenta na
    skutek połączenia komputerów Abonenta z siecią Internet,
    9) za treści przekazywane podczas korzystania przez Abonenta z Usługi,
    10) za zabezpieczenie danych i oprogramowania komputera Użytkownika,
    podłączonego do Urządzeń, przed ingerencją osób trzecich,
    11) za rejestrację domen dokonywaną przez Abonenta w trakcie korzystania
    z Usługi,
    12) za niezależne od TP następstwa przerw w świadczeniu Usługi w trakcie
    występowania Okna Serwisowego,
    13) następstwa oraz szkody powstałe na skutek ograniczenia lub
    zawieszenia Usługi,
    14) skutki naruszenia przez Abonenta zobowiązań wskazanych w § 4 ust. 1.
    §19
    1.TP i Abonent nie ponoszą odpowiedzialności za szkody spowodowane siłą
    wyższą lub decyzjami władz państwowych lub samorządowych. Siła wyższa
    oznacza zdarzenie zewnętrzne niezależne od danej Strony, któremu dana
    Strona nie mogła zapobiec.
    2. Strona podlegająca działaniu siły wyższej zawiadomi drugą Stronę tak
    szybko jak to będzie możliwe o wystąpieniu siły wyższej.
    §20
    1. TP zapłaci na rzecz Abonenta karę umowną:
    1) w wysokości 1/30 (słownie: jednej trzydziestej) miesięcznej opłaty
    abonamentowej - za każdy dzień niedotrzymania z winy TP terminu
    rozpoczęcia świadczenia Usługi w danej lokalizacji,
    2) w wysokości 1/30 (słownie: jednej trzydziestej) miesięcznej opłaty
    abonamentowej dla danej lokalizacji - za każde 24 godziny przerwy w
    świadczeniu Usługi na łączu w danej lokalizacji.
    2.O ile przerwa w świadczeniu Usługi nastąpiła z winy Użytkownika,
    Abonent zobowiązany jest pokryć koszty związane z przywróceniem
    możliwości jej świadczenia przez TP.
    3. Suma zapłaconych przez TP kar umownych, o których mowa w ust. 1 nie
    może przekroczyć w danym Okresie rozliczeniowym, wysokości miesięcznych
    opłat abonamentowych przewidzianych w Cenniku.
    12
    §21
    1. TP zapewnia należytą staranność , w zakresie uzasadnionym względami
    technicznymi lub ekonomicznymi, przy zabezpieczaniu urządzeń
    telekomunikacyjnych, sieci telekomunikacyjnych oraz zbiorów danych przed
    ujawnieniem tajemnicy telekomunikacyjnej.
    2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów w związku ze
    świadczonymi przez siebie usługami TP podejmuje środki techniczne i
    organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa
    świadczonych usług.
    Dział V. Opłaty
    §22
    1. Wysokość opłat za Usługę określa Cennik.
    2. Abonent zobowiązany jest do uiszczania opłat za Usługę zgodnie
    z otrzymanymi fakturami VAT. Termin płatności faktury VAT jest
    każdorazowo określony na fakturze VAT.
    3. Jeżeli okres świadczenia Usługi na podstawie Umowy nie obejmuje
    pełnego miesiąca kalendarzowego, wówczas opłatę abonamentową ustala się
    w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień
    świadczenia Usługi.
    4. Miesięczne opłaty abonamentowe są płatne z góry. Opłaty z tytułu
    świadczenia Usługi pobierane są od dnia uruchomienia Usługi w danej
    lokalizacji wskazanego w protokole zdawczo-odbiorczym Usługi.
    5. Miesięczna opłata abonamentowa obejmuje: stały dostęp do sieci
    Internet, korzystanie, konserwację i utrzymanie Urządzeń, dostęp do
    wsparcia telefonicznego Użytkownika oraz usługi dodane.
    6. Z zastrzeżeniem postanowień § 26 Regulaminu, zmiany wysokości opłat
    abonamentowych miesięcznych wynikające ze zmiany Cennika, nie powodują
    konieczności zmiany w formie aneksu zawartej Umowy. TP wykaże nową
    stawkę opłat w kolejnej wystawianej fakturze po zmianie Cennika.
    W przypadku zmian opłat polegających na wprowadzeniu nowych opłat, które
    Abonent zobowiązany jest uiszczać lub skutkujących podwyższeniem
    dotychczasowych opłat stosuje się § 26 Regulaminu.
    §23
    Za nieświadczenie Usługi będące następstwem działań podjętych przez TP w
    ramach Okna Serwisowego nie ulegają zmniejszeniu opłaty ponoszone przez
    Abonenta na rzecz TP z tytułu świadczenia Usługi.
    13
    §24
    1. Opłata za Usługę powinna zostać wniesiona w terminie wskazanym w
    fakturze VAT. Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na
    rachunek TP.
    2. Abonent jest zobowiązany niezwłocznie poinformować TP o fakcie
    nieotrzymania faktury VAT za dany Okres rozliczeniowy.
    3. Za opóźnienie w uiszczaniu opłat TP pobiera odsetki ustawowe.
    §25
    TP zastrzega sobie prawo dochodzenia od Abonenta niezapłaconych
    należności oraz zwrotu Urządzeń nawet pomimo rozwiązania lub wygaśnięcia
    Umowy.
    §26
    1.O zmianach w Regulaminie lub zmianach w Cenniku skutkujących
    podwyższeniem opłat lub polegających na wprowadzeniu nowych opłat, które
    Abonent zobowiązany jest uiszczać oraz terminach ich wprowadzenia, TP
    powiadamia Abonentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu
    rozliczeniowego. Informacje o zmianach będą dołączane do faktur
    miesięcznych oraz zamieszczane na stronach internetowych TP lub Abonent
    zostanie powiadomiony o nich odrębnym pismem - przed doręczeniem faktury
    obliczonej według zmienionych opłat.
    2. Jeżeli Abonent nie dokona wypowiedzenia Umowy w terminie 30 dni od
    dnia doręczenia mu zmian Regulaminu lub zmian Cennika polegających na
    wprowadzeniu nowych opłat, które Abonent zobowiązany jest uiszczać lub
    skutkujących podwyższeniem opłat dotychczasowych, przyjmuje się, że
    wyraża on zgodę na zmianę warunków Umowy.
    Dział VI. Zakres obsługi serwisowej Usługi
    §27
    W ramach obsługi serwisowej TP zapewnia:
    1) usuwanie nieprawidłowości w pracy Urządzeń,
    2) konserwację, naprawę lub wymianę uszkodzonego Urządzenia,
    3) usuwanie awarii Sieci,
    4) możliwość zgłaszania problemów pracy z Siecią na specjalnie do tego
    celu wydzielony bezpłatny numer telefoniczny 0 800 120 810, lub 9393
    lub 9330 dostępny bez przerw - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
    365/6 dni w roku.
    14
    §28
    1.W ramach serwisu Usługi TP zapewnia gotowość służb technicznych. Do
    usunięcia awarii od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo
    wolnych od pracy, w godzinach od 8 do 18.
    2.TP zobowiązuje się do usunięcia awarii, w czasie gotowości służb
    technicznych, o których mowa w ust. 1, w terminie 24 godzin od momentu,
    w którym TP wykryje awarię lub awaria zostanie zgłoszona przez Abonenta
    na numer 0 800 120 810 lub 9393 lub 9330
    Dział VII. Reklamacje
    §29
    1. Reklamacja powinna być złożona w terminie 12 miesięcy:
    1) od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się
    przerwa w świadczeniu Usługi,
    2) od dnia, w którym Usługa została nienależycie wykonana lub miała być
    wykonana,
    3) od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie
    opłat z tytułu Usługi.
    2. Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1,
    pozostawia się bez rozpoznania, o czym komórka organizacyjna TP
    rozpatrująca reklamację niezwłocznie powiadamia Abonenta.
    §30
    1. Reklamacja powinna zawierać :
    1) imię i nazwisko, firmę albo nazwę oraz adres zamieszkania albo
    siedziby Abonenta,
    2) określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,
    3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
    4) numer bilingowy wskazany na fakturze VAT lub adres miejsca instalacji
    Urządzenia,
    5) datę zawarcia Umowy i termin rozpoczęcia świadczenia Usługi
    - w przypadku reklamacji dotyczącej opóźnienia określonego w Umowie
    terminu rozpoczęcia świadczenia Usługi,
    6) wysokość zwrotu uiszczonych miesięcznych opłat abonamentowych lub
    wypłaty kar umownych - w przypadku żądania ich wypłaty,
    15
    7) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty kwot
    podlegających zwrotowi lub wypłaty kar umownych - w przypadku, o którym
    mowa w pkt 6,
    8) podpis Abonenta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
    2. Za dzień wniesienia reklamacji przyjmuje się datę wpływu reklamacji
    do Komórki organizacyjnej.
    §31
    1. Reklamacja może zostać złożona w każdej Komórce organizacyjnej.
    2. Abonent może złożyć reklamację pisemnie, telefonicznie pod numerem
    0 800 120 810 lub 9393 lub 9330, ustnie do protokołu sporządzonego
    w komórce organizacyjnej TP
    3. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w
    komórce, o której mowa w ust. 1, pracownik TP lub osoba upoważniona
    przez TP przyjmująca reklamację niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie w
    formie pisemnej.
    4. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub telefonicznie pod
    numerem 0 800 120 810 lub 9393 lub 9330, TP w terminie 14 dni od dnia
    złożenia reklamacji, potwierdza jej przyjęcie w formie pisemnej, chyba
    że udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej
    złożenia.
    W potwierdzeniu TP określa nazwę, adres i numer telefonu Komórki
    organizacyjnej rozpatrującej reklamację.
    §32
    1.W przypadku, gdy złożona reklamacja nie zawiera wszystkich niezbędnych
    elementów określonych w Regulaminie, za wyjątkiem § 30 ust. 1 pkt 6
    Regulaminu, TP niezwłocznie informuje Abonenta o konieczności jej
    uzupełnienia, wzywając jednocześnie Abonenta do uzupełnienia braków
    reklamacji w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Po
    bezskutecznym upływie ww. terminu reklamację pozostawia się bez
    rozpoznania.
    2. W wezwaniu TP wskazuje konieczny zakres uzupełnienia reklamacji oraz
    pouczenie, iż nieuzupełnienie reklamacji w 7 dniowym terminie spowoduje
    pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
    §33
    1. Zgłoszenie przez Abonenta reklamacji nie zwalnia Abonenta z obowiązku
    uregulowania faktury VAT we wskazanym terminie.
    2. W przypadku uwzględnienia reklamacji dotyczącej wysokości opłat,
    TP wystawia fakturę korygującą. Kwoty przysługujące Abonentowi w związku
    z uwzględnieniem reklamacji w pierwszej kolejności zostaną zaliczone
    16
    na poczet zadłużenia Abonenta wobec TP,a w przypadku braku zadłużenia,
    zgodnie z wnioskiem Abonenta wyżej wymienione kwoty zwracane są
    przekazem pocztowym lub przelewem na wskazany przez niego rachunek
    bankowy albo zaliczone na poczet przyszłych należności.
    §34
    1. Komórka organizacyjna rozpatrująca reklamację jest obowiązana zbadać
    wyczerpująco okoliczności faktyczne i prawne sprawy.
    2. Przy rozpatrywaniu reklamacji stosownie do jej przedmiotu Komórka
    organizacyjna rozpatrująca reklamację zobowiązana jest uwzględnić :
    1) prowadzoną przez siebie ewidencję i posiadaną dokumentację,
    2) dokumenty i inne dowody przedstawione przez reklamującego,
    3) wyniki postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez właściwe
    służby TP,
    4) badania techniczne i obserwacje urządzeń telekomunikacyjnych w sposób
    przewidziany dla Usługi.
    §35
    Komórka organizacyjna rozpatrująca reklamację udziela w formie pisemnej
    odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
    §36
    1. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać :
    1) nazwę Komórki organizacyjnej rozpatrującej reklamację,
    2) powołanie podstawy prawnej,
    3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
    4) w przypadku przyznania zwrotu miesięcznych opłat abonamentowych lub
    kar umownych - określenie wysokości kwoty i terminu jej wypłaty,
    5) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie
    dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a w przypadku
    gdy reklamującym jest Abonent będący osobą fizyczną, który zawarł Umowę
    w celu bezpośrednio niezwiązanym z prowadzoną przez siebie działalnością
    gospodarczą lub wykonywaniem zawodu, także o prawie dochodzenia roszczeń
    przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Prezesie
    Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty lub przed Prezesem Urzędu
    Regulacji Telekomunikacji i Poczty w ramach postępowania mediacyjnego,
    17
    6) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego TP, z podaniem
    zajmowanego przez niego stanowiska.
    2. W przypadku, gdy złożona reklamacja nie została uznana w całości lub
    części, odpowiedź na reklamację powinna zawierać uzasadnienie
    faktyczne i prawne oraz zostać doręczona Abonentowi przesyłką
    poleconą.
    Dział VIII. Dokumenty niezbędne do podpisania Umowy
    §37
    Zamawiający ma obowiązek doręczyć TP tytuł prawny do Lokalu (np.
    wyciąg z księgi wieczystej, przydział lokalu, umowa najmu itp.), w
    którym będzie zainstalowana Usługa.
    §38
    Jeżeli Zamawiający nie jest stroną umowy o świadczenie usług
    powszechnych przez TP świadczonych w Lokalu, w którym ma zostać
    dokonana instalacja Usługi, zobowiązany jest doręczyć TP zgodę
    abonenta usług powszechnych, wyrażoną w formie pisemnej, na instalację
    Usługi w Lokalu przy wykorzystaniu istniejącego łącza telefonicznego
    sieci TP.
    §39
    Zamawiający przedstawia pisemną zgodę osoby posiadającej tytuł prawny do
    Lokalu na świadczenie Usługi zgodnie z Regulaminem w Lokalu.
    §40
    Zamawiający obowiązany jest przedstawić dokument potwierdzający
    tożsamość lub status prawny. TP zastrzega sobie prawo żądania
    dodatkowych dokumentów i informacji przewidzianych w przepisach prawa.
    18
    Dział IX. Postanowienia przejściowe i końcowe
    §41
    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
    przepisy Kodeksu cywilnego i przepisy Prawa telekomunikacyjnego oraz
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w
    sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. Nr 226 poz.
    2291).
    §42
    1. Spory mogące wyniknąć na tle realizacji Umowy, Strony poddają
    pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego dla miejsca wykonania
    Umowy, z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Spory, o których mowa w ust. 1 pomiędzy TP a Abonentem, będącym osobą
    fizyczną, która zawarła Umowę w celu bezpośrednio niezwiązanym
    z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub wykonywaniem
    zawodu, mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania
    mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji
    i Poczty. Spory o prawa majątkowe wynikłe z Umowy zawartej pomiędzy TP a
    Abonentem, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym mogą zostać poddane pod
    rozstrzygnięcie stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie
    Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty.
    §43 Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2006 r.
    1


  • 6. Data: 2007-02-07 19:48:49
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Jak widać, regulamin jest jasny, czytelny i nie ma problemu, żeby się z
    nim zapoznać bezpośrednio w Telepunkcie - przed podpisaniem umowy.


  • 7. Data: 2007-02-07 20:43:54
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl>

    KT spod adresu <.invalid> wysłał(a):
    > Witajcie,
    > Czy legalne jest prowadzenie malutkiej, sąsiedzkiej działalności
    > dostarczania Internetu na łączach DSL od TPSA? Chodzi o usługę DSL TP
    > nie Neostradę.
    >
    > Pozdr.

    DSL bez promocji można dzielić i zarabiać na tym.
    DSL w promocjach zależy od konkretnej promocji ale reg promocji ma zwykle
    2 strony więc się zorientujesz.

    --
    Gabriel
    [pisząc do mnie popraw adres]


  • 8. Data: 2007-02-07 22:07:06
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gab napisał(a):

    >> Czy legalne jest prowadzenie malutkiej, sąsiedzkiej działalności
    >> dostarczania Internetu na łączach DSL od TPSA? Chodzi o usługę DSL TP
    >> nie Neostradę.
    >>
    >
    > DSL bez promocji można dzielić i zarabiać na tym.
    > DSL w promocjach zależy od konkretnej promocji ale reg promocji ma
    > zwykle 2 strony więc się zorientujesz.

    Tę legalność można rozłożyć przynajmniej na 3 częsci:

    1. legalność z punktu widzenia umowy z dostawcą (to co Ty tu piszesz)
    2. legalność z punktu widzenia Prawa telekomunikacyjnego - osoba
    dzieląca łącze de facto staje się dostawcą usług
    3. legalność z punktu widzenia przepisów podatkowych

    Pewnie można jeszcze kilka płaszczyzn znaleźć...

    M.


  • 9. Data: 2007-02-08 04:24:47
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek spod adresu <m...@t...waw.pl> wysłał(a):
    >
    > Tę legalność można rozłożyć przynajmniej na 3 częsci:
    >
    > 1. legalność z punktu widzenia umowy z dostawcą (to co Ty tu piszesz)
    > 2. legalność z punktu widzenia Prawa telekomunikacyjnego - osoba
    > dzieląca łącze de facto staje się dostawcą usług
    > 3. legalność z punktu widzenia przepisów podatkowych
    >
    > Pewnie można jeszcze kilka płaszczyzn znaleźć...
    >
    na pewno mozna jeszcze kilka i zawsze znajdzie się następna gdzie mijamy
    się z prawem.
    Ponieważ w pytaniu padło porównanie DSL do NEO rozumiem że chodzi tylko o
    pkt 1.


    --
    Gabriel
    [pisząc do mnie popraw adres]


  • 10. Data: 2007-02-09 09:03:41
    Temat: Re: Działalność ISP na łączach DSL
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, KT wrote:

    > Witajcie,
    > Czy legalne jest prowadzenie malutkiej, sąsiedzkiej działalności
    > dostarczania Internetu na łączach DSL od TPSA?

    Chodzi Ci o to, czy trzeba koniecznie mieć DG albo stowarzyszenie?
    Wychodzi że tak :], bo inaczej AFAIK zostanie odrzucone zgłoszenie,
    a bez zgłoszenia jest nielegalnie (znaczy narusza prawo, przepis).

    > Chodzi o usługę DSL TP nie Neostradę.

    Czy ew. naruszanie zasad umowy przez czynności które nie byłyby
    zabronione prawem można nazwać "nielegalnością"? :)

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1