eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziady kręcące się koło szkoły
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 243

  • 11. Data: 2024-11-03 08:07:42
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 08:04, Jacek Maciejewski pisze:

    > Pokażę ci palcem na czym polega konstruktywność. Otóż, w tym przypadku,
    > nie zarzucamy policji że nic nie robi, bo to czystej wody hejt.

    LOL. Dziad pod szkołą zaczepia dzieci "w trybie ciągłym", a ja jestem
    hejterem bo twierdzę że w takim razie policja i państwo daje dupy.

    Sufit ci na głowę się upadł?

    > Zamiast
    > tego, wskazujemy policji co powinna robić z dziadem.

    Policja ma to w dupie. Było zgłaszane i nic nie zrobili.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 12. Data: 2024-11-03 08:11:09
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Nov 2024 08:07:42 +0100, Shrek napisał(a):

    > Policja ma to w dupie. Było zgłaszane i nic nie zrobili.

    Zgadza się, Shrek nie jest w stanie przejść do konstruktywizmu nawet,
    jak mu wskazać palcem jak to się robi. Piekłu nic nie grozi :)
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 13. Data: 2024-11-03 08:18:59
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 08:11, Jacek Maciejewski pisze:

    > Zgadza się, Shrek nie jest w stanie przejść do konstruktywizmu nawet,
    > jak mu wskazać palcem jak to się robi. Piekłu nic nie grozi :)

    Szrek sam znalazł swój moto (gdzie dostali wszystko na tacy) i a tak
    robert policmajster stwierdził że zrobił to źle i narobił swoim
    postępowaniem roboty policji.

    Szrek jest hejterem - jak tak można samemu konstruktywnie motor znaleźć.

    A co do dziada pod szkołą to skuteczne rozwiązanie jak widać to nie iść
    na policję, która nic nie zrobi tylko społecznie spuścić mu wpierdol.
    Taka smutna prawda.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 14. Data: 2024-11-03 13:07:14
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 00:19, Shrek pisze:
    >> Wątpię, byś ogarnął, ale spróbuję. ALLEGRO nie zawiadamia o każdym
    >> niewywiazaniu się z umowy, tylko o takim, które nosi znamiona oszustwa.
    >
    > Robi dokładnie to, co obywatel. Tylko ma od tego dział prawny, który nie
    > da się spławić czekając na kogoś kto znajdzie czas.

    Jak Ty sobie coś u...sz, to jak nawet gołym okiem widać, że to jest
    bzdura, to będziesz wracał. Głównie dlatego, że bierzesz się za pisanie
    o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia, a wydaje Ci się, ze
    każdy może przeczytać kilka linijek w Internecie i być wybitnym
    specjalistą. Najgorzej, ze jak Ci się to próbuje delikatnie i bez
    obrażania Twojego przekonania o nieomylności wyperswadować, to brniesz w
    głupotę.

    ALLEGRO (jest wiele serwisów, ale skoro o tym piszesz, to dla ułatwienia
    będę się nim posługiwał, bo nie pojmiesz inaczej), czy inny operator
    tego typu serwisu widzi ogół. Wie, czy:

    1) Sprzedawca sprzedaje setki przedmiotów tygodniowo i nagle jednemu z
    użytkowników wysłał zielone, zamiast czerwonych buty - to jest
    roszczenie cywilne niebędące przestępstwem ani wykroczeniem.

    2) Sprzedawca korzystał przez dłuższy czas korzystając z jakiegoś tam
    email i telefon, a nagle zmienił te dane i posypały się fraudy - to nie
    jest oszustwo, a przełamanie zabezpieczeń konta (267 kk).

    3) Sprzedawca działał długo i nagle przestał się logować do systemu i
    wysyłać towar - to roszczenie cywilne i nie przestępstwo. Może zmarł,
    może zachorował. Może po prostu mu powódź zabrała komputer.

    4) Sprzedawca handluje różnymi grupami towaru i w jednych towar wysyła
    szybko, a w innych (czasem opisanych jako pochodzących przykładowo z
    Chin) regularnie wysyła to po długim okresie - to też jest cywilka.

    5) Założono nowe konto, które wykonało kilka szybkich transakcji, gdzie
    pewnie chodziło o szybkie nabicie pozytywnych komentarzy i dalej już
    nikt towaru nie dostaje - to jest oszustwo.

    6) Kupujący skarzą się na jakość towaru i tu może to być art. 305 Ustawy
    o znakach towarowych o ile dany znak towarowy jest zarejestrowany albo
    roszczenie cywilne na jakość towaru.

    7) Z adresów IP logowania są do różnych kont sprzedawców z różnymi
    danymi osobowymi i nie jest dostarczany towar - to oszustwo. Co więcej w
    zawiadomieniu od ALLEGRO będą wszystkie te konta, a nie, że 50 jednostek
    w kraju losowo będzie prowadzić 50 postępowań o jednego sprawcę. Pewną
    odmianą tego jest sytuacja, gdzie jednakowego rodzaju towarem handluje
    wielu sprzedawców, którzy specjalnie w tym celu założyli osobne od
    swoich normalnie używanych konta - to przeważnie sytuacja, gdzie przez
    Internet ktoś dostał "pracę" polegającą na handlowaniu cudzym towarem.

    8) Do jednego konta są logowania z różnych adresów IP, ale zakupy są z
    jednego, a sprzedaże fraudowe z innego - to przełamanie zabezpieczeń i
    oszustwo, ale nie na dane właściciela konta i ALLEGRO to w zawiadomieniu
    podkreśla.

    9) Konto służyło do zakupów i nagle ktoś coś sprzedał i się nie powiodło
    - cywilka, bo pewne ktoś nie umie sprzedawać i cywilka, bo nikt nie
    bedzie oszustwa robił na jeden przedmiot.

    Nie chce mi się tych możliwości wyliczać dalej, bo takich bardziej
    niszowych jeszcze jest sporo. I kolejny raz Ci piszę, że czasem
    niedostarczenie towaru jest oszustwem, a czasem nie jest - a tylko tyle
    widzi osoba, która kupiła przedmiot i go nie dostała. Jak nie jest
    oszustwem, to czasem jest innym przestępstwem, a czasem nie jest.
    Wystarczy czasem po prostu rzucić okiem na publicznie dostępne dane i do
    tego nie trzeba prowadzić postępowania, ale trzeba wiedzieć, na co
    patrzeć. Jak ktoś się na tym zna, to zawiadamiającemu powie od razu, a
    jak nie, to opiszę dalej.

    Przy czym - przykładowo - takie naruszenie znaków towarowych wymaga
    wniosku o ściganie od uprawnionego ze znaku towarowego, a ci w
    jednostkowych sprawach wniosków nie składając, bo koszty wynajęcia
    kancelarii adwokackiej w tym celu są wyższe, niż spodziewane
    odszkodowanie. Z tym, że konstrukcja tego przepisu jest taka, ze czasem
    nie wymaga to wniosku o ściganie - polecam lekturę art. 310 Ustawy Prawo
    Własności Przemysłowej.

    Podobnie jest przy przełamaniu zabezpieczeń, bo zgodnie z art. 267§4 kk
    konieczny jest wniosek o ściganie od właściciela konta i osoba
    nieotrzymująca towaru go złożyć nie może.

    Ale Ty nadal p...lisz, że Policja boi się ALLEGRO i dlatego prowadzi
    postępowania z ich zawiadomienia, a jak przyjdzie "Kowalski", to nie.

    Spotkałem się jeszcze tu z poglądem - nie chce mi się analizować czyim,
    bo bywa powielany - że czasem leniwi policjanci tego nie przyjmują, a
    pracowici przyjmują. To, by sprawę w pakiecie kolejny raz wyjaśnić. Jak
    widać z tej wyliczanki sprawa nie jest wcale prosta. Niewielu
    policjantów się w tym specjalizuje. Jak trafisz na takiego, który ma
    dyżur, a na co dzień się czymś innym zajmuje, to przyjmie zawiadomienie
    i miesiąc później dostaniesz postanowienie o odmowie wszczęcia z
    przyczyn tu wyżej opisanych - jesteś w tym samym miejscu "prawnym" co
    wchodząc do Komendy, tylko miesiąc później i liczyłeś, ze Policja coś
    zrobi, a nie zrobi. Możesz pisać zażalenia i ostateczne wyjaśnienie, że
    nie masz racji odwleczesz o wiele miesięcy, a mógłbyś już wiele
    wcześniej sprawę załatwić na drodze cywilnej. To działa tak, że jak się
    policjant na czymś nie zna, to wpisze w protokół, co mu pokrzywdzony
    powie i ma to "w nosie", co dalej, bo nie on to będzie prowadził. Po co
    mu się szarpać z idiotą, albo ryzykować, że ten skargę napisze.

    I, by w jednym miejscu problem podsumować. Są serwisy, które monitorują
    fraudy i są takie, które nie monitorują. Ja zalecam ostrożność w
    korzystaniu z tych, które nie monitorują, albowiem oszuści też wiedzą,
    które nie monitorują i w swoim dobrze pojętym interesie starają się z
    nich nie korzystać. Szanse na to, że w takim serwisie monitorującym
    fraudy (celowo unikam tu nazw) zostaniesz oszukany, są po prostu
    mniejsze, niż w serwisach typowo ogłoszeniowych, gdzie serwis w ogóle
    nie interesuje się tym, co jest w tych ogłoszeniach. Biorą pieniądze za
    wyświetlenie ogłoszenia.

    Przestań publicznie ludzi wprowadzać w błąd, bo te Twoje poglądy są
    powielane w Internecie i później na dyżurach są przepychanki, ze w
    Internecie piszą ... . Dla świętego spokoju się to czasem przyjmuje i
    niech się gość żali potem na postanowienie o odmowie wszczęcia, bo tak
    szybciej, a czasem nie ma czasu na wyjaśnianie. Czasem, jak jest uparty,
    to nawet po zażaleniu się wszczyna, by po kilku miesiącach umorzyć z
    powodu braku cech przestępstwa. I wówczas się okazuje, ze minęło tak
    dużo czasu, ze dochodzenie cywilne jest trudne. Nie ma już dokumentów,
    albo retencji danych.
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 15. Data: 2024-11-03 13:16:46
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 13:07, Robert Tomasik pisze:

    > Ale Ty nadal p...lisz, że Policja boi się ALLEGRO i dlatego prowadzi
    > postępowania z ich zawiadomienia, a jak przyjdzie "Kowalski", to nie.

    Przecież sam napisałeś, że zgłoszeń "staracie się" nie przyjmować, bo to
    ciężko udowodnić - sam pisałeś - kolo nie wysyła "bo mu się nie chce" i
    umorzonko.

    I nie - allegro nie prowadzi jakiś swoich postępować i po prostu zgłasza
    na policję jak mu się kwota powyżej iluś nie zgadza. Kiedyś nie dostałem
    materaca - legitna firma, zresztą dalej działa. I zeznawałem jako
    świadek, bo allegro się nie opierdalalo, tylko zgłosiło za wszystkich co
    niedostali - a było ich z tego co wiem kilkudziesięciu. Więc bujać to my
    a nie nas - allegro zgłasza dokładnie to samo co ludziki i dokładnie tak
    samo jak ludzików możesz ich spławić - moze się kolesiowi po prostu nie
    chce iść na pocztę. Tylko jak tak odpiszesz, to za chwilę będziesz się
    tłumaczył jak biuro prawne allegro zapyta czy ty przypadkiem obowiązków
    żeś niedopełnił.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 16. Data: 2024-11-03 14:14:26
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 13:16, Shrek pisze:
    >
    >> Ale Ty nadal p...lisz, że Policja boi się ALLEGRO i dlatego prowadzi
    >> postępowania z ich zawiadomienia, a jak przyjdzie "Kowalski", to nie.
    >
    > Przecież sam napisałeś, że zgłoszeń "staracie się" nie przyjmować, bo to
    > ciężko udowodnić - sam pisałeś - kolo nie wysyła "bo mu się nie chce" i
    > umorzonko.

    Oczywiście. Tylko mądrzy ludzie już dawno zrozumieli, co do nich piszę,
    a Ty nie i w dodatku wracasz do tego. Przy czym, jak komuniści trochę
    przekręcasz moje słowa, tworzysz problem i ofiarnie go zwalczasz.

    Staramy się nie, bo szkoda czasu w sytuacji, gdy są takie, które są. Im
    więcej czasu Policja poświęci na udowadnianie Shrekowi i jego wyznawcom,
    że to nie jest przestępstwo, tym mniej go może poświęcić na ściganie
    przestępców.

    Dlatego również, jak jest taka niepewna sytuacja, to prościej poprosić o
    pomoc operatora serwisu. Ten sprawdzi, zweryfikuje i jeśli faktycznie
    dojdzie do wniosku, że doszło do przestępstwa, a nie niewywiązania się z
    umowy to złoży zawiadomienie. Ale złoży zawiadomienie do właściwej
    jednostki Policji i dostarczy kompletu danych o sprawcy i
    pokrzywdzonych. Szanse na to, że pokrzywdzony mieszka w powiecie, w
    którym mieszka sprawca są znikome.

    Tylko administrator może poblokować należące do oszusta konta - i to
    wszystkie, bo widzi powiązania - i przede wszystkim zmniejszyć szanse na
    kolejne oszustwa. Przeważnie tylko administrator widzi ostateczne
    rachunki bankowe, na które idzie płatność, zatem może je wskazać albo
    skierować do banku wniosek o analizę.

    Ale Ty jesteś po prostu odporny na oczywiste argumenty.
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 17. Data: 2024-11-03 14:56:40
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 14:14, Robert Tomasik pisze:

    > Staramy się nie, bo szkoda czasu w sytuacji, gdy są takie, które są. Im
    > więcej czasu Policja poświęci na udowadnianie Shrekowi i jego wyznawcom,
    > że to nie jest przestępstwo, tym mniej go może poświęcić na ściganie
    > przestępców.

    No ale jak allegro zgłasza to samo zgłasza to morda w kubeł i robicie.

    > Ale Ty jesteś po prostu odporny na oczywiste argumenty.

    Jestoem odporny na twój łotebałtyzm.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 18. Data: 2024-11-03 15:53:20
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 14:56, Shrek pisze:
    >> Staramy się nie, bo szkoda czasu w sytuacji, gdy są takie, które są.
    >> Im więcej czasu Policja poświęci na udowadnianie Shrekowi i jego
    >> wyznawcom, że to nie jest przestępstwo, tym mniej go może poświęcić na
    >> ściganie przestępców.
    > No ale jak allegro zgłasza to samo zgłasza to morda w kubeł i robicie.

    Niewiele pojąłeś, ale inne osoby będą widziały odpowiedź. W Twoim
    wypadku niestety poniosłem niepowodzenie dydaktyczne.
    >
    >> Ale Ty jesteś po prostu odporny na oczywiste argumenty.
    > Jestoem odporny na twój łotebałtyzm.

    To widać. :-) Powiedział bym nawet, ze się rzuca w oczy.
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 19. Data: 2024-11-03 16:51:06
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2024 o 15:53, Robert Tomasik pisze:

    >> No ale jak allegro zgłasza to samo zgłasza to morda w kubeł i robicie.
    >
    > Niewiele pojąłeś, ale inne osoby będą widziały odpowiedź. W Twoim
    > wypadku niestety poniosłem niepowodzenie dydaktyczne.

    W twom przypadku niepowodzenie poniosło allegro, które wbrew temu co
    twierdzisz zglosiły zwykłe "niewysłanie" a wy grzecznie robiliście.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 20. Data: 2024-11-03 17:29:19
    Temat: Re: Dziady kręcące się koło szkoły
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Nov 2024 15:53:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    >>> Ale Ty jesteś po prostu odporny na oczywiste argumenty.
    >> Jestoem odporny na twój łotebałtyzm.
    >
    > To widać. :-) Powiedział bym nawet, ze się rzuca w oczy.

    LOL :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1