  • 1. Data: 2008-12-17 13:44:01
    Temat: Dyżur a urlop
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam,
    Czy pracodawca ma prawo narzucić pracownikowi dyżur podczas jego urlopu?
    Jeśli tak, czy praca podczas tego dyżuru powinna być traktowana jako
    odwołanie z urlopu?
    Co w przypadku gdy jest to urlop na żądanie lub opieka nad dzieckiem?

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2008-12-17 13:54:40
    Temat: Re: Dyżur a urlop
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 14:44:01 +0100, Bartek napisał(a):

    > Czy pracodawca ma prawo narzucić pracownikowi dyżur podczas jego urlopu?

    Ale co to za dyżur? Medyczny? Strażacki? czy jaki?

    > Jeśli tak, czy praca podczas tego dyżuru powinna być traktowana jako
    > odwołanie z urlopu?

    Raczej tak.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-12-17 14:02:19
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote:
    > Ale co to za dyżur? Medyczny? Strażacki? czy jaki?

    Gotowość do wykonywania pracy. Chodzi o administratora sieci, który ma
    pozostawać w gotowości podczas swojego urlopu. Nie chodzi o sytuację nagłą i
    nieprzewidywalną, lecz planowany wcześniej dyżur w okresie
    świąteczno-noworocznym.

    > Raczej tak.

    A co z urlopem n.ż., opieką nad dzieckiem czy wolnym za nadgodziny?
    W tej sytuacji pracownikowi nie przysługuje dodatkowy dzień urlopu, tak jak
    w przypadku urlopu wypoczynkowego.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2008-12-17 14:14:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 15:02:19 +0100, Bartek napisał(a):

> [...]
    > pozostawać w gotowości podczas swojego urlopu. Nie chodzi o sytuację
    > nagłą i nieprzewidywalną, lecz planowany wcześniej dyżur w okresie

    No to nie ma urlopu, skoro to wynika z grafika.

    > A co z urlopem n.ż., opieką nad dzieckiem czy wolnym za nadgodziny? W
    > tej sytuacji pracownikowi nie przysługuje dodatkowy dzień urlopu, tak
    > jak w przypadku urlopu wypoczynkowego.

    Na żądanie to po prostu urlop. Dzień wolny za nadgodziny, chociaż nie
    jest urlopem, imho przestaje wówczas być dniem wolnym.
    Co do opieki -- nie mam pojęcia. W zasadzie trudno wykazać, że tę opiekę
    można sprawować w inny dzień. A czy można odwołać? Wątpię. Przepis mówi
    tylko o odwołaniu z urlopu, i tylko w ściśle wskazanych sytuacjach.

  • 5. Data: 2008-12-18 09:18:40
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > odwołanie z urlopu?
    > Co w przypadku gdy jest to urlop na żądanie lub opieka nad dzieckiem?

    Masz podpisaną umowę na te dyżury i odrębny harmonogram tych dyżurów?
    Jak tak, to podczas urlopu nie możesz mieć dyżuru. Tak samo jak podczas
    chorobowego.

    Choć, z doświadczenia, to wszystko zależy od tego, jak się z pracodawcą
    dogadasz i na ile chcesz mieć taki układ. Powiedzmy, jedno-dwudniowe
    jednoczesne urlopy i dyżur są akceptowalne, z dłuższymi pewnie byłby
    problem.

    Pozdr,
    Tomek