  • 241. Data: 2005-04-06 10:29:40
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ja" <a...@n...tpi.pl> napisał w wiadomości
    news:d30b1n$kr0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Poza tym - to nie jest odebranie - traktorawane przez część
    dyskutantów jako
    > kradzież - a zamiar - sygnalizowany - przekazania rodzicom informacji
    > o sposobie wykorzystania komórki - oczywiście łącznie z komórką
    > - wiec również umożłiwienie rodzicom sprawowanie ich funkcji
    wychwawczych

    Pytanie, czy zabranie tej komórki jest nieodzowne dla przekazania tego
    komunikatu. To nie można zadzwonić do rodziców i powiedzieć, ze dziecko
    łamie Statut Szkoły używając telefonu, co jest zabronione? Myślisz, ze
    rodzice nie uwierzą dyrektorowi, jak im nie przedstawi dowodu w postaci
    odebranego aparatu?

    > komórka jako element komunikacji z rodzicami jest zupłenie normalnyn
    > urządzeniem
    > - jako np droga informacji o np iotrzymaniu ceny bardzo dobrej ze
    > sprawdzianu
    > (sms wysłany przez ucznia)
    > Też autentyczne - sms wysłany rzecz jasna ZA ZGODĄ nauczyciela

    Jak rozumiem owej zgody oczekujesz podczas lekcji, a nie w wypadku
    wysyłania SMS-a po wyjściu ze szkoły.

  • 242. Data: 2005-04-06 11:49:35
    Od: Jakub Klama <j...@a...org>

    Na pl.soc.prawo Ja <a...@n...tpi.pl> nabluzgał:
    > przerwy
    >
    > Równiez dzwoniąc do swojego dilera po koejną dostawę?
    >
    > Albo - na policję - zgłaszając fałszywy alarm o bombie (autentyczne)

    Idąc twoim tokiem rozumowania powinno się zlikwidować telefonię w
    jakiejkolwiek postaci, bo uczeń może z zadzwonić z budki po szkole.
    Poza tym, jest chyba coś takiego jak "domniemanie niewinności", dzięki
    któremu na przykład policja nie zabiera przechodniowi telefonu na
    ulicy, podejrzewając, że ktoś zaraz z niego zadzwoni aby zgłosić
    fałszywy alarm bombowy.

    --
    Jakub Klama, jceel, Częstochowa.
    For more info finger j...@a...org.

  • 243. Data: 2005-04-06 11:55:42
    Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl>

    > Po pierwsze przestępstwo popełniono w chwili zabrania uczniowi telefonu.

    Nie jestem taki pewien
    Jeśli (podkreślę: JEŚLI) komórka posłużyła uczniowi do dokonania
    czynu sprzecznego z prawem - to działanie dyrektora miało na celu
    uniemożliwienie zniszczenie dowodów
    A że działo się to na terenie szkoły - więc dyrektor z urzedu musi
    dbać o przestrzeganie prawa

    Gdyby (dla przykładu) uczeń za okmocą tej komórki umawiał skię
    z dilerami narkotyków a dyrektor zwrócił by mu ja od razu
    (albo - nie zabierał) - byłoby to przyzwoleniem na działalność
    przestępczą

    > To, czy zostanie zwrócony, czy nie, to już sprawa drugorzędna. Jesli
    > rodzice, zamiast do dyrektora pójdą na Policję, to po telefon zgłosi się
    > Policjant żądajacy jego wydanai. Wóczas Dyurektorowi będzie ciężko
    > dowieść jaki miał ostatecznie zamiar. Czy chciał oddać po rozmowie, czy
    > pod koniec roku szkolnego. A może w ogóle.

    Policjant natychmiast zażąda wezwanie rodziców
    i sprawa natychmiast się wyjaśni...
    Zastanawiające - dlaczego uczeń tak się tego bał...

    (jeśli wszystko ze strony ucznia jest w porządku - a tylko rodzice
    są źli - właśnie w tym celu w każdej zskole jest zatrudniony pedagog)

    > opieki nad
    >
    > W którym momencie, bo nie rozumiem. Zabierając ten telefon, czy oddając
    > go dziecku?

    Zatajając przed rodzicami fakt i przyczynę odebrania ich dziecku komórki

  • 244. Data: 2005-04-06 12:00:39
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Jakub Klama" <j...@a...org> napisał w wiadomości
    > Idąc twoim tokiem rozumowania powinno się zlikwidować telefonię w
    > jakiejkolwiek postaci, bo uczeń może z zadzwonić z budki po szkole.
    No no alnalogia super! "Bydka -akwarium", świadkowie, statyczne położenie
    nadajnika...
    -extra zabawa! "szterrry...."

> [...]
    > któremu na przykład policja nie zabiera przechodniowi telefonu na
    > ulicy, podejrzewając, że ktoś zaraz z niego zadzwoni aby zgłosić
    <..>
    Podam takie domniemanie:
    Projektanci pracoweni Internetowych zakładają stdowo konta:
    student1, 2 itd (domniemianie niewinności).
    Niektórzy opikunowie tak zostawiają...
    Było jkias czs (w logach) 90 % to -pornografia...
    Zrobiłem osobiste konta:
    Imię nazwisko; Spadło ponizej 1% i spada anadal...
    I co? "Jakiemu bogu służysz?"

    RomanO
    --
    ______________________
    FAQ grupy pl.soc.edukacja

  • 245. Data: 2005-04-06 12:21:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jakub Klama" <j...@a...org> napisał w wiadomości
    > No no alnalogia super! "Bydka -akwarium", świadkowie, statyczne położenie
    > nadajnika...
    > -extra zabawa! "szterrry...."

    twoim zdaniem telefony z informacja o bombie sa wykonywane z terenu
    szkolnego ?

> [...]
    > Było jkias czs (w logach) 90 % to -pornografia...
    > Zrobiłem osobiste konta:
    > Imię nazwisko; Spadło ponizej 1% i spada anadal...

    ropzumiem ze nie mialbys nic przeciw gdyby policja zarekwirowalaby Twoj
    samochod
    argumentujac to tym ze za jego pomoca mozesz dokonac napadu na bank, albo
    prowadzic pod w[lywem % ?

    P.

  • 246. Data: 2005-04-06 12:25:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie jestem taki pewien
    > Jeśli (podkreślę: JEŚLI) komórka posłużyła uczniowi do dokonania
    > czynu sprzecznego z prawem - to działanie dyrektora miało na celu
    > uniemożliwienie zniszczenie dowodów

    jakiego czynu sprzecznego z prawem ?
    Rozumiem ze jak na ulicy wyjme telefon komorkowe zostany aresztowany gdyz
    jest to nielegalne tak?

    > A że działo się to na terenie szkoły - więc dyrektor z urzedu musi
    > dbać o przestrzeganie prawa

    dokladnie.. a od tworzenia tego prawa nie on jest

> [...]
    > z dilerami narkotyków a dyrektor zwrócił by mu ja od razu
    > (albo - nie zabierał) - byłoby to przyzwoleniem na działalność

    tylko i wylacznie wtedy gdyby slyszal ze zamawia narkotyki

    > Policjant natychmiast zażąda wezwanie rodziców
    > i sprawa natychmiast się wyjaśni...
    > Zastanawiające - dlaczego uczeń tak się tego bał...

    przeczytaj pierwszy post , pomysl , to sie dowiesz czemu

    > (jeśli wszystko ze strony ucznia jest w porządku - a tylko rodzice
    > są źli - właśnie w tym celu w każdej zskole jest zatrudniony pedagog)

    a przepraszam co niby ten pedagog zrobi?

    P.

  • 247. Data: 2005-04-06 12:36:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ja" <j...@n...tpi.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem taki pewien
    > Jeśli (podkreślę: JEŚLI) komórka posłużyła uczniowi do dokonania
    > czynu sprzecznego z prawem - to działanie dyrektora miało na celu
    > uniemożliwienie zniszczenie dowodów (...)

    Zgoda, pod warunkiem, że chodzi o przestępstwo lub wykroczenie, bo
    wówczas uparwniena dyrektora wynikają z kpk i kpow. Ale następny krok,
    to nie wzywanie rodziców, tylko przede wszystkim policji. Wówczas
    oczywiście masz rację.

    > Policjant natychmiast zażąda wezwanie rodziców
    > i sprawa natychmiast się wyjaśni...
    > Zastanawiające - dlaczego uczeń tak się tego bał...

    Z tym wzywaniem rodziców, to nie do końca. Jesli rodzice nie złożą w
    imieniu dziecka zawiadomienia, to moze to zrobuić pedagog. Ba, czasem
    stosowany jest wybieg, jak nie ma rodziców, i się wszczyna z urzędu na
    notatkę. Ale to bardzo żadko i raczej nie w takim wypadku.

    > (jeśli wszystko ze strony ucznia jest w porządku - a tylko rodzice
    > są źli - właśnie w tym celu w każdej zskole jest zatrudniony pedagog)

    No właśnie. Teraz pedagog dowiedziawszy się po popełnionym przez
    Dyrektora przestępstwie ma sytuację nie do pozazdroszczenia. Ustawa
    zobowiazuje go do złożenia zawiadomienia pod rygorem kary, bo dowiedział
    sie o tym służbowo.

    > Zatajając przed rodzicami fakt i przyczynę odebrania ich dziecku
    komórki

    Ale telefon jest dziecka. W prawie cywilnym masz coś takiego, jak
    ochrona posiadania. Nawet, jakby telefon był kradziony, to Dyrektor
    szkoły nie może go zabrać uczniowi i oddać prawowitemu właścicielowi. ma
    prawo go wówczas oddać i przekazać policji. A policja go zwróci (albo
    nie) prawowitemu właścicielowi. Nie można samowolnie naruszać cudzego
    posiadania, nawet, jeśli jest ono w zlej wierze.

  • 248. Data: 2005-04-06 13:19:53
    Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d30k7m$hqe$1@inews.gazeta.pl...

    > twoim zdaniem telefony z informacja o bombie sa wykonywane z terenu
    > szkolnego ?

    Hmmm...
    W konkretnym znanym mi przypadku tak wlasnie bylo
    (scislej - to zrobil inspirator, wykonawca zadzwonil z telefonu domowego)

    > ropzumiem ze nie mialbys nic przeciw gdyby policja zarekwirowalaby Twoj
    > samochod

    Slyszalem (w Polsce) o zatrzymaniu samochodu przez policje po tym, jak
    kierowce zlapano na jezdzie po pijaku
    Nie byla to konfiskata - samochod zostal zatrzymany do rozprawy sadowej
    (standardowo odbierane jest prawo jazdy)

  • 249. Data: 2005-04-06 13:24:01
    Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d30kg1$jb0$1@inews.gazeta.pl...

    > jakiego czynu sprzecznego z prawem ?
    > Rozumiem ze jak na ulicy wyjme telefon komorkowe zostany aresztowany gdyz
    > jest to nielegalne tak?

    Rozumiem - ze porozumiewanie sie ze swoim szefem w sprawie sprzedaży
    narkotyków w szkole uważasz za w pełni legalne
    (to przykład - nie wiem, czy w tyym konkretnym przypadku tak było,
    ale i nie wiem, czy NIE było)

    > dokladnie.. a od tworzenia tego prawa nie on jest

    Zależy którego. Ma prawo wydawanie zarządzeń (które są prawem)
    i proponowania statutu szkoły (czyli wspólnie z Radą Szkoy - stanowienia
    prawa)

    > tylko i wylacznie wtedy gdyby slyszal ze zamawia narkotyki

    Albo jeśli miał uzasadnione domniemanie
    (mógł to potwierzć odczytywany sms)

    > przeczytaj pierwszy post , pomysl , to sie dowiesz czemu

    > a przepraszam co niby ten pedagog zrobi?

    A Ty nie wiesz?
    Skoro nie wiesz - to się dowiedz - w jakim celu jest zatrudniany
    i jaki ma zakres obowiązków

  • 250. Data: 2005-04-06 13:24:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ja wrote:

    > Rozumiem - ze porozumiewanie sie ze swoim szefem w sprawie sprzedaży
    > narkotyków w szkole uważasz za w pełni legalne
    > (to przykład - nie wiem, czy w tyym konkretnym przypadku tak było,

    Aaargh! No i właśnie o to chodzi! Nie wiesz!

    > ale i nie wiem, czy NIE było)

    A ja nie wiem, czy NIE jesteś terrorystą. Wobec tego niniejszym wybieram
    się wpakować ci prewencyjnie kulkę w ten głupi łeb. Cieszysz się?